Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miten aiotte viettää juhannusta?  (Luettu 10403 kertaa)

nänninnyplääjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Miten aiotte viettää juhannusta?
kalijottelua,pikkuahvenen uistelua,nuotiomakkaraa eukon suvun mökillä, järjestys saattaa vaihdella.. :D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

Jätkä

• Vieras
Meneekö juhannuspyhät töiden merkeissä?
 Entä aikooko joku etsiä ryypätkääpä-sieniä konttaamalla maastossa?
Vai onko se rauhallista grillailua (miksi hemmetissä grillaamisesta on tullut joku nykyjuhannuksetvietto-perinne?)  perheen kanssa?

Ps. En muuten ymmärrä lainkaan tuota grillaamisen suosiota, ostetaan monen sadan euron hintainen  hieno grilli  hikisen muutaman euron hintaisen grillimakkarapaketin tai muutaman euron hintaisen saksan possun kyljyksen grillaamiseen, joka touhu muutenkin  on varsin sottaista puuhaa, nopeiten makkaran saa "grillattua" mikrossa, ja kypsyykin siellä tasaisemmin kuin grillissä.
    No huh huh, en tiedä mitään kamalampaa, kuin mikromakkara !   :o

Jos muuta ruokaa ei osaa valmistaa niin varmaan heidän on tyydyttävä siihen ja moitittava muita vaihtoehtoja.

Itse asiassa minulla on grilli, vanhoista puhdistetuista purkutiilistä kasattu, vanhan sähköhellan uunin paistoritilän alle puut  ja ritilän päälle grillattava, varmasti parempi kuin joku typerä kaasugrilli, minun grillaamiseni on aitoa ja luonnonmukaista. 

Tosin Tarzan, lapsuuteni sankari, söi lihan raakana, mutta minä en ole ihan niin kova jätkä.  ;D

Noilla grilli aineksilla sinusta saa vaikka gourmee kokkiksi juhannukseksi jos rohkeutta sinussa on. Vanhat perunat foliopaperin sisään voi nokareen kera hiillokselle kypsymään(+ valkosipulin kynsi), pihvit/kyljykset huoneen lämpöön kyllin aikaisin ja grillaat ensimmäiseltä puolelta niin pitkään kun lihan pintaan nousee ensimmäiset neste pisarat ja toista puolelta niin pitkään että kun lihaa painat sormella niin se on yhtä pehmeää kuin nimettömällä sormella  painat peukalon alapuolen lihasta (medium). Jos liha ja kasvis vartaita paistelet niin laita muutama pekonisuikale väliin niin maku paranee...

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Jonkinlaisia töitä tehdään navetta-askareiden lisäksi - sen minkä sade antaa myöden, myös sadepäivän hommia on rästissä. Alkomahoolia iltasella saunalimsan verran.

Sunnuntaina pikkupojan 1-vuotissynttärijuhlat, hetki ehkä vierähtää vieraiden kanssa rupatellen ja kahvia rauhassa nauttien.

Päivätyöpaikallakin pitänee piipahtaa sunnuntai-iltana samalla reissulla kun lapsia palauttaa.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

JoHaRa

• Vieras
Lasken sivutilalta löytyneet tiiliset salaojaputket ja vedän 4 askia punaista Norttia

cosmic_cowboy

• Vieras
Virittäydyn Pori Jazz 14.7.2011 tunnelmiin.

http://www.youtube.com/watch?v=TlV5kNen1l4&feature=autoplay&list=AVGxdCwVVULXds3b7zHoEpvxqfgNCyqAcH&index=4&playnext=4

http://www.youtube.com/watch?v=xAIBcNCUhg8&feature=related

Kaunis laulu Suomen kesästä.

Pientä kyläilyä ja niitä ikuisia töitäkin tässä pakerretaan. Vanha kaveri Jim Beam saattaa pistäytyä pikemmin ystävänsä Tohtori Pippurin seurassa.

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Lasken sivutilalta löytyneet tiiliset salaojaputket ja vedän 4 askia punaista Norttia
OT...mielestäni parasta tupakkia toi NorthState - mun tulee elokuun alussa viis vuotta kun olen viimeksi polttanut savukkeen. En edes kaverin varpajaissikaria arvannut ottaa :) Ennen lopettamista meni askin verran päivässä, Armiro oli toinen suokkini. Barcleyta sitten kun ei norttia koskaan baarista saanut ostettua.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
OT...mielestäni parasta tupakkia toi NorthState - mun tulee elokuun alussa viis vuotta kun olen viimeksi polttanut savukkeen. En edes kaverin varpajaissikaria arvannut ottaa :) Ennen lopettamista meni askin verran päivässä, Armiro oli toinen suokkini. Barcleyta sitten kun ei norttia koskaan baarista saanut ostettua.
Syy moiseen hulluuteen ??? ???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Korkki pysyy kiinni, taas kerran. Agrossa istuskellaan, paitsi jos keli sallii syysvehnän typetyksen, niin sitten levitellään salttua.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Appiukon mökille varmaankin tulee hurruuteltua, sillä sitten vähän samoilla linjoilla tissinhipeltäjän kanssa, eli pikkuaffeniana narrataan, saunaa lämmitellään, ruokaa grillissä, kahdet päiväunet, sateenpakoilua tuvassa, tissuttelua ja kännäämistä. Salaojaputkia en tod. aio laskea, norttiinkaan en koske ja maataloudesta saatika maatalouspolitiikasta en puhu sanaakaan. Murahdan korkeintaan jos kysytään...  :o

Nothing is Something Worth Doing

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Luomumiehellä kuluu norttia kun se kävelee pelloillaan ja katselee että nouseekohan tuo hentoinen kauranvarsi tuolta paskaruohon seasta vai ei...  ;D ::)
Nothing is Something Worth Doing

Halliorja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Nortti on savukkeiden mersu. Ei sovi naisille eikä sisustussuunnittelijoille. Parasta tupakkia

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Luomumiehellä kuluu norttia kun se kävelee pelloillaan ja katselee että nouseekohan tuo hentoinen kauranvarsi tuolta paskaruohon seasta vai ei...  ;D ::)
Päin vastoin, odotan ettei nousis mitään. Vituttaa tahria puimuria ja haaskata öljyä. On sen verran kauheeta paskaa, kaikki. Johtunee kosteesta kelistä kun paskaruohonsiemenet näyttää itävän jo uudestaan noilla kemikaali-aleillakin.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

Husokki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
SKN polttelee al caponee ja odottaa tukia. ;D
Käteinen ratkasee

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
SKN polttelee al caponee ja odottaa tukia. ;D

Kyl ihan LM-linjalla pysytään. Syyskuulle on tilattu jo matka. Kuubassa pitäs käydä. Antaa muiden puida ja kuivailla, mää nautin tuesta.

nänninnyplääjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Appiukon mökille varmaankin tulee hurruuteltua, sillä sitten vähän samoilla linjoilla tissinhipeltäjän kanssa, eli pikkuaffeniana narrataan, saunaa lämmitellään, ruokaa grillissä, kahdet päiväunet, sateenpakoilua tuvassa, tissuttelua ja kännäämistä. Salaojaputkia en tod. aio laskea, norttiinkaan en koske ja maataloudesta saatika maatalouspolitiikasta en puhu sanaakaan. Murahdan korkeintaan jos kysytään...  :o

sulla on asenne kohillaan.. muista kusta rannalla, tai käytä äyskäriä.. ;D ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut