Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hukkakaura  (Luettu 9024 kertaa)

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Hukkakaura
***** et on jääny vähä kaverilla taas levy päälle.

Sama ku lapsi löytää varpaansa tai koiranpentu vehkeensä.

Ei tällä saitilla ole kovin paljon käsitelty hukkakauraongelmaa.

Sen verran että ton Broadwayn sä oot kyllä ihan joka käänteessä saanu tuotuu esille  ;D

Ei siinä mitään, ihan hyvä aine se on, se lienee tullu jo kaikille selväks

Muuten hyvä, mutta ei tehoa valvattiin.

Meillä tehosi, ei yhtään valvattia näkyvissä. Ruiskutusajankohta?

"Oikea" ja ajoin tietyn pesäkkeen tupla-annoksella eli peruutin ja ajoin uudelleen. Aikaisemmin ajetulla valvatteja siellä täällä, se taas pakon sanelemaa muiden rikkojen vuoksi. Tästä tullaankin päätelmään että kaikkia rikkoja ei pysty kerralla torjumaan, vesiheinä vaatii aikaisen käsittelyn ja hukkakaura/valvatti myöhästetyn käsittelyn. Vaatii ongelmalohkoille kaksi ajokertaa tai muuten satotasossa tyydyttävä vesiheinän heikentämään viljaan. Vesiheinä tosin ongelmana vain multavilla, hyväkasvuisilla mailla. Kuivilla savikoilla lienee tuntematon suuruus vesiheinämatto, josta vilja ei kasva läpi....
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
***** et on jääny vähä kaverilla taas levy päälle.

Sama ku lapsi löytää varpaansa tai koiranpentu vehkeensä.

Ei tällä saitilla ole kovin paljon käsitelty hukkakauraongelmaa.

Sen verran että ton Broadwayn sä oot kyllä ihan joka käänteessä saanu tuotuu esille  ;D

Ei siinä mitään, ihan hyvä aine se on, se lienee tullu jo kaikille selväks

Muuten hyvä, mutta ei tehoa valvattiin.

Meillä tehosi, ei yhtään valvattia näkyvissä. Ruiskutusajankohta?

"Oikea" ja ajoin tietyn pesäkkeen tupla-annoksella eli peruutin ja ajoin uudelleen. Aikaisemmin ajetulla valvatteja siellä täällä, se taas pakon sanelemaa muiden rikkojen vuoksi. Tästä tullaankin päätelmään että kaikkia rikkoja ei pysty kerralla torjumaan, vesiheinä vaatii aikaisen käsittelyn ja hukkakaura/valvatti myöhästetyn käsittelyn. Vaatii ongelmalohkoille kaksi ajokertaa tai muuten satotasossa tyydyttävä vesiheinän heikentämään viljaan. Vesiheinä tosin ongelmana vain multavilla, hyväkasvuisilla mailla. Kuivilla savikoilla lienee tuntematon suuruus vesiheinämatto, josta vilja ei kasva läpi....

Ihan kohtuu hyvän tehon oon saanu broadwaylla valvattiin ja ohdakkeeseenkin. Ei nyt tietysti ariane ässän veroinen, mutta ei ne kasvuston päälle jaksa koko kesänä!

Reino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämeen hitain.
Onko mitään rikkaruohoa saatu koskaan hävitettyä? Eipä taida olla. paskaheiniä on ruiskutettu puolivuosisataa ja aina niitä piisaa. Vaikka on kuinka broadwayta pruutattu niin jossain se hukkis lisääntyy.

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ihan kohtuu hyvän tehon oon saanu broadwaylla valvattiin ja ohdakkeeseenkin. Ei nyt tietysti ariane ässän veroinen, mutta ei ne kasvuston päälle jaksa koko kesänä!

Kaverin kanssa puhetta Broadwayn valvattitehosta, samat kokemukset kuin mullakin.
Multakin kysyttiin kesällä Broadwayn valvattitehosta, ja kehuin hyväksi ::) Näivettyi ruiskutuksen jälkeen ja näytti että sinne jää, nousi kuitenkin.

Luomu on taikasana, valvatti ollut aiemmin melkoisen ongelmaton kasvi. Toki nurmetkin vähentyneet.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

JoHaRa

• Vieras
Puidessani jouduin pohtimaan tällaista juttua:

Milloin hukkakauran omistussuhde muuttuu? Onko hukkakauran omistaja se jonka pellolla kasvi kasvaa vaiko se, jonka pellolle röyhyt kaatuvat  ??? Jos naapurin puu kaatuu mein metsään, niin omistajuus ei tietääkseni muutu, mutta onko hukkis eri asia.

Nimittäin... Sellainen tilanne oli tuolla nyt näkyvillä. Saanko mennä nostelemaan röyhyt takaisin naapuriin ilman lupaa ja saanko minä sanktiot naapurin hukkiksista jos kyttä näkee  ???

Sama juttu muuten kissanraatojen kanssa  :P Muuttuuko jonkun toisen kissa minun kissakseni jos se sattuu mätänemään tuolla meidän vehnäpellossa vai pitääkö se palauttaa  :P

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Sama juttu muuten kissanraatojen kanssa  :P Muuttuuko jonkun toisen kissa minun kissakseni jos se sattuu mätänemään tuolla meidän vehnäpellossa vai pitääkö se palauttaa  :P

Riippuu vähän naapurista ja missä väleissä sen kanssa on.
Eli kertooko asiallisesti että teidän kissa oli kuolleena tuolla meidän vehnämaassa vai ripustaako sen raadon yöllä vaikkapa naapurin ovenkahvaan roikkumaan..

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet

Eli kertooko asiallisesti että teidän AKKA oli PANTAVANA tuolla meidän vehnämaassa vai ripustaako sen AKAN PIKKARIT yöllä vaikkapa naapurin ovenkahvaan roikkumaan..
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

yks.9

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
SKN : onko sunkin naapurilla n****van näkönen akka? ;) ;) ;)

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
No itse asiassa mulle kelpaa kaikki. Siis ihan kaikki. Kun ei oo varaa valita, ni ei viitti valittaa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
No itse asiassa mulle kelpaa kaikki. Siis ihan kaikki. Kun ei oo varaa valita, ni ei viitti valittaa.
Luomuviljelijöillä on tiukkaa...  ;D

(tavaraa)
Nothing is Something Worth Doing

yks.9

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )

(tavaraa)
;) en tiijä  ;D  mutta ainakin AHDASmielinen :D on naapurin rouva, koska en tiijä ;D ;D ;D

Courtney1

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.

(tavaraa)
;) en tiijä  ;D  mutta ainakin AHDASmielinen :D on naapurin rouva, koska en tiijä ;D ;D ;D
Kyl tavanomaisillakin voi olla tiukkaa, ei oo luomujen yksinoikeus  >:(
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

emo-heikki

• Vieras

Eli kertooko asiallisesti että teidän kissa oli kuolleena tuolla meidän vehnämaassa vai ripustaako sen raadon yöllä vaikkapa naapurin ovenkahvaan roikkumaan..

Vaikuttaako asiaan mitään se, jos on ite ampunut sen naapurin kissan sinne omaan venhäpeltoon ????
Onko kaatajalla mitään osuutta saaliiseen, vai keskustellaanko siitä vain maanomistuspohjalta ????

JoHaRa

• Vieras

Mä luulen että se oli jäänyt auton alle ja se naapuri oli käynyt potkaisemassa sen sinne vehnäpeltoon haisemaan  ::) Mut en tiedä. Toivottavasti puimuri ei hajoa just sille kohdalle  :P

Tapani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Mä luulen että se oli jäänyt auton alle ja se naapuri oli käynyt potkaisemassa sen sinne vehnäpeltoon haisemaan  ::) Mut en tiedä. Toivottavasti puimuri ei hajoa just sille kohdalle  :P
Ei varmaan oo naapuri potkassu, luulis että oman kissan hautaa. Ei oo sit varikset käyneet herkuttelemassa. Mä ajoin aikoinaan niittokoneella yhen katin jalat poikki. Yritti jalattomana pakoon mennä, mutta pari kertaa ajoin traktorilla ylitte, niin siihen kuoli. Sit vaan rukkaset käteen ja raato metikköön.