Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kiinteät hinnat  (Luettu 7533 kertaa)

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Kiinteät hinnat
Kiinnitin rypsin ja ohran hintaa harjoittelumielessä. Ohran hinta vastaa vielä raision päivän hintaa ja syksyn kiinnitystä. Rypsissä on jääty jo kuutisenkymppiä taakse.

Se että onko valinnut oikein? Sen voi todeta jälkeen päin kuten rypsin myynnin marraskuulla. Ei kiinnityksellä haeta huippuhintaa vaan selkänojaa.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Kiinteät hinnat
Hep!

Minä myönnän kiinnittäneeni kokeilumielessä ohraa 40t hintaan 160€/t. Nyt näyttää siltä että tulee persnettoa, mutta sittenpähän tulee!

160€ on kyllä jo ihan ok hinta. Miten tuossa laatu sidotaan. Onko siis jo lyöty lukkoon, että minkä laatuisesta tuon saa  ??? Vai voiko kauppa muuttaa laatuhinnoittelua tässä välillä

Hinta on peruslaatuiselle tärkkelysohralle eli ei mitkään kovat laatuvaatimukset!
Mää ajatteli sen asian niin että jos hinta tippuis tasoon 120€/t saisin keskihinnaksi noin 135€/t ja jos nousis 200€/t tulis keskihinnaksi jotain 185€/t!

raukunenmika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Vs: Kiinteät hinnat
Mitä merkitystä sillä on? Rypsillä ja Rapsilla maksimikiinitys on 1t/ha ja Suomessa hintataso pidetään tarkoituksella alhaisemmalla tasolla. Viljoilla maksetaan jopa 100 eur/t huonommin kuin Euroopassa niin kiinitä sitä hintaa sitten. Vituttaa ihan tarpeeks muutenkin.

jaana30v

  • Vieras
Vs: Kiinteät hinnat
kyllä kauppias osaa laskea nuo hinnat niin, ettei niissä viljelijä voitolle pääse. parempi kun ei kiinnitä mitään ja myy päivän hinnalla.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Kiinteät hinnat
kyllä kauppias osaa laskea nuo hinnat niin, ettei niissä viljelijä voitolle pääse. parempi kun ei kiinnitä mitään ja myy päivän hinnalla.

Tyypillinen maajussin alemmuuskompleksi...

"En minä kuitenkaan osaa itte niin hyvin kun tua osuuskaupan Lasse joka mulle aina niin hyvät myrkytkin osaa valita ettei yhtään roskaa löydy Veli-kauran seasta..."

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kiinteät hinnat
Hintoja ei enää kiinnitetä. Piste.
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kiinteät hinnat
Hintoja ei enää kiinnitetä. Piste.
Vaikuttaa siltä, ettet ole päässyt käsiksi suuriin rahoihin :D

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Kiinteät hinnat
Tekeekö joku ostaja oikeasti kiinteähintaisia sopimuksia kiinteälle tonnimäärälle, vai onko aina osa luovutettava ostajan myöhemmin sanelemalla hinnalla?
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2009
Vs: Kiinteät hinnat
no viljoilla ny ainakin. öljykasveista en oo aatellu.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Kiinteät hinnat
Tekeekö joku ostaja oikeasti kiinteähintaisia sopimuksia kiinteälle tonnimäärälle, vai onko aina osa luovutettava ostajan myöhemmin sanelemalla hinnalla?

Raisiolle oli rypsistä sopimus tietystä tonnimäärästä, eikä lopuista keskusteltu. Samaan paikkaan meni tosin loputkin suunnilleen huippuhinnoilla, tasaamaan kiinteästä hinnasta tullutta tappiota :P

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kiinteät hinnat
Oliksääkin 300e:n miehiä?  ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kiinteät hinnat
Hintoja ei enää kiinnitetä. Piste.
Vaikuttaa siltä, ettet ole päässyt käsiksi suuriin rahoihin :D

Päinvastoin. Mutta tulevaisuus vaan näyttää epäkiitolliselta sopimusten suhteen...
Kui mää ain olen paras?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Kiinteät hinnat
Oliksääkin 300e:n miehiä?  ;D

Olin olin, viime keväänä kerroin sopimuksesta ja syntyyn johtavista ajatuksista. Ei ollu tukkoset markkinat ei, niitä odottelin... Parempi näin, että hinta nousi kiinnityksestä huolimatta :P Onneks ei ollu kiinnitettynä kuin rekkakuorma rypsiä, eihän tuossa hävinnyt kuin sen uuden äkeen väliraha :P Hyvin pärjäs vanhallakin... ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kiinteät hinnat
Kaurajoel protkoparonit ol kiinnittänny hintaan 260€/tn rypsit.

Ja komiasti pärjäävät vieläkin.

700€/ha makselevat vuokraakin.

Eikä tunnu missään.

Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kiinteät hinnat
Oliksääkin 300e:n miehiä?  ;D

Olin olin, viime keväänä kerroin sopimuksesta ja syntyyn johtavista ajatuksista. Ei ollu tukkoset markkinat ei, niitä odottelin... Parempi näin, että hinta nousi kiinnityksestä huolimatta :P Onneks ei ollu kiinnitettynä kuin rekkakuorma rypsiä, eihän tuossa hävinnyt kuin sen uuden äkeen väliraha :P Hyvin pärjäs vanhallakin... ;D
Joo, kyllä minäkin olin aika vakuuttunut siitä, että hinnat ei voi nousta, kun niin moni lähti rypsiä kylvämään.