Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Klopin vasemmistohallitus yllätettiin housut nilkoissa !  (Luettu 3340 kertaa)

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Tulevat syksyn budjettineuvottelut saattavat olla liikaa uudelle klopin hallitukselle.Uudet vaalit jo marraskuussa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080814172396_uu.shtml
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

koivumaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Taidetaan päästä käteishallituksesta eroon aika pian.

minä-itte

• Vieras
Tulevat syksyn budjettineuvottelut saattavat olla liikaa uudelle klopin hallitukselle.Uudet vaalit jo marraskuussa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080814172396_uu.shtml

Olihan tuo kaikki jo tiedossa.

Valtio tulee tekemään kovia leikkauksia mm. lomitustukia leikataan (edellisen hallituksen aikana lomapäiviä lisättiin, etelän tukia leikattiin), myös kohtuutonta ja maatalouttamme pahoin vääristänyttä pohjoista tukea leikataan.

Hallitus olikin sopinut, että välitarkastuksia tehdään eikä hallitusohjelma ole "kiveenhakattu".  

minä-itte

• Vieras
Taidetaan päästä käteishallituksesta eroon aika pian.

Joka tapauksessa kepun alamäki jatkuu.

Nykyinen hallitus on pihtisynnytetty seurauksena Persujen vastuunpakoilusta.

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Tuolla lomitustuen leikkauksellako ratkaistaan koko valtiontalouden alijäämä.? Jotakin rajaa nyt minä-itte ja muita ehdotuksia kehiin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

minä-itte

• Vieras
Tuolla lomitustuen leikkauksellako ratkaistaan koko valtiontalouden alijäämä.? Jotakin rajaa nyt minä-itte ja muita ehdotuksia kehiin.

Maatalous joutuu osaltaan leikkausten kohteeksi, nyt on tiedossa 100 milj e säästövaatimus.

Muualla EU:ssa tuntemattomaan lomitusjärjestelmään käytetään vuosittain 220 milj e Sosiaali- ja terveysministeriön budjettivaroja. Sinne tehtävät huomattavat leikkaukset yritetään nyt saada laskettua maatalouden leikkauksiksi, ei sosiaalibudjetin.

Tapani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Radiouutiset tältä aamulta

http://areena.yle.fi/audio/1312776945382

Neljästä minuutista eteenpäin.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Maatalous joutuu osaltaan leikkausten kohteeksi, nyt on tiedossa 100 milj e säästövaatimus.

Muualla EU:ssa tuntemattomaan lomitusjärjestelmään käytetään vuosittain 220 milj e Sosiaali- ja terveysministeriön budjettivaroja. Sinne tehtävät huomattavat leikkaukset yritetään nyt saada laskettua maatalouden leikkauksiksi, ei sosiaalibudjetin.

vesilahdella  sihti  ei  sitten koskaan ole kohdillaan kun  omia  yritetään  ampua,,,
onneksi  itteminällä  on  vain  räkäpäitä :P

Aulis Anttila

• Vieras
Ratkaisu...
Tuolla lomitustuen leikkauksellako ratkaistaan koko valtiontalouden alijäämä.?

Ei. Sillä lopetetaan sosiaalietuuksien jakaminen maataloustukien nimissä... kukin maksakoon itse eläkkeensä, lomansa ja muut vastaavat viikkorahat.

Kamikatze

• Vieras
Vs: Ratkaisu...

Ei. Sillä lopetetaan sosiaalietuuksien jakaminen maataloustukien nimissä... kukin maksakoon itse eläkkeensä, lomansa ja muut vastaavat viikkorahat.

Vai työntekijätkin  maksavat ,ehkä jonkun prosenttiosuuden, loput maksaa  työnantaja  ;D ;D

Viimeksi muokattu: 08.08.11 - klo:11:23 kirjoittanut Kamikatze

nAGGI-nYLYGGI

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Vai maksavat ,ehkä jonkun prosenttiosuuden, loput maksaa  työnantaja maksaa  ;D ;D

Kamikaze kerkesi viemään jalat suustani. Palkannauttija tekee töitä 5 päivänä viikossa, jolloin vuodessa tulee jo "lomia" pelkistä viikonlopuista 104 päivää, siihen päälle kesälomat, juhlapyhät yms yms pekkaset ja rokulipäivät. Kyllähän asia on niin, että nämäkin lomat maksaa työnantaja, mm. tarpeeksi kovina palkkoina, lomiltapaluurahoina yms yms yms. Jää aikaa hankkia joka mökille oma mökkitraktori, mönkijä, moottoripyörä ja ylipäätään se mökki. Nämä kaikki luetaan Suomen kaltaisessa maassa jo lähes köyhyysrajan alapuolella olevaan väestönosaan. Joku roti nyt Aukinkii juttuihin sentään.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

nAGGI-nYLYGGI

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
...kaiken tämän talouskurimuksen keskellä meidän valtionvarainministeri on LOMILLA!
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
...kaiken tämän talouskurimuksen keskellä meidän valtionvarainministeri on LOMILLA!
eikö sitä oo loman jo ansainnutkin, kun käteisen valtionvisan tilit on käyny läpi ja edes jonkinlaisen kannen saanut tähän entisen hallituksen kankkulankaivoon.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Ratkaisu...

tuo  on  teidän  pellekepujen  kanta  :o

minä-itte

• Vieras

Vai maksavat ,ehkä jonkun prosenttiosuuden, loput maksaa  työnantaja maksaa  ;D ;D

Kamikaze kerkesi viemään jalat suustani. Palkannauttija tekee töitä 5 päivänä viikossa, jolloin vuodessa tulee jo "lomia" pelkistä viikonlopuista 104 päivää, siihen päälle kesälomat, juhlapyhät yms yms pekkaset ja rokulipäivät. Kyllähän asia on niin, että nämäkin lomat maksaa työnantaja, mm. tarpeeksi kovina palkkoina, lomiltapaluurahoina yms yms yms. Jää aikaa hankkia joka mökille oma mökkitraktori, mönkijä, moottoripyörä ja ylipäätään se mökki. Nämä kaikki luetaan Suomen kaltaisessa maassa jo lähes köyhyysrajan alapuolella olevaan väestönosaan. Joku roti nyt Aukinkii juttuihin sentään.

Suomi on ainoa maa maailmassa, missä maataloudella on valtion kustantama lomitusjärjestelmä, 220 milj e/v.

Eikä pidä unohtaa, että heti EU-jäsenyyden alussa MTK/kepu junttasi EU:n AB-alueelle määräämät investointituet pois, AB nuorten viljelijöitten tuki pois, B-alueen viljan kansallisiin tukiin 66 %  leikkaus,
MTK esti maatalouden puidottamisen alempaan energiaveroluokkaan tilalle uusi viljan ha-tuki C-alueelle.

Lomitusrahojen poisto on pieni menetys näitten MTK-myyräntöitten rinnalla.

Myös maatalouttamme pahasti vääristänyt pohjoinen tuki pitää leikata AB-alueen tasalle.