Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maitosota  (Luettu 4242 kertaa)

Aulis Anttila

• Vieras
Kyä lähtee...
Pj oli suuren rehufirman suuromistaja. http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=11837.0
Vironperän Jussin viitoittamalla tavalla vilja piti kasvattaa etelässä ja kierrättä rehutehtaan kautta pohjoiseen...Kepulandiassa valtio maksoi puolet rehulaskusta... etelän kotieläintuotanto oli määrä ajaa alas. Pohjoisella oli oikein omat väkirehunsakin, soijaa ym seassa, etelässä sitä ei myyty...piti käydä Kepulandiasta hakemassa. Säkin päällä oli kirjain P. ...sellaista kepulaista maatalous-aluepolitiikkaa...sai jatkoa kepulaisten neuvottelemasta maatalouden EU-liittymissopimuksesta, etelä jätettiin heitteille............. höystettynä MTK:n toiminnalla: EU:n AB-alueelle määräämät korotetut investointituet ajettiin alas....ym. muuta kepulais-ämteekoolaista myyräntyötä etelän maatalouden kiusaksi.
Älä sä aina Jussia mollaa tai vetäsen sua pollaan, perkele juu !!!
Sopii yrittää...perkele juu.  ;D

Taianki kävästä Lempäälän Ideaparkissa  ::) ::)   :P :P   ;D ;D ;D

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Mollamaija...

Toki, mutta aloite tuli Jussilta....Kaarina oli aina pirun vihainen, kun Jussi lintsasi aamulypsyltä....iltalypsyllähän keput olivat ja ovat aina.  ;D
[/quote]

Kaarina olikin vaikea luonne..pitäisköhän ruvetakin vierittämään syytä sen niskoille jussin silloisista hommista.

Mulla on kyllä joku muistikuva että Urkillakin oli vähän sormet pelissä tässäkin asiassa..

minä-itte

• Vieras

Toki, mutta aloite tuli Jussilta....Kaarina oli aina pirun vihainen, kun Jussi lintsasi aamulypsyltä....iltalypsyllähän keput olivat ja ovat aina.  ;D

Kaarina olikin vaikea luonne..pitäisköhän ruvetakin vierittämään syytä sen niskoille jussin silloisista hommista.
.
[/quote]

"Mie ja Kyllikki" tulivat hyvin toimeen keskenään....ei tullut Jussille enää tukkapöllyä. 

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

"Mie ja Kyllikki" tulivat hyvin toimeen keskenään....ei tullut Jussille enää tukkapöllyä. 
[/quote]

Joo, mutta se homma tuli liian myöhään,Jussinkin kannalta vähän pahaan aikaan..

minä-itte

• Vieras
Vs: Kyä lähtee...
Pj oli suuren rehufirman suuromistaja. http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=11837.0
Vironperän Jussin viitoittamalla tavalla vilja piti kasvattaa etelässä ja kierrättä rehutehtaan kautta pohjoiseen...Kepulandiassa valtio maksoi puolet rehulaskusta... etelän kotieläintuotanto oli määrä ajaa alas. Pohjoisella oli oikein omat väkirehunsakin, soijaa ym seassa, etelässä sitä ei myyty...piti käydä Kepulandiasta hakemassa. Säkin päällä oli kirjain P. ...sellaista kepulaista maatalous-aluepolitiikkaa...sai jatkoa kepulaisten neuvottelemasta maatalouden EU-liittymissopimuksesta, etelä jätettiin heitteille............. höystettynä MTK:n toiminnalla: EU:n AB-alueelle määräämät korotetut investointituet ajettiin alas....ym. muuta kepulais-ämteekoolaista myyräntyötä etelän maatalouden kiusaksi.

Onhan siellä ollut usein erilaisia tapahtumia, muistaakseni ei vielä ennen  nyrkkeilyottelua.

Vähän epäreilu kisa, yliraskassarjalainen (minä-itte) vastaan höyhensarjalainen (AuA).

Aulis Anttila

• Vieras
Rohkee rokan syä, sano juu :-)
Onhan siellä ollut usein erilaisia tapahtumia, muistaakseni ei vielä ennen  nyrkkeilyottelua. Vähän epäreilu kisa, yliraskassarjalainen (minä-itte) vastaan höyhensarjalainen (AuA).

Nii nii mut ku mä oon vikkelä  :P :P :P   ;D ;D ;D

minä-itte

• Vieras
Vs: Rohkee rokan syä, sano juu :-)
Onhan siellä ollut usein erilaisia tapahtumia, muistaakseni ei vielä ennen  nyrkkeilyottelua. Vähän epäreilu kisa, yliraskassarjalainen (minä-itte) vastaan höyhensarjalainen (AuA).

Nii nii mut ku mä oon vikkelä  :P :P :P   ;D ;D ;D

Aijaa...epäreilua.. >:( >:( >:( >:(

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Vs: Maitosota
Meille ostettiin nyt jo toisen kerran Tundrakaupassa markkinoitua Arlan kotimaista Kuusamossa valmistettua savujuustoa. Laatu voittaa mielestäni erään kilpailijan tuotteet mennen tullen.

Oliko tämä nyt provokatiivinen vaiko isänmaallien teko ja kannanotto????

Ettei ollut toi juusto Heinon maidosta valmistettu.

Viimeksi muokattu: 25.03.11 - klo:17:54 kirjoittanut Luomujussi

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Vs: Maitosota
j a höpö höpö inkun juustot ja kairan kätyrit

Siis että kuinka. Tässä etelä vs. pohjoinen vastainasettelussa monella mennee sekaisin nämä pääasiassa olevat tuottajat. Täällä Tundralla on siis Arla-ingmanin tuottajiakin ja siellä etelässä Valion tuottajia. Pointti on siis se että kuluttajan tulee osata seurata kotimaista ja sitä laadukasta tuotetta.

Aulis Anttila

• Vieras
Osaaminen...
Siis että kuinka. Tässä etelä vs. pohjoinen vastainasettelussa monella mennee sekaisin nämä pääasiassa olevat tuottajat. Täällä Tundralla on siis Arla-ingmanin tuottajiakin ja siellä etelässä Valion tuottajia. Pointti on siis se että kuluttajan tulee osata seurata kotimaista ja sitä laadukasta tuotetta.

Osaaminen on sitä, että ei osta Mafian tuotteita... eli välttää Valioa... kuin ruttoa  :P :P :P

nilihaara

• Vieras
Vs: Osaaminen...

Osaaminen on sitä, että ei osta Mafian tuotteita... eli välttää Valioa... kuin ruttoa  :P :P :P
  Kaikki juusto ja maito on hyvää. Ostan tasapuolisesti kaikkien valmistamaa, jossakin on kuitenkin ne lehmät ja lypsäjät, kaikki he tekevät arvokasta työtä. Kuusamosta on tosiaan matkaan puuttunut useasti se savujuusto.