Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle  (Luettu 5336 kertaa)

Lohisoppa

  • Vieras
Liikenneministeri on aika raukka pelkuri, ensin hän ehdotti ruuhkamaksuja pääkaupunkiseudulle, sitten kun moni taho, erityisesti kokoomus ärähti, alkoi uusi liikenneministeri heti peruutella että;  "sitten ehkä mahdollisesti joskus vuosien päästä voitaisiin ehkä mahdollisesti varmaankin hiukan harkita asiaa"


Kyllä pääkaupunkiseudulle pitäis ehdottomasti määrätä ruuhakamaksut niin nopeasti kuin mahdollista, nyt muukin Suomi joutuu rahoittamaan sikäläisiä tienkorjauksia ja parannuksia, koska tieliikenne on niin vilkasta pääkaupunkiseudulla, ruuhkamaksut olisivat sikäli oikeudenmukaisia, että ne jotka sikäläisiä teitä eniten kuormittavat, myös teiden kunnossapidon kustantaisivat.

Ruuhkaisasta liikenteestä pääkaupunkiuseudulla aiheutuu monenlaista harmia, joten ruuhkamaksut vähentäisivät yksityisautoilua ja siten sen tuomia haittoja, ja ne jotka edelleen autoilisivat omilla autoillaan, ruuhkamaksuilla rahoittaisivat autoilunsa tuomien haittojen lieventämistä.

Kun kerta ihmiset poliiittisella ideologialla halutaan ahtaa ahtaalle pääkaupununkiseudulle ja Uudellemaalle, niin kyllä pitäisi poliitikkojen vastata myös tämän ideologian seurauksista, ja  uskaltaa määrätä ne ruuhkamaksut, vaikka se poliittista kannatusta kenties söisikin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28653
  • vastustan
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Liikenneministeri on aika raukka pelkuri, ensin hän ehdotti ruuhkamaksuja pääkaupunkiseudulle, sitten kun moni taho, erityisesti kokoomus ärähti, alkoi uusi liikenneministeri heti peruutella että;  "sitten ehkä mahdollisesti joskus vuosien päästä voitaisiin ehkä mahdollisesti varmaankin hiukan harkita asiaa"


Kyllä pääkaupunkiseudulle pitäis ehdottomasti määrätä ruuhakamaksut niin nopeasti kuin mahdollista, nyt muukin Suomi joutuu rahoittamaan sikäläisiä tienkorjauksia ja parannuksia, koska tieliikenne on niin vilkasta pääkaupunkiseudulla, ruuhkamaksut olisivat sikäli oikeudenmukaisia, että ne jotka sikäläisiä teitä eniten kuormittavat, myös teiden kunnossapidon kustantaisivat.

Ruuhkaisasta liikenteestä pääkaupunkiuseudulla aiheutuu monenlaista harmia, joten ruuhkamaksut vähentäisivät yksityisautoilua ja siten sen tuomia haittoja, ja ne jotka edelleen autoilisivat omilla autoillaan, ruuhkamaksuilla rahoittaisivat autoilunsa tuomien haittojen lieventämistä.

Kun kerta ihmiset poliiittisella ideologialla halutaan ahtaa ahtaalle pääkaupununkiseudulle ja Uudellemaalle, niin kyllä pitäisi poliitikkojen vastata myös tämän ideologian seurauksista, ja  uskaltaa määrätä ne ruuhkamaksut, vaikka se poliittista kannatusta kenties söisikin.
jaa, lienee kohta VR myyty norjalaisille pilkkahintaan, joten kyllä se on vaan viisain leventää teitä siellä eteläsuomessa ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.

juu ja sitte autovuokraamot kunniaan!! ;)
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

sorkkis

  • Vieras
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .

 *** Mutta kuvittele tilanne, jossa yksityisautoilu ois vaan maalaisserkkujen varassa. Kyllä siinä ois silloin kaistaa dösän puhaltaa ja ratikan kulkee hurukyytiä. Ihan vissiin pitää ympäristö- ja liikenneministeriöitä asian tiimoilta lähestyä. Taksisuharit saattais lähtee kimppaan myös  ;)

sorkkis

  • Vieras
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .

 *** Mutta kuvittele tilanne, jossa yksityisautoilu ois vaan maalaisserkkujen varassa. Kyllä siinä ois silloin kaistaa dösän puhaltaa ja ratikan kulkee hurukyytiä. Ihan vissiin pitää ympäristö- ja liikenneministeriöitä asian tiimoilta lähestyä. Taksisuharit saattais lähtee kimppaan myös  ;)
Voi tietysti aina haaveilla mutta Hesa on ainoo paikka missä metsää on keskikaupunkilla ja maanviljelystä kehäkolmosella .

Vantaankaupunkilla on maatilakin .

Thorsvik on Hesan rajalla .

Suurkapitalisti ( hehheh) Aulis Anttilalla on 5,5ha helvetin hyvvää maat Lohjalla joka on Hesan esikaupunkia-aluetta . Koska ne ite sen tajuaa ei ole tietoa mutta joskus ehkä .














Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .

 *** Mutta kuvittele tilanne, jossa yksityisautoilu ois vaan maalaisserkkujen varassa. Kyllä siinä ois silloin kaistaa dösän puhaltaa ja ratikan kulkee hurukyytiä. Ihan vissiin pitää ympäristö- ja liikenneministeriöitä asian tiimoilta lähestyä. Taksisuharit saattais lähtee kimppaan myös  ;)
Voi tietysti aina haaveilla mutta Hesa on ainoo paikka missä metsää on keskikaupunkilla ja maanviljelystä kehäkolmosella .

Vantaankaupunkilla on maatilakin .

Thorsvik on Hesan rajalla .

Suurkapitalisti ( hehheh) Aulis Anttilalla on 5,5ha helvetin hyvvää maat Lohjalla joka on Hesan esikaupunkia-aluetta . Koska ne ite sen tajuaa ei ole tietoa mutta joskus ehkä .





No hei sorkkis, vähän faktaa pöytään!

Tai ainakin kunnon kompa:

Missä on maan suurimmat tilat?

No Helsingissä tietysti! Olikohan keskipinta-ala luokkaa 100 ha..
..Vähät siitä että niitä on kaksi tai kolme ja omistajina kaupunki ja yliopisto...
Slippin 'n sliding

Aulis Anttila

  • Vieras
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .
*** Mutta kuvittele tilanne, jossa yksityisautoilu ois vaan maalaisserkkujen varassa. Kyllä siinä ois silloin kaistaa dösän puhaltaa ja ratikan kulkee hurukyytiä. Ihan vissiin pitää ympäristö- ja liikenneministeriöitä asian tiimoilta lähestyä. Taksisuharit saattais lähtee kimppaan myös  ;)
Voi tietysti aina haaveilla mutta Hesa on ainoo paikka missä metsää on keskikaupunkilla ja maanviljelystä kehäkolmosella . Vantaankaupunkilla on maatilakin .  Thorsvik on Hesan rajalla .
Suurkapitalisti ( hehheh) Aulis Anttilalla on 5,5ha helvetin hyvvää maat Lohjalla joka on Hesan esikaupunkia-aluetta . Koska ne ite sen tajuaa ei ole tietoa mutta joskus ehkä .
No hei sorkkis, vähän faktaa pöytään! Tai ainakin kunnon kompa: Missä on maan suurimmat tilat? No Helsingissä tietysti! Olikohan keskipinta-ala luokkaa 100 ha.. ..Vähät siitä että niitä on kaksi tai kolme ja omistajina kaupunki ja yliopisto...

Ei jaksa eikä viitti kaivaa mut kyl ne suurimmat taitaa Varsinais-Suomessa olla...

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle

Ei jaksa eikä viitti kaivaa mut kyl ne suurimmat taitaa Varsinais-Suomessa olla...

 *** Siis keskiarvoina. Miten lie.

sorkkis

  • Vieras
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle

Ei jaksa eikä viitti kaivaa mut kyl ne suurimmat taitaa Varsinais-Suomessa olla...

 *** Siis keskiarvoina. Miten lie.
Tilojen koosta en kirjoittanutkaan . On kuultu kehuja et tilustenkiertelmiseen menee kokopäivä joillakin . Varaa kunnolliseen autoon kun ei ole .

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Edelliseen löysästi liittyen: Helsinki on Suomen kovin maitopitäjä. Helsingin maidontuottajien keskituotos on Suomessa aivan omaa luokkaansa!!! Taitaa olla jotain 11 000 kg/pää vuodessa. Kakkosena tuleva häviää 1500 kiloa  :o

Stadilaisia ei siis pidä aliarvioida koska heillä on maatalousasiat hallussa  ;)

Ruuhkamaksusta: Mitä hyötyä tuosta on? Tuntuu pelkältä kiusanteolta.. Köyhillä ei ole pääkaupunkiseudulla autoja ja rikkaille jostain euron maksusta ei ole mitään haittaa. Tuo luokitellaan kuitenkin vähennyskelpoiseksi menoksi työmatkaliikenteessä vai mitä luulette  ???

Autoihin tullaan varmaan joskus asentamaan tallentavat GPS-laitteet jotta tällaisia maksuja olisi kätevää kerätä. Ja... kyllähän nuo tulevat silloin kaikkiin autoihin. Ruuhkamaksun vaatiminen tulee siis aiheuttamaan laskun myös meille jotka eivät tuolla ruuhkasuomessa käy kuin kerran vuodessa ja silloinkin pakotettuna.

sorkkis

  • Vieras
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kummalla Tuottajalla se kovin maitotuotos on ?  ;)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle
Kummalla Tuottajalla se kovin maitotuotos on ?  ;)

Ei oo ko Viikki  ;D Siis Helsingissä.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Ruuhkamaksut ehdottomasti pääkaupunkiseudulle

 *** Oikeestaan näille kasvukeskuksiin rekisteryille autoille pitäisi laittaa erityinen haittavero. Nehän on periaatteessa tarpeettomia hyvien julkisten liikennepalvelujen rinnalla. Eli jos omistajan kotiosoite on asutuskeskuksessa. Erityinen huvi-ja haittavero turhake-autoille. Sopiva summa vois olla 5000 €/auto/v

 Täähän istuis nykyhallituksen aatemaailmaan kuin nenä päähän. Maakuntiin vastaavasti valtio vois jakaa ymp.yst. dieselmaasturit joka torppaan. Säästö teitten kunnossapidossa ois merkittävä. Ei mitään raskaita maisemia pilaavia väylähankkeita myöskään tarvittaisi. Kaapuntilaisille laajennetut seutuliput ja me yritettäs niillä maastureilla pärjätä.
Muuten hyvä mutta Pääkaupunkiseudulla on pitkä matka joka paikkaan .
Ei matkat ole pitkiä, mutta kestävät toivottoman kauan. Siinä sitten tupruaa paikallan seisten turhaa pakosaastetta.