Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eliitti vei euroon  (Luettu 10376 kertaa)

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Eliitti vei euroon
Vapaa markkinatalous on osoittautunut sellaiseksi, että sitä käytetään hyödyksi omia etuja ajettaessa,  mutta kun se on omien etujen vastaista, sen periaatteet unohdetaan.

Metsäteollisuus on tästä hyvä esimerkki. Kun puu  ei liiku, haluaa metsäteollisuus että käytetään keppiä puun saamiseksi liikkeelle, eli kun ei haluta maksaa puusta markkinoiden vaatimaa hintaa, jolla se saadaan liikkeelle, niin vaaditaan metsänomistajille tästä rangaistusluontoinen metsätilamaksu.
Mielestäni aika raukkamaista toimintaa, vaikka eletään vapaan markkinatalouden alueella.

USA on vapaan markkinatalouden aatteen lipunkantaja, mutta se on itse asiassa hirveän protektionistinen maa itse.
Jos yritys haluaa saada tuotteensa Yhdysvaltain markkinoille, niin yrityksen tuotteet joutuvat läpikäymään valtavan byrokratian,  erilaiset tutkimukset ja testaukset, ennen kuin tuote  saa myyntiluvan Yhdysvalloissa.

Metsäteollisuuden ahdinkoon on syynä ylivahva euro.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Aulis Anttila

• Vieras
Hölmö... sä...
Vapaa markkinatalous on osoittautunut sellaiseksi, että sitä käytetään hyödyksi omia etuja ajettaessa,  mutta kun se on omien etujen vastaista, sen periaatteet unohdetaan. Metsäteollisuus on tästä hyvä esimerkki. Kun puu  ei liiku, haluaa metsäteollisuus että käytetään keppiä puun saamiseksi liikkeelle, eli kun ei haluta maksaa puusta markkinoiden vaatimaa hintaa, jolla se saadaan liikkeelle, niin vaaditaan metsänomistajille tästä rangaistusluontoinen metsätilamaksu. Mielestäni aika raukkamaista toimintaa, vaikka eletään vapaan markkinatalouden alueella. USA on vapaan markkinatalouden aatteen lipunkantaja, mutta se on itse asiassa hirveän protektionistinen maa itse. Jos yritys haluaa saada tuotteensa Yhdysvaltain markkinoille, niin yrityksen tuotteet joutuvat läpikäymään valtavan byrokratian,  erilaiset tutkimukset ja testaukset, ennen kuin tuote  saa myyntiluvan Yhdysvalloissa.

Metsäteollisuuden kaikki kauppa käydään dollareilla... mut mitäs sä mistään tietäsit, tollo   :o :o :o

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Hölmö... sä...
Vapaa markkinatalous on osoittautunut sellaiseksi, että sitä käytetään hyödyksi omia etuja ajettaessa,  mutta kun se on omien etujen vastaista, sen periaatteet unohdetaan. Metsäteollisuus on tästä hyvä esimerkki. Kun puu  ei liiku, haluaa metsäteollisuus että käytetään keppiä puun saamiseksi liikkeelle, eli kun ei haluta maksaa puusta markkinoiden vaatimaa hintaa, jolla se saadaan liikkeelle, niin vaaditaan metsänomistajille tästä rangaistusluontoinen metsätilamaksu. Mielestäni aika raukkamaista toimintaa, vaikka eletään vapaan markkinatalouden alueella. USA on vapaan markkinatalouden aatteen lipunkantaja, mutta se on itse asiassa hirveän protektionistinen maa itse. Jos yritys haluaa saada tuotteensa Yhdysvaltain markkinoille, niin yrityksen tuotteet joutuvat läpikäymään valtavan byrokratian,  erilaiset tutkimukset ja testaukset, ennen kuin tuote  saa myyntiluvan Yhdysvalloissa.

Metsäteollisuuden kaikki kauppa käydään dollareilla... mut mitäs sä mistään tietäsit, tollo   :o :o :o

Ai valuutojen kurssimuutokset ei vaikuta mitään metsäteollisuuden kannatavuuteen? Saikohan eurolla jotain n.1,5 dollaria tällä hetkellä. Palkat on näköjään Dollareissa(vois kyllä kannatavuus parantua jos 5000€/kk liksan sijaan maksettaisiinkin 5000$/kk) puuraakainekin auliksen mukaan maksetaan taaloina.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs:toinen Hölmö... sä..aalis.

metsäteollisuudella  joka  on  suomalaista on  tilit  tasan   tarkkaan  eurosummaisia,,,,
mutta  mistä  sä  hölmö  tuon  tietäisit :P

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
enen suomen markasta määräsivät suomalaiset

mutta sitte tuli koivisto ja holkerin hallitus

jotka vapauttivat markan pelureitten käsiin

oma raha olisi tarvinnut viisaat päättäjät

Eli tiukasti suljettu talous on se viisasten kivi. Äkkiseltään voitaisiin hakea mallia vaikka tuolta Albaniasta. Sekin taitaa olla melko sisäänpäin lämpiävä paikka.

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Eli tiukasti suljettu talous on se viisasten kivi. Äkkiseltään voitaisiin hakea mallia vaikka tuolta Albaniasta. Sekin taitaa olla melko sisäänpäin lämpiävä paikka.
Juu, Pohjois-Korea ja Kuuba on kans hyviä mallimaita Enterin unelmatalouteen :D :D :D

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

voi sinua  pientä  uskotko  ite  tosiaan  tuollaiseen  vai  luuletko  tekeväsi
puolueellesi  suurenkin  palveluksen ???

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
En. Tää globalisaatio tunkeutuu jokaiseen lintukotoon ja käy kuin rastaanpesälle kylmiksen puutarhassa. Se kipataan kepillä nurin ;D

Aulis Anttila

• Vieras
Suljettu talous...
tiukasti suljettu talous on se viisasten kivi. Äkkiseltään voitaisiin hakea mallia vaikka tuolta Albaniasta. Sekin taitaa olla melko sisäänpäin lämpiävä paikka.

Albania ei ole kovinkaan suljettu, mutta se on todellinen takapajula, Euroopan pers´reikä  :o ...todellinen suljettu talous löytyy Juche-aatteen maasta  :o :o :o

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
Vs: Suljettu talous...
tiukasti suljettu talous on se viisasten kivi. Äkkiseltään voitaisiin hakea mallia vaikka tuolta Albaniasta. Sekin taitaa olla melko sisäänpäin lämpiävä paikka.

Albania ei ole kovinkaan suljettu, mutta se on todellinen takapajula, Euroopan pers´reikä  :o ...todellinen suljettu talous löytyy Juche-aatteen maasta  :o :o :o

kyllä se euroopan persereikä löytyy sieltä huuhaa anttilan peilistä ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Kukas se on puhunu Suljetusta taloudesta, muut kuin nämä euro hörhöt? Eli eurostoliittosta olisi tultu ampumaan kaikki meidän lentokoneet, laivat ja tiet paskaksi ettei ulkomaan kauppaa pysty käymään?
Kyllä Ruotsin talous pyörii eikä se mikään suljettu ole, Kruunukin kelluu euron lailla markkinoilla.

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Suljettu talous...

Pistäs laskua Albanian kehittämätömyydestä stalinisteille ja sille yhdelle Neuvostoliittoon karanneelle Anttilalle.

Aulis Anttila

• Vieras
Täällä on haikailtu vanhaa devalvaatiomarkkaa takaisin. Mutta vaikka Ruotsi on säilyttänyt kruununsa, Ruotsin kruunu ei ole enää vanha devalvaatiokruunu, joka kilpaili devalvaatioilla Suomen vanhan devalvaatiomarkan kanssa. - Talouskriisin aikana (vuodesta 2008 eteenpäin) Ruotsin kruununa arvo on ollut lähellä sitä, että eurolla saa 9 kruunua. Välillä vähän enemmän, välillä vähän vähemmän. Devalvaatioitten aikakaudella sekä Ruotsissa että Suomessa toimivien isojen ja keskikokoisten yhtiöitten tuotanto oli lähes kokonaan yhdessä maassa. Mutta nykyään Ruotsissa tai Suomessa toimivien isojen ja keskikokoisten yhtiöitten tuotanto on sijoitettu eri puolille maailmaa. Niinpä devalvaatioilla ei enää juurikaan ole merkitystä Ruotsissa tai Suomessa toimivien yhtiöitten menestykselle.

simmo

• Vieras
Kylmis, Lehtimäen kans ei kannata väitellä ;D

Mä olen samaa mieltä sun kans. ICT:n mukana tullut maailman kyläksi muuttuminen edellyttää jotain muuta kuin omaan nurkkaan käpertymistä.
-Mua et ainakaan voi sanoa käpertyjäksi.Mulla on ystviä joka heimossa,joita maapallolla on. 8)

Aulis Anttila

• Vieras
Ystävät...
Kylmis, Lehtimäen kans ei kannata väitellä ;D  Mä olen samaa mieltä sun kans. ICT:n mukana tullut maailman kyläksi muuttuminen edellyttää jotain muuta kuin omaan nurkkaan käpertymistä.
-Mua et ainakaan voi sanoa käpertyjäksi.Mulla on ystviä joka heimossa,joita maapallolla on. 8)

Papua-Uuden-Guinean viidakoissakinko ???