Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hukkakaura  (Luettu 9027 kertaa)

minä-itte

• Vieras

Viimeksi muokattu: 01.08.11 - klo:20:49 kirjoittanut minä-itte

koivumaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Hukkakaura
Eilen uutisissa aiheesta kans.Oli toiveikas isäntä,meinas päästä hukkiksesta eroon 5 vuoden aikana.
Pitää kans paikkansa että jotkut ovat heittäneet hukkiksen kanssa pyyhkeen kehään.
Onneksi nyt on aika hyviä konsteja tullut valikoimiin,eli uusia aineita hukkiksen torjuntaan.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Mä olen heittänyt pyyhkeen kehään, ja ihan periaatteellisista syistä. Haluaisin edelleen kuulla miten keski-euroopan mittakaavan tilojen hukkakaurantorjunta on verrattavissa suomen järjettömään hukkakaurafanaattisuuteen? Ei hukkuksen tietenkään tahallaan pidä antaa levitä, mutta jos mulla nyt pellolla sattuu pari yksilöä kasvamaan niin en menetä siitä yöuniani tai vaivaudu niitä edes keräämään, jos naapurin pellolla kasvaa pari hukkista, niin en myöskään aio ketään siitä käräyttää.

Muutaman hukkisyksilön, saati sitten kaikkien peltojen, kitkeminen ja kemiallinen torjunta on ihan järjettömän kallista, saati sitten että peltoa olisi useita satoja hehtaareja. Kasvimaan minäkin kitken, mutta tässä me kustaan omia katteitamme entisestääm muihin EU maihin verrattuna. Toisin tietysti olisi, jos hukkakaurattomuus toisi jotain lisäarvoa ja tuottoa, mutta kun ei tuo.

Viimeksi muokattu: 01.08.11 - klo:21:28 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Horttanainen

• Vieras
Taistelu hukkista vastaan on hävitty, muualla euroopassa realistisempi suhtautuminen siihen, kurissa se toki pitää pitää,  mutta jos koko hukkiksen torjuntatouhut, viranomaisvalvonnan kustannukset mukaan laskettuna on suuremmat kuin hukkakauran itsessään aiheuttamat haitat, niin onko mielekästä  tämä laaja touhuaminen ja asiasta vouhottaminen?

Toinen kotikutoinen kustannuksia lisäävä touhuilu on tämä myyntiviljan pakollinen kuivattaminen alle 14% kosteuteen, sillä on iso merkitys öljynkulutuksen kannalta, jos tyydyttäisiin siihen että on alle 15% kosteus, niin sekin olisi ihan riittävä säilymisen kannalta ja paljon säästyisi kuivatusöljyä.

Rebel

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
1 löytyy 3 hehtaarin lohko. Ajettu muutamana vuonna Axial. Ei löytyny enää. *****mainen kasvi. Muttaku sattuu olemaan lohkonaapureina

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lestadiolaisuus

niin ei tartte kovin Sherlock olla että keksii mistä se uusii.

Vitut tuohon auta ku  http://fi.wikipedia.org/wiki/Napalmi juuri tiettyinä päivinä heinäkuussa.

Saatana...
Valonnäyttäjä on pirun tärkiä mies...mutta harvoin siihen parasta miestä...

minä-itte

• Vieras
1 löytyy 3 hehtaarin lohko. Ajettu muutamana vuonna Axial. Ei löytyny enää. *****mainen kasvi. Muttaku sattuu olemaan lohkonaapureina

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lestadiolaisuus

niin ei tartte kovin Sherlock olla että keksii mistä se uusii.

Vitut tuohon auta ku  http://fi.wikipedia.org/wiki/Napalmi juuri tiettyinä päivinä heinäkuussa.

Saatana...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080114132995_uu.shtml

minä-itte

• Vieras
Tällä lähtee vehnästä kertaruiskutuksella hukkis, juolavehnä ja muutkin rikkaruohot.

http://www.agrimarket.fi/Maatalous_ja_Elaimet/Maatalouskemikaalit/Kasvinsuojeluaineet/Broadway/

+Dassoil kiinnite

Viimeksi muokattu: 01.08.11 - klo:23:28 kirjoittanut minä-itte

Rebel

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Minä-Itte, sää oot mun idoli!!! http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080114132995_uu.shtml

Tai ainaki heti Timpan ja Plinin jäläkeen. ;D ;D ;D

Astral

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
***** et on jääny vähä kaverilla taas levy päälle.

Sama ku lapsi löytää varpaansa tai koiranpentu vehkeensä.

Rebel

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Tai syntine löytää herransa,
tai L-isä saa kiinni tyttärensä,

Meehän kattoon jo telkkaria,  ;)

minä-itte

• Vieras

Ei tällä saitilla ole kovin paljon käsitelty hukkakauraongelmaa.

JoHaRa

• Vieras
Kyllä hukkakaura täytyy pellolta hävittää jos sitä siellä on. Ellei muu auta niin sitten vaikka pakkokeinoilla.. Esim. pelto tuettomaksi avokesannoksi viideksi vuodeksi ja sitten seuraavat 5 vuotta pakolliset ruiskutukset perään. Kunta palkkaisi urakoitsijan tekemään työn ja laskuttaisi peltojen omistajaa/haltijaa.

Ei ole ihme että peltojen vuokraaminen on joskus niin hankalaa. Kuka tahtoisi maillensa vuokralaisen joka ei piittaa edes hukkakauran torjunnasta  ??? Kuka vuokraisi pellon naapurille jolla hukkakaura rehottaa villinä vuodesta toiseen  ???

Hukkakauranviljelijät kusevat suoraan "puhtaiden" laareihin  :P Kyllä nuo lisääntyneet valvonnat yms. ovat kaikilta pois.

Oletteko ikinä muuten nähneet peltoa joka on pahasti hukkakauran saastuttama ? Noita näkee joskus ulkomailla.. Sellaisessa pellossa ei kasva oikein mitään muuta.

roadman

• Vieras
Löytyy isäntiä jotka myy harmaata siementä tällä tapaa. Siinä on vähän hukka kauraa seassa  >:(
ett sillä tapaa.
Puhtaat pellot alkaa olla kohta arvossaan siemenviljelijöille. Täälläkin seudun parhaat pellot hukkiksen valtaamia vuokralaisen huolimattomuuttaan. Kasvituotannon tarkastaja on täälläpäin tehnyt ilmoituksia jos on havainnut ohikulkiessaan hukkista jollain pellolla.
Kannattaa vähän kattella mitä siellä pellolla kasvaa.

Astral

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ei tällä saitilla ole kovin paljon käsitelty hukkakauraongelmaa.

Sen verran että ton Broadwayn sä oot kyllä ihan joka käänteessä saanu tuotuu esille  ;D

Ei siinä mitään, ihan hyvä aine se on, se lienee tullu jo kaikille selväks

UCD

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vastaakohan tämän "hukkakaura-sodan" saanto millään tavalla siihen uhrattua panostusta?
Varsinkin kun tulos on vuodesta toiseen täysin epätyydyttyvä.

Muualla ongelman kanssa on opittu elämään kustannustehokkaammin, mikä on tosin suomalaisessa täppäröinnissä muutenkin hukassa.
Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....