Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljelkää kaunista suomea  (Luettu 2857 kertaa)

henriksson

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Viljelkää kaunista suomea
 Rakkaat ystävät agrossa. Tällä kanavalla moni kirjoittaja lausuu julki ajatuksiaan.  Sanansäilät leiskuavat. Politiikka näyttää olevan totisen väännön aiheena.  Hyvä niin.  Hyvin kirjoitettua kieltä on ilo lukea.

Ymmärrän murrekielen. Hyvin käytettynä se viestii kirjoittajan persoonallisuutta ja haastaa pohtimaan, mutta luoja varjelkoon iänikuisista yhdyssanojen kirjoitusvirheistä. Täällä yleisellä osastolla kirjoittajat osaavat kirjoittamisen jalon taidon, mutta pieni vilkaisu yläkertaan riittää toteamaan, että äidinkielen opetuksessa on peruskoulussa vielä vähän viilaamista.
Karmeat yhdyssanojen kirjoitusvirheet keskeyttävät hyvänkin jutun lukemisen, ainakin minulta.  Viljelkää ja vaalikaa kaunista suomen kieltä, sisaret ja veljet.

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3635
Vs: Viljelkää kaunista suomea
Miulle meinas käydä kämmi , mie tajusin tuon otsikon tuolla vapaan sanan listalla toisella tavalla . Täytyy myöntää että ajatuksella laadittu otsikko . :)

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Viljelkää kaunista suomea
Rakkaat ystävät agrossa. Tällä kanavalla moni kirjoittaja lausuu julki ajatuksiaan.  Sanansäilät leiskuavat. Politiikka näyttää olevan totisen väännön aiheena.  Hyvä niin.  Hyvin kirjoitettua kieltä on ilo lukea.

Juuri noin.

http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID1/13740.html

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Viljelkää kaunista suomea
Rakkaat ystävät agrossa. Tällä kanavalla moni kirjoittaja lausuu julki ajatuksiaan.  Sanansäilät leiskuavat. Politiikka näyttää olevan totisen väännön aiheena.  Hyvä niin.  Hyvin kirjoitettua kieltä on ilo lukea.

Ymmärrän murrekielen. Hyvin käytettynä se viestii kirjoittajan persoonallisuutta ja haastaa pohtimaan, mutta luoja varjelkoon iänikuisista yhdyssanojen kirjoitusvirheistä. Täällä yleisellä osastolla kirjoittajat osaavat kirjoittamisen jalon taidon, mutta pieni vilkaisu yläkertaan riittää toteamaan, että äidinkielen opetuksessa on peruskoulussa vielä vähän viilaamista.
Karmeat yhdyssanojen kirjoitusvirheet keskeyttävät hyvänkin jutun lukemisen, ainakin minulta.  Viljelkää ja vaalikaa kaunista suomen kieltä, sisaret ja veljet.

 Niin että onko se pitkä ***** vai pitkä***** :D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kaunainen Suomi
Minä kun oikoluin tuon otsikon jo tämän alueen poliittiseen ilmapiiriin tottuneena, että "Viljelkää KAUNAISTA Suomea, kuten Paavo muistelmissaan varmasti kertoo. Kaikkeen kun voi politiikan näköjään yhdistää tällä saitilla. MOT.

Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Viljelkää kaunista suomea
Rakkaat ystävät agrossa. Tällä kanavalla moni kirjoittaja lausuu julki ajatuksiaan.  Sanansäilät leiskuavat. Politiikka näyttää olevan totisen väännön aiheena.  Hyvä niin.  Hyvin kirjoitettua kieltä on ilo lukea.

Ymmärrän murrekielen. Hyvin käytettynä se viestii kirjoittajan persoonallisuutta ja haastaa pohtimaan, mutta luoja varjelkoon iänikuisista yhdyssanojen kirjoitusvirheistä. Täällä yleisellä osastolla kirjoittajat osaavat kirjoittamisen jalon taidon, mutta pieni vilkaisu yläkertaan riittää toteamaan, että äidinkielen opetuksessa on peruskoulussa vielä vähän viilaamista.
Karmeat yhdyssanojen kirjoitusvirheet keskeyttävät hyvänkin jutun lukemisen, ainakin minulta.  Viljelkää ja vaalikaa kaunista suomen kieltä, sisaret ja veljet.

Onko ulkonäkö parempi kuin jokaisen ihmisen sananvapaus? Ainakin minä ymmärrän ihmisiä jotka eivät osaa kirjoittaa kaikkien sääntöjen mukaan. sanasokeita/ lukihäiriöisiä on noin 10% ihmisistä ja minäkin olen yksi heistä, mutta paljonko hyviä ajatuksia jäisi piiloon jos sanasokeat eivät saisi julkaista mielipiteitään? Albert Einstain ja Hjallis Harkimokin ovat lukihäiriöisiä mutta millainen olisi maailmamme jos heidän ajatukset olisi jääneet vain omaan tietoonsa?

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Viljelkää kaunista suomea

[/quote]

Onko ulkonäkö parempi kuin jokaisen ihmisen sananvapaus? Ainakin minä ymmärrän ihmisiä jotka eivät osaa kirjoittaa kaikkien sääntöjen mukaan. sanasokeita/ lukihäiriöisiä on noin 10% ihmisistä ja minäkin olen yksi heistä, mutta paljonko hyviä ajatuksia jäisi piiloon jos sanasokeat eivät saisi julkaista mielipiteitään? Albert Einstain ja Hjallis Harkimokin ovat lukihäiriöisiä mutta millainen olisi maailmamme jos heidän ajatukset olisi jääneet vain omaan tietoonsa?
[/quote]

Minä kuulun myös lukihäiriöisiin,  *****mainen vika sanoisin.   Sosiaalien vamma kerrasaan.   Pääsääntöisesti pystyn nauramaan omille mokilleni,  mutta aina ei naurata  :'(   Ajatus pakkaa kulkemaan nopeammin kuin mitä ehtii kirjoittamaan.   Mua ei haittaa kuka mitenkin kirjoittelee tällä palstalla,  huvinvuoksihan tätä tehdään  ja toivottavast ei kovin totisella naamalla  ;D.  Lukutaitoa kannattaa kehitellä palstaa lukiessa,  eli minä ainakin katson otsikon ja kirjoittajan ja sen jälkeen harkitsen luenko.

Hyvää Suomen kieltä luen kirjoista  :D

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Viljelkää kaunista suomea


Okno ukonäkö pariempi kiun jkaisen ihmisen snanvapus? Ainakin minä ymrmärän ihmisiä jotka eivät osaa kiroittaa kakkien sääntjöen mukaan. sanasokita/ lukihäriöisiä on noin 100% ihmisistä ja mikäkin olen yksi teistä, mutta paljokno hyviä ajatuisia jäisi piiloion jos sanasokeat eivät saisi juklaista mielipiteitäiän? Albert Einsteiain ja Hjallis Hakrimokin ovat lukihäriöisiä muta millainen olisi mailame jos heidän ajatuikset olisivaisi jääneiet vain omaan tietoionsa?
[/quote]

Minä kuuluiun myös lukihäriöisiin,  *****mainen vika sanoisin.   Sosiaalien vamma kerrasaan.   Pääsääntöisesti pystyn nauramaan omille mokioilleni,  mutta aina ei naarata  :'(   Ajatus pakkaa kulkemaan nopeammin kuin mitä ehtii kiroittamaan.   Mua ei haittaa kuka mitenkin kirjoittelee tällä palstalla,  huvinvuoksihan tätä tehdään  ja toivottavast ei kovin totisella naamalla  ;D.  Lukitaitoa kannattaa kehitellä paskaa lukiessa,  eli minä ainakin katson otsikon ja kiroittajan ja sen jälkeen harkitsen lukenko.

Hyvää Suomen kietlä luen kirjoista  :D
[/quote]

Kieltämättä todella *****mainen vika on lukihäiriö, kirjoitus- tai ymmärryshäiriöstä puhumattakaan. Ymmärryshäiriötä Agronetissä on jokunen kirjoittaja viljellyt jo muutamia vuosia ja nimimerkkejä. Todella *****maista on sekin. Kyllähän se kieltämättä vituttaa kun joka päivä tulee samasta asiasta sitä samaa aloitusta ja niitä ***** linkkejä. Joskus se jopa kieltämättä kyrsii vai kyrpii vai miten sitä Kattaista otti päähän ne Iken tekstiviestien panemiset. Mutta ei siitä kannata välittää *****jakaan. Onhan meillä Suomessa sananvapaus ja Ruusunen on todistanut ettei siihen liity vastuutakaan. Paljon on valtaa KaKolaisilla ja sosialistisilla lautamiehillä.
Poliittinen *****.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Viljelkää kaunista suomea
 Paljon on valtaa KaKolaisilla ja sosialistisilla lautamiehillä.

  Eiköhän asia hovissa parane.

Kyllä koera koeran tuntee, pätee näissä Vanhasen ja Kanervan sekoiluissa :D

Unto

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 654
Vs: Viljelkää kaunista suomea
Paljon on valtaa KaKolaisilla ja sosialistisilla lautamiehillä.

  Eiköhän asia hovissa parane.

Kyllä koera koeran tuntee, pätee näissä Vanhasen ja Kanervan sekoiluissa :D


Palio on muttei nii palio ku Kepulla ja MTK:lla, oli ne hallitukses tai oppositios nii ne määrää ja päättää kaikista asioosta. Mutta tiätenki vaa kaikista niistä asioosta jokka on huanosti. Näin on täälä akros toristettu.

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Viljelkää kaunista suomea


 Lukitaitoa kannattaa kehitellä paskaa lukiessa,  eli minä ainakin katson otsikon ja kiroittajan ja sen jälkeen harkitsen lukenko.


Lukea osaan vaikka en kirjoittaa,  eli kannattaa harkita mitä minulta lainaa,  koska tuo ei ole alukuperäistä tekstiä  :P ??? ::) :'(

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Viljelkää kaunista suomea
Oikolukutaito kehittyy tällä saitilla asioidessa. Kaikki mikä kiiltää ei ole kultaa.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.