Maanviljeliöitten eläke iän nostaminen on aivan tuthaa, kun viljeliät jäävät keskimääräistä vanhempina eläkkeelle.
Joo... pointti on kummiski siinä et pankoluuserit sais maksaa ite eläkkeensä ja lomittajansa nii ku me kunnon ihmiset, veronmaksajatki, joudutaan tekemään.
*** Sä se jaksat naurattaa, aina. Että työväki itse eläkkeensä maksaisi, salli mun höröttää ja kovaa. Ja vitut mä siihen sun lupia tarvii, ei voi röhönaurua pidätellä kun satujasi lukee

Eläkkeesi on maksanut työnantajasi ja valtio kustantaa loput. Ite ehkä merkin verran oot osallistunut. Pitkästi alle 5% sun tapauksessa. Ai perkele,sä oot satusetä. Mutta harmillisinta asiassa on, että suurin osa kansasta on oikeesti tuossa uskossa. Ne on joko niiin perkeleen tyhmiä tai niitä tahallisesti moisessa uskossa pidetään. Ei kovin kunniakasta mitenkään päin. 
Ja noi sun maatalousvastaiset kademieliset jutut tosiaan paljastaa sut ihka oikeeks kommariks. Häpeisit vähän, senkin loinen 
Tää loinen arvonimi kuuluu sulle ihan luonnostaan. Tuollainen muutaman hehtaarin vuokraviljeliä ei ansaitse torpparin kunniakasta titteliä.
Itseasiassa, jos ihan tarkkoja ollaan, niin duunareiden eläkkeitä ei ole maksanut kukaan, ne on vielä maksamatta, osan ovat maksaneet mutta tämä sisään maksettu osuus ei kata sitä eläkevastuuta, mitä niillä on päällä eläkeläisten myötä.
Ainoa ryhmä, jossa eläke maksetaan sisään maksetun kertymän mukaan huomioiden koko maksuaika on YEL järjestelmän piirissä olevat, kaikilla muilla ryhmillä on jonkinlainen sekametelisoppa, jossa ei huomioida sisään maksettuja maksuja koko maksuajalta, vaan eläke lasketaan muutaman vuoden maksujen mukaan ja loput toivotaan joskus löytyvän, jos talous kasvaa tarpeeksi rajusti ...
MYEL järjestelmässä taas valtio maksaa puuttuvan summan, eli homma on muuten sama kuin YEL mutta maksajana on mukana myös veronmaksaja avustamassa, muuten maajussien eläkkeet olisi nin mitättömiä, että ne kuolisi nälkään eläkkeellä ...
Itseasiassa meillä on eläkepolitiikassa voimassa "kreikkalainen tapa" toimia, valehdellaan ja väärennellään ja toivotaan että jälkipolvet maksaa viulut ....