Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mitähän kylväis  (Luettu 6607 kertaa)

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
mitähän kylväis
Tuli vuokrapelto ,jolle syksyllä ruista.Nyt poistelen kiviä ja tasailen.
Vaan mitähän sinne kylväis kun ei viitti avokesannollakaan pitää elokuulle saakka...  Siis nopeesti vihreeks ja mielellään typensitoja.
ehdotuksia?

Konkelo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 186
Vs: mitähän kylväis
Raiheinää.
It doesn't matter who we are, what matters is our plan.

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: mitähän kylväis
Aikaista ohraa...  ::)
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: mitähän kylväis
Tuli vuokrapelto ,jolle syksyllä ruista.Nyt poistelen kiviä ja tasailen.
Vaan mitähän sinne kylväis kun ei viitti avokesannollakaan pitää elokuulle saakka...  Siis nopeesti vihreeks ja mielellään typensitoja.
ehdotuksia?


virna sinne, elokuussa murskaat viherlannoitteeksi

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3123
Vs: mitähän kylväis
Kerro lisää virnasta, googlaamalla vähä risti riitaista tietoo, 30-190kg/ha. vaikutaa aika lailla kustanuksiin, kannattaako jättää avo kesanoksi jos siemen kustanus ylitää menetetty tuki eurot?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: mitähän kylväis
Kerro lisää virnasta, googlaamalla vähä risti riitaista tietoo, 30-190kg/ha. vaikutaa aika lailla kustanuksiin, kannattaako jättää avo kesanoksi jos siemen kustanus ylitää menetetty tuki eurot?


100 kg on ok. Tai 60 kg..

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3123
Vs: mitähän kylväis
Tuli tilattu 80kg/ha. Kylvän vähäsen kauraa kaveriksi. Saa nähdä mitä siitä tulee

lassiala

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: mitähän kylväis
virnaa kylvän , 40 - 60 kg / ha . murskataan maahan . Suotuisana vuonna ( ei liian kuiva ) runsas vihermassa peittää kaiken .

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: mitähän kylväis
Olen käyttänyt seosta 25 ruisvirnaa 25 kauraa/ha. Hyvin on tullut täysi kasvusto. Syksyllä on yltänyt traktorin konepellille asti. Tämän hetkisestä sääntöpolitiikasta en aivan varmasti ole perillä, onko sallittu seos. :o

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3123
Vs: mitähän kylväis
Kylvin ruisvirnaa 40kg/ha. Se iti ja on tullut pintaan nätisti. Mutta siellä on saunakukkaa ja ohdake. Voinko mennä niittämään se ennen kun rikat kukkii tai pilaanko kaiken, kasvaako virna uudestaan jos niiittää?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: mitähän kylväis
Kylvin ruisvirnaa 40kg/ha. Se iti ja on tullut pintaan nätisti. Mutta siellä on saunakukkaa ja ohdake. Voinko mennä niittämään se ennen kun rikat kukkii tai pilaanko kaiken, kasvaako virna uudestaan jos niiittää?

Minä en menisi..

rookie

  • Vieras
Vs: mitähän kylväis
Tuli vuokrapelto ,jolle syksyllä ruista.Nyt poistelen kiviä ja tasailen.
Vaan mitähän sinne kylväis kun ei viitti avokesannollakaan pitää elokuulle saakka...  Siis nopeesti vihreeks ja mielellään typensitoja.
ehdotuksia?

rehuvirnaa 25kg + 80kg kauraa..tollasta sekotusta oon ite käyttäny..

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: mitähän kylväis
Epos vehnää kylvät.

Sitten puit 30% kosteaa jyvää lokakuulla.
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: mitähän kylväis
Epos vehnää kylvät.

Sitten puit 30% kosteaa jyvää lokakuulla.

Epos vehnää  :D

Onneksi mulla on tuota tulossa kanamiehille jokunen hehtaari  :D

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: mitähän kylväis
Kylvin ruisvirnaa 40kg/ha. Se iti ja on tullut pintaan nätisti. Mutta siellä on saunakukkaa ja ohdake. Voinko mennä niittämään se ennen kun rikat kukkii tai pilaanko kaiken, kasvaako virna uudestaan jos niiittää?

Minä en menisi..
Omalla kokemuksilla virnojen niitosta... jos niität ennen virnan kukintaa tai ihan siinä alkuvaiheessa (just ensimmäisiä näkyvissä), niin jälkikasvukyky on hyvä. Mutta jos niittää taas vasta, kun kukkii reilusti, niin jälkikasvu on heikko, ellei olematon. Ja pitkähkö sänki, se jälkikasvu tapahtuu lehtihankasilmuista eli jos niität alimmankin lehden pois, niin se on siinä. Eli vastaukseni on just toinen kuin Jortikalla.

Petri