Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljaa Viroon  (Luettu 11740 kertaa)

Aulis Anttila

• Vieras
Vs: Kuljetusväline...
Tää toteutuu ihan yhtä varmasti kuin virolaisen maidon tuontikuviot
--tota noin...ihan luotettavalta taholta kuulin asiasta jo ennen kylvöjä.
--tällä kohtaa taytyy todeta,että tämä suunnitelma ei ole ihan ufo-juttu.Toteutuminen on sitten eri asia.
--idea oli juuri siirtää Suomalaisen viljan jauhatus halvemman toiminnan alueelle.
Vs: Viljaa Viroon  se on minä-itte kohta tuhtikärryjen kans kyselemässä vuosaaressa mihin puretaan ;D
Mä luulen et se vie ne viljat Viroon moottorikelkalla... ku on niitä kelkkareittejäki, joo   ::) ::)   ;D ;D ;D
#&*§&¤$€@£$£#¤%

;D ;D   :P :P   ;D ;D

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
.

Mä luulen et se vie ne viljat Viroon moottorikelkalla... ku on niitä kelkkareittejäki, joo   ::) ::)   ;D ;D ;D
[/quote]

Ennenhän ne ajoivat talvisin hevosilla pirtua suoraan jäitä myöten silloin kieltolain aikana kun ei ollut tuota laivaliikennettä talvisin.
  Kuulin poikasena ollessa kovia juttuja sen ajan touhuista..

JoHaRa

• Vieras
Vs: Viljaa Viroon
Lipponen voisi lobata sellaisen viljaputken Suomenlahden alitse viroon  ??? Toinen pää Loimaalle ja toinen tuonne Tartu Veskin takapihalle  :D

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Lipponen voisi lobata sellaisen viljaputken Suomenlahden alitse viroon  ??? Toinen pää Loimaalle ja toinen tuonne Tartu Veskin takapihalle  :D

Toinen putki sitten niille jauhoille takaisinpäin...
 Mutta jos totta puhutaan,kuka jauhattaa omia vehniä siihen hintaan mitä tarjousvehnäjauho maksaa kaupassa

Aimo Jortikka

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.

*** Tällä kertaa Minä-Itte on löytänyt asiasta oikean jyvän. Kyllä ei ole mitään syytä asialla riekkua. Suomalaisen viljelijän etu on löytää markkinat jossa tuotteesta maksetaan asiallinen korvaus. Se on sitä globaalia toimintaa  ;)

minä-itte

• Vieras

*** Tällä kertaa Minä-Itte on löytänyt asiasta oikean jyvän. Kyllä ei ole mitään syytä asialla riekkua. Suomalaisen viljelijän etu on löytää markkinat jossa tuotteesta maksetaan asiallinen korvaus. Se on sitä globaalia toimintaa  ;)

Kohta varmaan MTK:n rahoittaja RAISIO ostaa Veskin pois...hintaan mihin hyvänsä...

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Kohta varmaan MTK:n rahoittaja RAISIO ostaa Veskin pois...hintaan mihin hyvänsä...

Voipi olla ettei Haaviston/mtk mafian rahkeet riitä..

JoHaRa

• Vieras

Mutta jos totta puhutaan,kuka jauhattaa omia vehniä siihen hintaan mitä tarjousvehnäjauho maksaa kaupassa

Mä jauhatin, mutta kalliimmaksi tuli kuin ostamalla. Mutta... tuli myös parempia  :D

sorkkis

• Vieras

Mä jauhatin, mutta kalliimmaksi tuli kuin ostamalla. Mutta... tuli myös parempia  :D
Itäneistä vehnistä ? :o :o :o

JoHaRa

• Vieras

Itäneistä vehnistä ? :o :o :o

Mulla on kuules pirun hyvää syysvehnää vielä jossain jemmassa  :o  ;D

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
En tiedä kuinka Saksassa on leipomokulttuuri järjestetty, mutta siitä oli jo monta vuotta sitten juttua, että leipomon työvoimakustannukset ovat kalliinpuoleisia, koska joudutaan teettämään niin paljon yötöitä. Tuoreet leivät pitää saada kauppoihin aamuseiskaan. Tätä menttaliteettia jaksaa ihmetellä, koska suuri osa ihmisistä käy kaupassa kuitenkin vasta töiden jälkeen. Olisi parempi, että leivät leivottaisiin vasta aamukuuden jälkeen, pitäisi ehtiä vielä aivan hyvin kauppoihin. Meillä on tämmöisiä omia pinttyneitä tapojamme joita ei voi muuttaa.

koivumaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco

#&*§&¤$€@£$£#¤%

--m-i:llä välimerkit hallinnassa ;D ;D ;D

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
En tiedä kuinka Saksassa on leipomokulttuuri järjestetty, mutta siitä oli jo monta vuotta sitten juttua, että leipomon työvoimakustannukset ovat kalliinpuoleisia, koska joudutaan teettämään niin paljon yötöitä. Tuoreet leivät pitää saada kauppoihin aamuseiskaan. Tätä menttaliteettia jaksaa ihmetellä, koska suuri osa ihmisistä käy kaupassa kuitenkin vasta töiden jälkeen. Olisi parempi, että leivät leivottaisiin vasta aamukuuden jälkeen, pitäisi ehtiä vielä aivan hyvin kauppoihin. Meillä on tämmöisiä omia pinttyneitä tapojamme joita ei voi muuttaa.
oisko tämä logistiikan sanelema juttu, kauppa haluaa että mahdollisimman paljon tilatusta tavarasta on aamulla perillä jolloin on suht rauhallista/ joutilasta työvoimaa  järjestelemään sitä hyllyihin, iltapäivällä taas tarvitaan useampia kassahihnan ääreen????
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Fuller

• Vieras
mina-itte on haaska paappa jutteloillaan

mina-itten pirtin akkunasta näkyy ST 1 kylmäasema eikä kaipaamansa Veijo Esson baaria

mina-itte on kuitenni reipas talollinen

minä-itte

• Vieras
Tää toteutuu ihan yhtä varmasti kuin virolaisen maidon tuontikuviot
--tota noin...ihan luotettavalta taholta kuulin asiasta jo ennen kylvöjä.
--tällä kohtaa taytyy todeta,että tämä suunnitelma ei ole ihan ufo-juttu.Toteutuminen on sitten eri asia.
--idea oli juuri siirtää Suomalaisen viljan jauhatus halvemman toiminnan alueelle.
Vs: Viljaa Viroon  se on minä-itte kohta tuhtikärryjen kans kyselemässä vuosaaressa mihin puretaan ;D

;D  ;D
Koukkaa tuosta venäjän kautta, niin pääse maita pitkin koko ajan.

Juu, Kaakkois-Suomen tavara kulkee venäläisellä rekalla Pietarin edustan uuden patosillan kautta halvalla Viroon.