Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitä tekikään S-L itse?  (Luettu 2248 kertaa)

minä-itte

• Vieras
Mitä tekikään S-L itse?
Lihatilat konkurssin partaalla, vain viljan hinnannousu maailmalla pelasti viljatilat....

.....vain C-alueen maitutiloilla pyyhkii hyvin.

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/kotimaa/anttila-viljelijoiden-haettava-turvapaikkaa-norjasta-1.1024504/comments-7.1664532

Miksi S-L ei toteuttanut hallitusohjelmassa mainittua viljelijäväestön tulotason nostoa?

Miksi S-L kuskasi Brysselistä pelkkiä "torjuntavoittoja", mm. kaikki AB-alueen viljan kansalliset tuet pois. 

kahala

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Mitä tekikään S-L itse?
Siis... Yksi ihminen vastaan koko EU:n mielipide. Suomenkokoisilla mailla ei ole paljoakaan sananvaltaa vaikka kuinka tuntuisi olevan vastaan meidän mielipiteitä. Keski/eteläeurooppa jossa viljelykausi on liki ympäri vuoden ja joista löytyy enemmän väkilukua=edustajia ovat äänestyksissä "vallan kahvassa".

Fuller

• Vieras
mina-itte kärsii vahvasta syndroomasta lypsykarja-c-alue-viljanhinta-nautaeläinten hoito maatilalla-rypsinviljely-lämmitetty kouluruoka

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
mina-itte kärsii vahvasta syndroomasta lypsykarja-c-alue-viljanhinta-nautaeläinten hoito maatilalla-rypsinviljely-lämmitetty kouluruoka
pakkomielteiks luokitellaan sitten kepu ja MTK, jossain määrin myös moottorikelkka, mönkiä sekä heppaharrastajat :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

minä-itte

• Vieras
Siis... Yksi ihminen vastaan koko EU:n mielipide. Suomenkokoisilla mailla ei ole paljoakaan sananvaltaa vaikka kuinka tuntuisi olevan vastaan meidän mielipiteitä. Keski/eteläeurooppa jossa viljelykausi on liki ympäri vuoden ja joista löytyy enemmän väkilukua=edustajia ovat äänestyksissä "vallan kahvassa".

Ei pidä unohtaa, että suomalaisMEPit Ville Itälä ja Kyösti Virrankoski tarjosivat tarjoutuivat lobbaamaan Suomen neuvotteluja, Sirkka-Liisalle ei apu kelvannut.

minä-itte

• Vieras
pakkomielteiks luokitellaan sitten kepu ja MTK, jossain määrin myös moottorikelkka, mönkiä sekä heppaharrastajat :D

""Oppositioagraariluusereiden hurmoksellinen sekulisakki riekkuu... ja karavaani kulkee"

koponen

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
Vaan on se hyvä että kaikki tuo on jo historiaa ja pääsemme nauttimaan kokoomulaisen maatalousministerin meille Eu:sta repimistä herkuista, onko vihtorilla jo sisäpiirin tietoa millon alkaa tulla hyvää tulla ja mitä on listalla noin aluksi?
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
[/quote]

Kyllä noita kahta ensimmäistä voi syyttää monesta asiasta..

ENTER

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ei leikannu viljelijöitten tuloja

kuten teki etellinen sinimuna hallitus 750 000 000mk/vuosi ja joka vuojelta
tänne asti ja jatkuu edelleen

ja tämä sinimuna on luvannu jo leikata yli 100 000 000€/vuosi

se niistä kakolaasistaki
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

MaaJussi77

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
ei leikannu viljelijöitten tuloja

Tämä vaatii pienen tarkennuksen... Jos laitetaan muotoon "ei leikannut c-alueen viljelijöitten tuloja" niin ollaan paljon paljon lähempänä totuutta. Kyllä täällä ab-alueella ainakin sikatiloilla leikattiin ja aika rajustikin ja rajuimmat Sirkka-Liisan neuvottelemat leikkaukset on vasta tulossa 2012, 2013 ja 2014.

Että sanoisin että tuo on sitä ihteensä että ei muka olisi leikannut viljelijöiden tuloja. Veikkaan että vaikka Koskinen miten yrittäisi niin ei pysty leikkaamaan ab-alueen viljelijöiden tuloja yhtä paljon.

Niin ja tuo tarkennus voisi olla vielä ehkä tarkemmin että "ei leikannut c-alueen maidontuottajien tuloja" niin se on ehkä lähimpänä totuutta?

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  AB-aluelta ei enää ole paljoa vietävää, jos leikataan niin kyllä se on siellä ylempänä mistä sitä otettavaa vielä löytyy..

MaaJussi77

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
AB-aluelta ei enää ole paljoa vietävää, jos leikataan niin kyllä se on siellä ylempänä mistä sitä otettavaa vielä löytyy..

Näin onneksi. Mutta tasapainottaisi edes vähän? Edellinen keskustalainen ministeri siis leikkasi vain ab-alueelta. Jo nyt uusi ministeri leikkaisi vain c-alueelta? Edes vähän toteutuisi tuo oikeudenmukaisuus?

JoHaRa

• Vieras

Pikkutilalla on jo onneksi tottunut siihen että rahaa ei ole näkynyt ennenkään  :D Että tällainen tuleva leikkaus ei pääse pahemmin nipistämään  ??? Mä luulen että saan tukimenetykset tasattua myymällä pari päivää saunavihtoja turisteille Tahkovuoren risteyksessä  :D Viitsikö sittenkään vai makaisiko vaan ja valittaisi  ???