Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kauniston Timo  (Luettu 13088 kertaa)

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Kauniston Timo
Kirjottelipa kauniston poeka räväkkätä tekstie maaseutulaesessa tännään. Ei vissiiin vanita Itlän itku-Villeä...
Elämä on parasta kometiijjaa

ruusunpuna

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Paikalla
Vs: Kauniston Timo
Ei varmaan, on pojilla poliittisessa tekemisessäkin vähän eroa. Oli se melkoinen ihme Timon ainoa eduskuntakausi.
Antti Heikkilä

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kirjottelipa kauniston poeka räväkkätä tekstie maaseutulaesessa tännään. Ei vissiiin vanita Itlän itku-Villeä...
Olkoonkin että Kaunistolla (kesk) oli luonnekkaan kepulainen poljento jutussaan, niin täyttä asiaa kirjoitti. Aika sujuvasti, kertasi lyhyen oppimäärän Lipposen sini-puna-hallituksen maatalousrahoituksen kurjistamisprojektistakin.

Vilpittömästä, ilman sarvia ja hampaita: Koittakaa nyt minä-itte ja kumppanit lobata kokoomuslainen poliittisen selkänojan omaava ministeri hoitamaan maatalouden asioita! Miljardien kestävyysvajeen kiinni kurominen ja demarien maatalousuho yhdistettynä heikkoon ministeriin, ei tulevan hallituksen maatalousohjelmaan lupaa mitään hyvää....
Slippin 'n sliding

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ei taejja olla mistä ottaa

koivumaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Niin,kyllä nyt tulevan hallituksen maatalousministerillä on viimeinen mahdollisuus tehdä jotain positiivista.
Kuitenkin ainakin tällä saitilla tullaan jo etukäteen perustelemaan tulevia 'torjuntavoittoja' menneisyyden asioilla.Taitaa 50-luvulla tehtyjäkin asioita jo alkaa tulla mukaan kun tulevia tappioita perustellaan.

Toivotaan nyt että asiat eivät mene enää huonompaan suuntaan....

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Tossa tarkistin äsken pankkitilin ja sitten ikkunasta oraiden kunnon.

Tosiasia on, että valtaosalla meistä pyyhkii ihan hyvin ja asiat voisivat olla todella paljon huonomminkin. Vaikka seuraava maatalousministeri olisi kommunistin vihreä siitos, niin yllättävän äkkiä se neljä vuotta kuitenkin menee, eikä tämä elinkeino ole vielä senkään jälkeen haudassa.

Kylmis suhtautuu edelleen positiivisesti tulevaisuuteen ;D

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
jep, johan tuo on Virolaes Jussi kaevettu nahtaliinista selittämmään kakokatasroohvija

koivumaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

---Kylmiksen tilillä ja pöytälaatikossa sen verran käteistä,että muutama kymmenen hehtaaria 25k€n peltoa pystyy ostamaan vaikka pellon tuotto olisi nolla seuraavat 10 vuotta,ei tartte vielä patjan sisuksia pöyhiä......

---taattu talous luo hyvän pohjan optimismille ;D

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!

---Kylmiksen tilillä ja pöytälaatikossa sen verran käteistä,että muutama kymmenen hehtaaria 25k€n peltoa pystyy ostamaan vaikka pellon tuotto olisi nolla seuraavat 10 vuotta,ei tartte vielä patjan sisuksia pöyhiä......

Sen verran tosikko olen, että maksan pellosta korkeintaan sen mitä Laaksosen Timo, joka on mulle jonkinlainen esikuvallinen henkilö :)

Mun analyysini mukaan Koivumäkikin on vielä hyvin kaukana konkasta :D

koivumaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Sen verran tosikko olen, että maksan pellosta korkeintaan sen mitä Laaksosen Timo, joka on mulle jonkinlainen esikuvallinen henkilö :)

Mun analyysini mukaan Koivumäkikin on vielä hyvin kaukana konkasta :D

---joo,toivottavasti...mulla on joskus tapana epäillä kavereilla olevan säkeittäin rahaa,arviot ei välttämättä perustu mihinkään....mukava heittää vitsillä vaan,että älä saa pölykeuhkoa käännellessäsi homeisia seteleitä... ;D

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Pointti on kuitenkin edelleen se, että pois pessimismi. Niinkuin sanoin, tilanne voisi olla vielä paljon huonomminkin. Kyllä toi edellinen hallitus oli kuitenkin maajussin kannalta hyvä. Oli puunmyyntiverotuksen huojennusta, maatalouteen tuli lisälomapäiv(i)ä, maatalouden kehittämisrahastoon ohjattiin heti vaalikauden aluksi täydet sata milliä hanskattavaa. Tilanne oli monelle aika hyvä.

Nyt jos tästä huippusuhdanteesta pudotaan takaisin ns. normaalitilanteeseen, niin se ei vielä saisi kaataa paattia.

Hyvä hallituspohja olisi vielä voinut jatkaakin, mutta kepu "hiukan" kätteli hommiaan ja tilanne on nyt se kuin on. >:(

Doksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
"Sen verran tosikko olen, että maksan pellosta korkeintaan sen mitä Laaksosen Timo, joka on mulle jonkinlainen esikuvallinen henkilö"

Kylmiksestä voi siis tulla yllättäen kotieläintilallinen, jos samalla tavalla tekee kuin esikuvansa. Pellon mukana kun voi tulla kaikenlaista :D ;D

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Mää olen allerginen kanoille ja kaikille karvaisille eläimille. :'( Muuten olisi ollut uusi navetta pystyssä jo 90-luvulla. ::)

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Hyvä kirjoitus oli Kaunistolta. :)
Kokkarit näyttäkää nyt ne piilevät kykynne ja korjatkaa kaikki maatalouden vääryydet ,nyt on mahdollisuus pistää asiat kuntoon ja lopettaa lapsellinen ainainen marina "että kyllähän me ,mutta kun tuo kepu".
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Aulis Anttila

• Vieras
...ja niin on tapahtuva...
Kokkarit näyttäkää nyt ne piilevät kykynne ja korjatkaa kaikki maatalouden vääryydet ,nyt on mahdollisuus pistää asiat kuntoon ja lopettaa lapsellinen ainainen marina "että kyllähän me ,mutta kun tuo kepu".

Näin tehdään... voi olla, että tarjoilu ei ole kovinkaan   ;D  :P  maistuvaista laatua   ;D ;D ;D