Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran directit  (Luettu 28199 kertaa)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Valtran directit
No eipä ole ainakaan vielä remppaa tarvinnut tehdä. Enkä ole moisesta kuullutkaan, vaikka huoltomiehen kanssa kaikesta puhutaan.
Mitä tulee tuohon paikallaan vonkumiseen, se on totta, että jos isommalla alueella koittaa peruuttaa silppurivaunua auman päälle, se ei ylös mene, mutta pienemmällä puolella menee huomattavasti paremmin kuin kovalla laatikolla varustettu, joka vaatii vauhtia ja sitten ei enää pyörä pidäkään. Eli tuntuisi vt kiipeevän auman päälle paremmin kuin kovalla askilla....Konetta olisi osattava käyttää, auttaa huomattavasti arjen pikku askareissa! Vetositkeyden säätönuppia asiantuntemattomasti  kierrellessä, saa myös koneen ikään kuin junnaamaan paikallaan...

Kyllä autopowerin saa kuopimaan, kun silppurivaunua tuuppaa rehukasaan, ainakin tämän kesän vesimärillä kuormilla.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Valtran directit
No eipä ole ainakaan vielä remppaa tarvinnut tehdä. Enkä ole moisesta kuullutkaan, vaikka huoltomiehen kanssa kaikesta puhutaan.
Mitä tulee tuohon paikallaan vonkumiseen, se on totta, että jos isommalla alueella koittaa peruuttaa silppurivaunua auman päälle, se ei ylös mene, mutta pienemmällä puolella menee huomattavasti paremmin kuin kovalla laatikolla varustettu, joka vaatii vauhtia ja sitten ei enää pyörä pidäkään. Eli tuntuisi vt kiipeevän auman päälle paremmin kuin kovalla askilla....Konetta olisi osattava käyttää, auttaa huomattavasti arjen pikku askareissa! Vetositkeyden säätönuppia asiantuntemattomasti  kierrellessä, saa myös koneen ikään kuin junnaamaan paikallaan...

No saa sen vt:n kin, mutta huonommin kuin kovalla askilla! Ei tullut muuten turbiinitoimintoa edes kokeilla. Oli sitten päällä tai pois, nyt tuli mieleen.....

Kyllä autopowerin saa kuopimaan, kun silppurivaunua tuuppaa rehukasaan, ainakin tämän kesän vesimärillä kuormilla.

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Valtran directit
Onko Timpalta tai sirkussonnilta mennyt ikinä Ferkusta hydraulipumpun akseli poikki, pysähtyy vissiin koko kone just siihen paikkaan?

En ole ikinä tommosesta tapauksesta kuullukaan.

En mää usko että dynavtssä mitään pumpun akseleita onkaan. Tyyppiä nivelakseli.

Varustettuna ylikuormakytkimellä.
Vonkuu paikallaan liian raskaan kuorman edessä. ;D

Mikä on liian raskas kuorma?   

Mun tynä kyl kulki ihan kivasti 17 tn vehnäkuorman kanssa kun viime viikolla
sellaisen kokemäelle vein. Ei missään tilanteessa paikallaan vonkunnu.
Eikä 135 heppasella koneella enempää tarvi pystyäkään viemään.

Mikä pappavolvoa tässä dynavt- asiassa nyt niin kovasti tressaa?

Kokeile ensin itte ja tiedät enemmän.

Miten minusta vaikuttaa että eniten tressaa mies jolla DynaVT on? ;D
Mulla on niin pienet traktorin tarpeet etten tarvi mitään dynavt:n hintaisia kapistuksia.
Sen verran portaattomasta kokemusta ettei sen hyödyt tule esille missään muussa kuin voa-töissä. Ja niitäkin pitää tulla useampia satoja tunteja vuodessa.

Kerroppa nyt Timppa ihan omin sanoin mitä iloa ja hyötyä portaattomasta on viljanviljelijälle.
Onko se esim. pyörtänöitten niitto, 3 tuntia vuodessa? 8)

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Valtran directit
Onko Timpalta tai sirkussonnilta mennyt ikinä Ferkusta hydraulipumpun akseli poikki, pysähtyy vissiin koko kone just siihen paikkaan?

En ole ikinä tommosesta tapauksesta kuullukaan.

En mää usko että dynavtssä mitään pumpun akseleita onkaan. Tyyppiä nivelakseli.

Varustettuna ylikuormakytkimellä.
Vonkuu paikallaan liian raskaan kuorman edessä. ;D

Mikä on liian raskas kuorma?   

Mun tynä kyl kulki ihan kivasti 17 tn vehnäkuorman kanssa kun viime viikolla
sellaisen kokemäelle vein. Ei missään tilanteessa paikallaan vonkunnu.
Eikä 135 heppasella koneella enempää tarvi pystyäkään viemään.

Mikä pappavolvoa tässä dynavt- asiassa nyt niin kovasti tressaa?

Kokeile ensin itte ja tiedät enemmän.

Miten minusta vaikuttaa että eniten tressaa mies jolla DynaVT on? ;D
Mulla on niin pienet traktorin tarpeet etten tarvi mitään dynavt:n hintaisia kapistuksia.
Sen verran portaattomasta kokemusta ettei sen hyödyt tule esille missään muussa kuin voa-töissä. Ja niitäkin pitää tulla useampia satoja tunteja vuodessa.

Kerroppa nyt Timppa ihan omin sanoin mitä iloa ja hyötyä portaattomasta on viljanviljelijälle.
Onko se esim. pyörtänöitten niitto, 3 tuntia vuodessa? 8)
viljanviljelijä ei tartte portaatonta mihinkään...

Nenore

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Vs: Valtran directit
Minulla on kertynyt kokemusta kahdesta 202:sta, toisella ajettu noin 2500h ja toisella reilu 500h. Uudempi on selkeästi hiljaisempi, siinä on mennyt kehitys mukavaan suuntaan, vaikkei tuota vanhempaakaan voi pahasti moittia. Tieajossa portaattomat ei tietenkään ole ihan niin teräviä kuin mekaaniset. Tosin 0-53kmh taitaa tulla kuitenkin lähes samassa ajassa mekaaniseen verrattuna ja tienopeuksissa alhaisemmat moottorin kierrokset tuovat selkeää säästöä polttoaine puolelle.  Esim.  niitossa taakseajolaitteilla miellyttäviä laitteita. Eikä minua kiinnosta pätkääkään merkkien paremmuus! Omat kokemukset tässä vaiheessa positiivisia, kestävyyden suhteen ollaan viisaampia vuosien päästä.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Valtran directit
Kerroppa nyt Timppa ihan omin sanoin mitä iloa ja hyötyä portaattomasta on viljanviljelijälle.


***Avainsana on poljinajo ystäväiseni. Kun sää olet kerran tehnyt mitä tahansa töitä dynavtllä niin huomaat sen ylivertaisuuden kaikissa töissä.
Kui mää ain olen paras?

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Valtran directit
Kerroppa nyt Timppa ihan omin sanoin mitä iloa ja hyötyä portaattomasta on viljanviljelijälle.


***Avainsana on poljinajo ystäväiseni. Kun sää olet kerran tehnyt mitä tahansa töitä dynavtllä niin huomaat sen ylivertaisuuden kaikissa töissä.

Sitten volvopappa heräsi.
Kerro lisää poljinajon ylivertaisuudesta viljanviljelyn eri työvaiheissa. :P

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Valtran directit

***Avainsana on poljinajo ystäväiseni. Kun sää olet kerran tehnyt mitä tahansa töitä dynavtllä niin huomaat sen ylivertaisuuden kaikissa töissä.
[/quote]

Sitten volvopappa heräsi.
Kerro lisää poljinajon ylivertaisuudesta viljanviljelyn eri työvaiheissa. :P
[/quote]

***Vastasit itse kysymyksessäsi. Siis ylivertainen. Kokeile joskus ajella automaattivaihteisella autolla vrt manuaalilla.

Mikä ihme itsepiiskaamisen/kurjuuden maksimoinnin tarve näillä dynavtn vastustajilla onkaan...
Kui mää ain olen paras?

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Valtran directit

No eipä ole ainakaan vielä remppaa tarvinnut tehdä. Enkä ole moisesta kuullutkaan, vaikka huoltomiehen kanssa kaikesta puhutaan.
Vetositkeyden säätönuppia asiantuntemattomasti  kierrellessä, saa myös koneen ikään kuin junnaamaan paikallaan...


Haastatteles tarkemmin ;)

Missä hommassa tarvitaan vetositkeyden säätönuppia? Luulisi olevan aina täysillä? ???

-esim VOA käyttöisten koneiden kanssa jotta pysyypi Mööttöri hengissä,eli kierrosluku vakaana

Timppa voisi kertoa lisää tosta vetositkeyden säätönupista. Mitä tapahtuu kun vaikka lingon edessä voima loppuu, sammuuko moottori vai pysähtyykö kulku? ???
Käteinen ratkasee

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Valtran directit
Timppa voisi kertoa lisää tosta vetositkeyden säätönupista. Mitä tapahtuu kun vaikka lingon edessä voima loppuu, sammuuko moottori vai pysähtyykö kulku? ???

Eiköhän kaikissa traktoreissa ole varmistus että jos linko menee tukkoon niin voimanotto pysähtyy jottei mitään mene rikki.

Vetositkeyden säädöstä...

Jos vedät kärryä ylämäkeen niin sillä voi säätää pyrkiikö pitämään vauhdin ja ainetta menee enemmän vaiko pienentääkö välitystä ja moottori pääsee kevyemmällä/pienemmällä aineella.

Tai voi valita kaikkea siltä väliltä, ihan oman mielihalun mukaan.

Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12236
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtran directit
Olen ollut viime aikoina jonkun verran masentunut ja hiukan ahdistunutkin, mutta nyt se syy näille oireille löytyi...

Multa puuttuu DynaRetee 8)

Täytyy soittaa huomenna lääkärille, että saisiko siltä jonkun reseptin K-maatalouteen.

Kylmiksen henkisen hyvinvoinnin kannalta on tärkeää saada DynaRetee perseen alle.

Henkistä mielialaa parantaa entisestään tiedossa oleva naapurien kateus.

Dyna on nyt saatava, ei voi mitään 8) 8)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Valtran directit
Kylmis on nyt käännytetty virallisesti.  :D
Kui mää ain olen paras?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26186
  • vastustan
Vs: Valtran directit
Timppa voisi kertoa lisää tosta vetositkeyden säätönupista. Mitä tapahtuu kun vaikka lingon edessä voima loppuu, sammuuko moottori vai pysähtyykö kulku? ???

Eiköhän kaikissa traktoreissa ole varmistus että jos linko menee tukkoon niin voimanotto pysähtyy jottei mitään mene rikki.

Vetositkeyden säädöstä...

Jos vedät kärryä ylämäkeen niin sillä voi säätää pyrkiikö pitämään vauhdin ja ainetta menee enemmän vaiko pienentääkö välitystä ja moottori pääsee kevyemmällä/pienemmällä aineella.

Tai voi valita kaikkea siltä väliltä, ihan oman mielihalun mukaan.


kyllä koneen pitää kestää sammuksiin vetää jos ei pyöritettävä kone rajota. miteo jos nuo kerran jää uliseen raskaan kärryn eteen nopealla puolella niin loppuuko mäen nousukin tuohon ulinaan jossain vaiheessa vai pitääkö jo mäen alla topata laittaan hiras alue päälle?
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Valtran directit
kyllä koneen pitää kestää sammuksiin vetää jos ei pyöritettävä kone rajota.

***Onko tuollainen järkevää toimintaa liikenteessä?

miteo jos nuo kerran jää uliseen raskaan kärryn eteen nopealla puolella niin loppuuko mäen nousukin tuohon ulinaan jossain vaiheessa vai pitääkö jo mäen alla topata laittaan hiras alue päälle?

***Mulla ei ole kokemusta tuollaisesta "ulinatilanteesta" koska raskain kuorma on ollut tuo 17tn plus kärryn paino ehkä 3 tn. Tolla kuormalla ei tule "ulinatilanteita" vastaan missään mäessä.

Tuskinpa teijän armoitetut keppivetoisetkaan kepittämättä ylämäkeä kiipee.
Kui mää ain olen paras?

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Valtran directit
Itsekkin luulin aikaisemmin, etten portaatonta tarvisi, nyt en sitä pois antaisi. Kauppiaan sanoin: "kun saa yhden portaattoman taloon myytyä, seuraavat kaupat on helppoja." Etukuormaajatyö on erittäin pehmeä liikkeistä ja jouhevaa, eikä kytkimeen tarvitse koskea. Meilläkin portaattomalla liikutellaan pari tuhatta säilispaalia vuodessa ensin pellon reunalle, pellolta navetalle ja lopuksi navetoihin, eli nostoja jonkin verran.

Voimanottokäytössä portaaton poljinajolla verraton: esim. niittokone tai paalain pyörii kokoajan samalla kierrosluvulla ja ajonopeus vaihtuu kaasupolkimen asennon mukaan. Ei vongahtele teräpalkki, eikä ketjut veny.   

Kovimmilla portaattoman arvostelijoilla(kadehtijoilla) ei ole yleensä omakohtaisia kokemuksi näistä. Epäillään vain niinkuin aikoinaan jotkut epäilivät nelivetotraktoreita....

-itsellä DynaVT johon tunteja tulee n.1200h/vuosi.