Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Talliyrittäminen  (Luettu 23334 kertaa)

KataS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Talliyrittäminen
Olen aloitteleva talliyrittäjä ja haluaisin tietää mitkä ovat mielestänne tärkeitä asioita toiminnan aloittamisessa?

Koko ikäni olen omistanut hevosia ja oma talli on ollut aina, mutta nyt olen hankkinut tallin, johon on tarkoitus saada maksavia asiakkaita. Ja tulijoita kyllä on, niistä ei ole pula! :D Talli on pieni (8 karsinaa), enkä meinaa sillä koko elantoani tienata, mutta pieni bisnes vankan hevosharastuksen ohella. Kehittämismahdollisuuksia tilalla kyllä olisi. Talli on täysin lainmukaiset normit täyttävä, iso ja valaistu kenttä löytyy ja hyvät maastot, ammattitaitoinen hoito ja talli sijaitsee lähellä kaupunkia hyvien kulkuyhteyksien päässä (Kuopion keskustaan 20km).

Kertokaa mielipiteitä ja eniten minua kiinnostaa seuraavat asiat:

- vakuutukset (mitä kannattaisi hankkia)
- tallivuokran hinnasta mielipiteitä
- verotusasiat (toiminimiasiat)
- yritysten kilpailuttaminen

Talli sijaitsee siis Pohjois-Savossa, Kuopiossa.
Kaikenlainen keskustelu tervetullutta.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Talliyrittäminen
Eikös tuo 500eur/kuussa liene minimi vuokra oulun liepeillä, ja vielä rehut päälle. Näin on naapuri jutellu "kesähevosestaan", joka asuu talvet vieraan tallissa. Ei ihan halpaa lystiä.  :P

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Talliyrittäminen
Olen aloitteleva talliyrittäjä ja haluaisin tietää mitkä ovat mielestänne tärkeitä asioita toiminnan aloittamisessa?


***Tärkein asia hevosharrastuksessa: erittäin rikas isäpappa.
Kui mää ain olen paras?

agrobaatos

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • got it...!
Vs: Talliyrittäminen
Olen aloitteleva talliyrittäjä ja haluaisin tietää mitkä ovat mielestänne tärkeitä asioita toiminnan aloittamisessa?


***Tärkein asia hevosharrastuksessa: erittäin rikas ja ymmärtäväisenantelias isäpappa.

Uusi-Lampi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Talliyrittäminen
Vakuutukset on aika hankala ja tulkinnanvaraisia tässä systeemissä. Niissä on niin paljon "porsaanreikiä" että parempi kun vakuutat omat hevosesi, ne jotka tulevat tallipaikalle täyshoitoon vakuuttavat oman hevosensa ja tunnille tulijoilla on omat vapaa ajan vakuutuksensa. Muuten menee vaikeaksi/ kalliiksi / tulkinnan varaiseksi korvaus ja vahinkotilanteessa.

Tallipaikka hintaa rajoittaa maneesin puute, 400-450 euroa ehkä, sisältäen veron on aika lähellä ilman maneesia. Ja noinkin lähellä isoa kaupunkia. Hinta sisältää siis karsinan siivoukset ja ruuat ym....

Eipä tossa paljon ole kilpailutettavaa?? Heinät?? Tärkeämpää on että saat kaikinpuolin hyvää ja sellaista säilörehua missä on vain vähän valkuaista (max12) säilörehua tai kuivaa heinää.

Kivennäisissä ja muissa leseissä ei paljon hinnat vaihtele.

Eikä tuossa nyt niin isot rahat ala pyörähdellä että paljon kannattais verotuasioita miettiä. Lähinnä kannattaa verottajan kanssa tehdä selvät pelisäännöt asioille, varsinkin jos tulee maatilan yhteyteen hevosia mitä halutaan vähennyksiin ym......



KataS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Talliyrittäminen
Se minua juuri eniten kiinnostaakin, että kannattaako hankkia toiminimi, jotta hankinnat saa vähennyksiin va toiminko yksityisenä? Tai mitä vaihtoehtoja tässä on, en halua ongelmia verottajan kanssa ;)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Talliyrittäminen
Eiköhän tuo lie pakollista tehä veronalasena yritystoimintana ja siihen vielä alvi-homma mukkaan, niin kosta saat paperihommia tehä. Ei kae se mittää toiminimmeä tarvi, ihan tavallinen ammatinharojttaja vae mikä liekkää se hienomi nimi on.

Tietennii rippuu vähä sitte siitäki millä meinaat ite ellää, mutta työttömyyskortistoon ei ainaskaa oo ennää assieta.
Elämä on parasta kometiijjaa

KataS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Talliyrittäminen
Heino Leino: Miten niin työttömyyskortistoon ei ole ENÄÄ asiaa?

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 686
Vs: Talliyrittäminen
Siksi kun yrittäjä ei saa minkään valtakunnan työttömyyskorvausta, vaikka yritys ei työllistäisikään..

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Talliyrittäminen
Olen aloitteleva talliyrittäjä ja haluaisin tietää mitkä ovat mielestänne tärkeitä asioita toiminnan aloittamisessa?


***Tärkein asia hevosharrastuksessa: erittäin rikas ja ymmärtäväisenantelias isäpappa.

Lisätään vielä: Tärkeätä on olla erittäin rikas ja hölmö puoliso joka rahoittaa ko harrastuksen.
Kui mää ain olen paras?

antina

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Talliyrittäminen
Heipparallaa kaikille!

Tossa viimeisessä oli, että pitää olla rikas ja hömppä puoliso rahoittaakseen kaikki tallinyrittämissysteemit:)

No täällä olisi vapaana 42 vee (just täyttäny) pirteä jopa aika hyvännäköinen pitkillä punaruskeilla hiuksilla ja daisareilla varustautuneena vapaana, jos joku hömppä haluais rahoittaa mun tallitoiminnan.....siis pääsee osakkaaksi, jos tarpeeksi rahhoo sijoittaa aloittelevaan toimintaam,oon täässä turuss.
vastaile antina@suomi24.fi

Olis hiukka kiire!!!!!:):):_):():I
t.anne

KataS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Talliyrittäminen
Tottahan se on, että talliyrittämisellä ei rikastuta, mutta kyllä sieltä omansa saa pois! Jos on yksi tai kaksi omaa hevosta ja 5-6 vuokralaista niin omien hevosten ja tallikustannukset saa niillä hyvin katettua:) Tuntipalkkaa itselle ei kannata edes laskea, koska se on todella onneton, mutta harrastuspohjaltahan tämä tehdään. Ja kuukausittaisten kulujen jälkeenkin käteen jää vielä vähän ylimääräistä :D

*Isommat rahat hankitaan sitten muualta*

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Talliyrittäminen
Olen aloitteleva talliyrittäjä ja haluaisin tietää mitkä ovat mielestänne tärkeitä asioita toiminnan aloittamisessa?

Nimi on tärkeä. Voit järjestää vuosittain asiakkaillesi suuren ratsastuskilpailun: KataS Trophy.  :-*

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Talliyrittäminen
daisareilla varustautuneena

***Tuossa oikeat avainsanat. Kaikki onnistuu varmasti mihin ikinä ryhdytkin.


Lainattua:

"Kolmen ihanan naisen kanssa seurustelevalla nuorella miehellä oli
ongelma: hänen piti päättää kenen kanssa lopulta menisi naimisiin. Mies
päätti tehdä testin ja antoi heille kaikille 10.000 markkaa rahaa.
Ensimmäinen nainen meni kauneushoitolaan ja kampaajalle sekä osti täyden
sarjan uusia vaatteita ja kenkiä. Miehelle hän sanoi: "Kultaseni, haluan
olla mahdollisimman kaunis sinua varten, koska rakastan sinua niin paljon."
Toinen nainen osti uudet golfmailat, rullaluistimet sekä täydellisen
stereosarjan, videonauhurin ja kuusi koria olutta. Miehelle hän sanoi:
"Rakkaani, ostin nämä sinulle lahjaksi, koska rakastan sinua niin paljon."
Kolmas nainen investoi koko 10.000  markkaa tuottaviin tekno-
osakkeisiin ja moninkertaisti nopeasti sijoituksen arvon. Miehelle hän
ilmoitti: "Armaani, panin rahasi kasvamaan, jotta ne turvaisivat
parhaiten yhteisen tulevaisuutemme."
Mies oli mielissään näistä kaikista vastauksista. Huolellisen analyysin
ja vaihtoehtojen objektiivisen punninnan jälkeen hän valitsi sen
kandidaatin, jolla oli suurimmat rinnat. "

Viimeksi muokattu: 04.04.08 - klo:19:57 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Talliyrittäminen
Oli miten oli, mutta sen sanon, että meidän muiden kannattaa olla hiukan varovaisia
noiden talliyrittäjien suhteen.

Jos jotain niille myyt, niin selvällä rahalla, ei muuten. On kokemusta.