Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Asiaa.  (Luettu 2833 kertaa)

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Asiaa.
SDP:llä ja Kokoomuksella on pikkuisen sitä vikaa, että kassasta saa rahaa ne, jotka ovat sitä sinne tuoneet. Ansiosidonnainen päiväraha on korvausta siitä, että on joskus jaksanut raahautua sellaiseen työhön, josta jää jotain verotettavaakin tuloa.

Mää en ole itse saanut koskaan ansiosidonnaista.

Maatalouden osalta lopettaisin ainakin kaikki investointituet, niistä säästyisi jo sievoinen summa. Myös LHP yms. hyvätuloisista kesannointiratkaisuista voisi luopua. Koskee myös allekirjoittanutta :).

Investointitukien lopettaminen vain nostaisi EU:n nettomaksuamme.

LHP puolestaan korvaa sujuvasti vanhaa pakkokesantoa. Toisin sanoen vähentää markkinoille tulevan tavaran määrää kotimaassa. Teoriassa ja käytännössäkin avittaa edes hivenen tuottajahintatasoa. LHP:n voisi tietysti korvata sillä, että 5 % pinta-alasta ei maksettaisi tukea, mutta hoitovelvoite säilyisi. Säästyneellä rahalla nostettaisiin vaikka Tilatukea. (Tilatukeahan olisi alunperinkin ollut mahdollista maksaa hehtaarikohtaisuuden sijasta tilakohtaisesti.)

Ja ansiosidonnaisen soisi olevan esim. sadan päivän jälkeen laskeva..
..Nyt se koetaan monasti 500 päivän ansaituksi etuudeksi oman loman pitoon...
Slippin 'n sliding

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Mää olen menettänyt uskoni teoriaan siitä, että markkinoille tulevan viljan määrää jotenkin hillittäisiin näillä kesannoilla. Kaikkihan pistää ne pahimmat peltoheitot ikikesannolle ja nostelee vaan hyvät tuet.

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mää olen menettänyt uskoni teoriaan siitä, että markkinoille tulevan viljan määrää jotenkin hillittäisiin näillä kesannoilla. Kaikkihan pistää ne pahimmat peltoheitot ikikesannolle ja nostelee vaan hyvät tuet.

Tukien hyvyydestä voidaan olla montaa mieltä, mutta tunnettu fakta on ettei tuotanto laske samassa suhteessa kuin alaa poistuu viljelystä. Ja kuten mainitset, niin ne pahimmat peltoheitot ovat aina ensinnä kesantoina.
Slippin 'n sliding

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
SDP:llä ja Kokoomuksella on pikkuisen sitä vikaa, että kassasta saa rahaa ne, jotka ovat sitä sinne tuoneet. Ansiosidonnainen päiväraha on korvausta siitä, että on joskus jaksanut raahautua sellaiseen työhön, josta jää jotain verotettavaakin tuloa.

Mää en ole itse saanut koskaan ansiosidonnaista.

Maatalouden osalta lopettaisin ainakin kaikki investointituet, niistä säästyisi jo sievoinen summa. Myös LHP yms. hyvätuloisista kesannointiratkaisuista voisi luopua. Koskee myös allekirjoittanutta :).

joo  myy  ne peltos  tarviseville maidontuottajlle 8)
En mää viitti, kun voi olla, että jonain päivänä lehmät tulee takaisin.