En mä näe mitään ongelmaa siin, että meillä on markkinoilla vaikka nyt näitä bernerin tehokkaita ja hyvin testattuja brändituotteita ja niiden rinnalla laaja valikoima rinnakkaisvalmisteita. Uudella, tehokkaalla ja testatulla valmisteella on tietenkin kovempi hinta kuin vanhemmalla perustavaralla, mcpa:ta ja glyfoa ei nyt enää hirmuisesti tarvitse testata...
Tästä paletista asiakas valitsee mitä ostaa ja valmistaja/myyjä valitsee mihin itse profiloituu ja miettii minkälaisella ansaintalogiikalla hän saa realisoitua testauksen, tuotekehityksen ja neuvonnan tuottaman lisäarvon rahaksi. Ihan oikeasti, kun me vähän ravistellaan tätäkin kuviota sekaisin, niin me voidaan saada ihan uusia palvelutuotteita yms. kehitystä aikaiseksi. Mutta asiakkaan täytyy saada vanhat kauppajäärät ja keskusliikkeet alas norsunluutornistaan tekemään jotain sellaista josta on käyttäjälle konkreettista hyötyä.
Bernerilläkin on oikein loistava ja hyvin toimiva neuvontapuhelin, soitin viime kesänä sinne sunnuntana klo 21 ja sain erittäin asiantuntevaa palvelua ja vastauksen ongelmaani.
Ja jovainille vielä, mitä hyötyä on kenellekkään tuoda sellaista ainetta markkinoille jolla ei ole tarjota mitään uutta arvoa käyttäjälle jolla valmistaja saisi myynnillä ja paremmalla hinnalla kehityskulut pois? Mielestäni ei mitään. On toki ollut tuotteita jotka olisivat olleet ominaisuuksiltaa ylivoimaisia, mutta ovat silti flopanneet markkinoilla, mutta silloin onkin kyse vain myyjän markkinoinnin epäonnistumisesta ja se on normaalia bisnestä. Nyt kaupat tunkee joka vuosi kauhean määrän uutta tavaraa markkinoille, mutta monien perussisältö on vanha tuttu...
Viimeksi muokattu: 13.04.11 - klo:11:52 kirjoittanut supersammakko
Nothing is Something Worth Doing