Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eutanasia?  (Luettu 6579 kertaa)

Tuulia

  • Vieras

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Eutanasia?
Mun mielestäni on päivänselvää että "vanha ja sairas" ihminen saisi lopettaa kitumisensa kunniakkaasti.

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: Eutanasia?
On vain yksi joka päättää elämän ja kuoleman Herra. nykyään on sen verran hyvät kipulääkkeet ettei kivusta tarvitte kärsiä. pointtihan on siinä että vanhukset ja muut vakavasti sairaat vievät "paremmalta" väestöltä tilaa sairaaloissa...niin ja maksaahan se hoitokin että säästöjä syntyy kun potilaita kuskataan hautuumaalle

Viimeksi muokattu: 03.08.11 - klo:10:00 kirjoittanut bonneville

pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8713
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Eutanasia?
Sen tulisi tietysti tapahtua vain potilaan vahvasta omasta tahdosta.  Ihminen on kuitenkin harvoin enää oikeustoimikelpoinen siinä vaiheessa, kun mahdollinen eutanasia saattaisi olla tarpeen.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Kamikatze

  • Vieras
Vs: Eutanasia?
Tämä liittyy ihmisen kuolemanpelkoon ja nykyihminen kun haluaa hallita itse kaikkea elämässä niin kuolemaakin pitäisi voida hallita.
Elämään jää kuoleman lisäksi paljon  asioita jotka ovat ja tulevat olemaan pois ihmisen hallinnasta. Maailmankatsomuskaan ei muuta ihmisen kulkua syntymästä kuolemaan ja asioita joihin ei voi vaikuttaa. Miksi siis kuolla omasta tahdosta.

Lisäksi peesaan tuota bonnevillen kirjoitusta

simmo

  • Vieras
Vs: Eutanasia?
En kannata  eutanasiaa.Haluan kitua loppuun asti kiirastulessa ja odottaa vapautusta. ??? Eutanasia on vähän vaikea asia.Siinä joutuis ottamaan huomioon sukulaisten tunteet,jotka voisi hyvinkin poiketa toisistaan.Keinotekoinen elämän pitkittäminen ei sekään ole oikein.Sitä kyllä tapahtuu paljonkin.Jos makaa 10v pelkkänä myttynä vuodeosastolla,niin ei sekään mitään elämää ole.Vaikea asia. ???

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Eutanasia?
Tietysti, eikä siihen mitään lupia tarvitse pyytää. Uskonnon sen sijaan voisi kieltää, tai ainakin näihin "pyhiin" kirjoihin pitäisi saada samanlaiset varoitustekstit kuin tupakka-askeihin, sen verran umpimielisellä kirjoittelulla alkoi tämäkin säie.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Eutanasia?
Tietysti, eikä siihen mitään lupia tarvitse pyytää. Uskonnon sen sijaan voisi kieltää, tai ainakin näihin "pyhiin" kirjoihin pitäisi saada samanlaiset varoitustekstit kuin tupakka-askeihin, sen verran umpimielisellä kirjoittelulla alkoi tämäkin säie.
;D ;D

Kyllä mun meilestä eutanasia voi hyvinkin olla yksi vaihtoehto. Ihmisellä on oikeus päättää omasta elämästään ja sitten aikanaan myös sen päättymisestä. Itsemurhaa on vaikea hyväksyä, mutta eutanasia on eri asia ja siinäkin ehkä helpompi on hyväksyä se passiivisempi malli jossa kieltäydytään hoidosta.

Mä en ainakaan usko että mikään herra tai muukaan päättää minun elämästäni, kyllä se olen ihan minä itse joka niin halutessani voin oman elämäni päättää.

Viimeksi muokattu: 03.08.11 - klo:21:20 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

HL-Zetor

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Eutanasia?
Omasta vapasta tahdosta.
Mutta noiden poliitikkojen kohdalla vois kyllä asian hoitaa
joku ulkopuolinen taho ja pian.

Tuulia

  • Vieras
Vs: Eutanasia?
Tietysti, eikä siihen mitään lupia tarvitse pyytää. Uskonnon sen sijaan voisi kieltää, tai ainakin näihin "pyhiin" kirjoihin pitäisi saada samanlaiset varoitustekstit kuin tupakka-askeihin, sen verran umpimielisellä kirjoittelulla alkoi tämäkin säie.
   Saitkos valita itse myös syntymäpäiväsi ??? 

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Eutanasia?
Eutanasia on jo käytössä,mutta sitä ei vain myönnetä virallisesti.
Suomalainen eutanasia on ns . kiduttava .
Vanhus saadaan hyvin nopeasti sängyn omaksi seuraavalla kaavalla:
lääkkeitä päällekkäin ja paljon ,suolaton ruoka tekee nopeasti vanhuksesta liikuntakyvyttömän,ei mitään liikunta ei edes ruokailun ajaksi nosteta istumaan jne.
Tämä on kaava jolla Suomen ah niin ihana yhteiskunta kohtelee entisiä raatajiaan.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Eutanasia?
Tietysti, eikä siihen mitään lupia tarvitse pyytää. Uskonnon sen sijaan voisi kieltää, tai ainakin näihin "pyhiin" kirjoihin pitäisi saada samanlaiset varoitustekstit kuin tupakka-askeihin, sen verran umpimielisellä kirjoittelulla alkoi tämäkin säie.
   Saitkos valita itse myös syntymäpäiväsi ??? 

toki,   9 kk ennemmin  päätin  ehtiä  ensin ;D ;D ;D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Eutanasia?
Tietysti, eikä siihen mitään lupia tarvitse pyytää. Uskonnon sen sijaan voisi kieltää, tai ainakin näihin "pyhiin" kirjoihin pitäisi saada samanlaiset varoitustekstit kuin tupakka-askeihin, sen verran umpimielisellä kirjoittelulla alkoi tämäkin säie.
  Saitkos valita itse myös syntymäpäiväsi ???  
Vastaan agricultin puolesta, tuskin hän sai sitä valita. Mutta se ei myöskään ollut mitenkään hänen hallussaan, toisin sanoen ihminen ei pysty valitsemaan syntymäpäiväänsä, mutta kuolinpäivänsä hän voi valita. Kyse on asioista joihin voidaan itse vaikuttaa ja joihin ei voida itse vaikuttaa, viimeksi mainitut vain tapahtuvat ja ensinmainittuihin ihminen voi eläessää itse vaikuttaa. Siinä on ero.

Ja toisekseen, ei eutanasiassakaan omaa kuolinpäivää valita. Kukaan ei tiedä milloin itse on siinä terveydellisessä kunnossa jolloin eutanasiaa harkittaisiin. Se voi vain olla inhimillinen ja vapauttava loppu hitaalle näivettymiselle jota potilas on toivonut.

Viimeksi muokattu: 03.08.11 - klo:22:18 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

HL-Zetor

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Eutanasia?
Nykyään tehdään lapsia vaan lapsilisien ja kotihoidon tukien takia sopivassa rytmissä.

Tuulia

  • Vieras
Vs: Eutanasia?
Tietysti, eikä siihen mitään lupia tarvitse pyytää. Uskonnon sen sijaan voisi kieltää, tai ainakin näihin "pyhiin" kirjoihin pitäisi saada samanlaiset varoitustekstit kuin tupakka-askeihin, sen verran umpimielisellä kirjoittelulla alkoi tämäkin säie.
  Saitkos valita itse myös syntymäpäiväsi ???  
Vastaan agricultin puolesta, tuskin hän sai sitä valita. Mutta se ei myöskään ollut mitenkään hänen hallussaan, toisin sanoen ihminen ei pysty valitsemaan syntymäpäiväänsä, mutta kuolinpäivänsä hän voi valita. Kyse on asioista joihin voidaan itse vaikuttaa ja joihin ei voida itse vaikuttaa, viimeksi mainitut vain tapahtuvat ja ensinmainittuihin ihminen voi eläessää itse vaikuttaa. Siinä on ero.

Ja toisekseen, ei eutanasiassakaan omaa kuolinpäivää valita. Kukaan ei tiedä milloin itse on siinä terveydellisessä kunnossa jolloin eutanasiaa harkittaisiin. Se voi vain olla inhimillinen ja vapauttava loppu hitaalle näivettymiselle jota potilas on toivonut.
   Itse taas ajattelen niin yksinkertaisesti, että elämästäni ja kuolemastani päättää joku muu, kuin minä itse. Olenko siis tyhmä?