Aimolla taas runsaasti hyviä kommentteja. Ja kyllä niitä hyviäkin työpaikkoaja on, onneksi, mutta usein kun valitetaan etenkin nuorten työntekijöiden motivaatiosta ja muusta sellaisesta, niin unohdetaan se, että työpaikan pitää olla myös motivoiva.
Lähes kaikki työpaikat jossa minäkin olen ollut töissä on ollut näitä kk-palkka joka sis. kaiken. Siinä 12 päiväiseen työputkeen, johon sisältyi messuamista ja asiakkaiden hyysäämistä/taluttamista yömyöhään, ei maksettu eurokaan lisää. Mutta jonkun sekin paskaduuni oli vaan tehtävä. Maajussi joka ei ikinä ole tehnyt muuta kuin viljellyt maata, ei ymmärräkkään mitä esim. kaupan alalla tarkoittaa tuplavuoro, se on nannaa se ja siihen vitutukseen verrattuna joku sesongin aikana hajonnut koneenosa jota joutuu odottamaan muutaman päivän on on pientä. Se on se kuuluisa perspektiivi...

Mä olen ollut töissä myös tehtaassa jossa oli kellokortin edessä jono jo aina 10 min ennen vuoron loppumista, mun mielestäni oli tosi säälittävää kun aikuiset ihmiset jonottaa raukkamaisena kellokorttikoneen edessä, mutta toisaalta mitä muuta voi odottaa kun olet tehnyt 15-v simppeliä vuorotytötä.
Tähän astisista ehkä paras työnantaja oli eräs puhelinmyyntifirma jossa oli opiskeluaikana, siellä tarjottiin aina vuoron aluksi puuroa. He olivat ymmärtäneet sen, että nälkäinen ihminen tekee huonosti töitä ja koska suurin osa työntekijöistä oli opiskelijoita tai muita nuoria, niin yleensä kaikilla oli töihin tullessaan nälkä... Pikku juttu, mutta fiilis koheni ja epäilemättä tuloksetkin...