Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apekysymyksiä  (Luettu 9936 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Apekysymyksiä
Saako tulla jonkun kokeneemman luo joskus katsomaan appeentekoa ja keskustelemaan asioista?  :)
Varmasti saat. Käy useammalla tilalla katselemassa ja kerää tietoa kuleksimasta ;) Mullekin sopii, mutten ymmärrä vielä paljoakaan ja joudun kyselemään kans muilta. Niinkun joharalta tai apemieheltä esimerkiksi.....

Joo! Minäkin voin "keskustella" asiasta jos jaksat kuunnella. Voin laskea juttuja jos koet "äärimmäisen matemaattisen saivartelun" viihdyttävänä  :D

Kyllä mä saivartelusta pidän, olen oikea nyhrääjä itsekin..  ;)

Mihin muuten yleisimmin apekokeilut kaatuu? Siis jos kaatuu. Eikö reseptejä olla jaksettu noudattaa ja homma ei ole toiminut? Joitakuita erillisruokintaan palanneita aina löytyy. Toki, tuo mun väkkärisysteemi on niin kiinalainen että uskon minkä tahansa apesysteemin pesevän sen satanolla..  :-\
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: Apekysymyksiä
Saako tulla jonkun kokeneemman luo joskus katsomaan appeentekoa ja keskustelemaan asioista?  :)
Varmasti saat. Käy useammalla tilalla katselemassa ja kerää tietoa kuleksimasta ;) Mullekin sopii, mutten ymmärrä vielä paljoakaan ja joudun kyselemään kans muilta. Niinkun joharalta tai apemieheltä esimerkiksi.....

Joo! Minäkin voin "keskustella" asiasta jos jaksat kuunnella. Voin laskea juttuja jos koet "äärimmäisen matemaattisen saivartelun" viihdyttävänä  :D

Olen huomannut, että loppujen lopuksi yksinkertaiseenkin kysymykseen on mahdollista saada monimutkainen vastaus :D

Ja monesti keskustelu vaan herättää uusia kysymyksiä..

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Apekysymyksiä
Saako tulla jonkun kokeneemman luo joskus katsomaan appeentekoa ja keskustelemaan asioista?  :)
Varmasti saat. Käy useammalla tilalla katselemassa ja kerää tietoa kuleksimasta ;) Mullekin sopii, mutten ymmärrä vielä paljoakaan ja joudun kyselemään kans muilta. Niinkun joharalta tai apemieheltä esimerkiksi.....

Joo! Minäkin voin "keskustella" asiasta jos jaksat kuunnella. Voin laskea juttuja jos koet "äärimmäisen matemaattisen saivartelun" viihdyttävänä  :D

Olen huomannut, että loppujen lopuksi yksinkertaiseenkin kysymykseen on mahdollista saada monimutkainen vastaus :D

Ja monesti keskustelu vaan herättää uusia kysymyksiä..

Et ole vielä oppinut että multa kannattaa kysyä vain kysymys johon voi vastata vain "kyllä tai ei"  :D

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Apekysymyksiä
Joharan kans kannattaa kyl olla varuillaan....seurauksena "konsultoinnista" mun rusuexcelini laskee kaikkea olennaista...kuten aminohappojen määriä alkaen isoleusiinista, vitamiinitasojen kuten riboflaviinin ja koliinin riittävyyttä......a lähtötiedothan on varmasti TARKKOJA :D :D

Hupaisinta on ettei noilla taida olla merkitystä vielä pitkään aikaan, ei vaikka analyyseistä tulevat lähtötiedot on oikein. Mutta kun on sellanen laskentavamma!!  8)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: Apekysymyksiä
Joharan kans kannattaa kyl olla varuillaan....seurauksena "konsultoinnista" mun rusuexcelini laskee kaikkea olennaista...kuten aminohappojen määriä alkaen isoleusiinista, vitamiinitasojen kuten riboflaviinin ja koliinin riittävyyttä......a lähtötiedothan on varmasti TARKKOJA :D :D

Hupaisinta on ettei noilla taida olla merkitystä vielä pitkään aikaan, ei vaikka analyyseistä tulevat lähtötiedot on oikein. Mutta kun on sellanen laskentavamma!!  8)

Tuohon mulla on onneksi vielä matkaa ???

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Apekysymyksiä
Joharan kans kannattaa kyl olla varuillaan....seurauksena "konsultoinnista" mun rusuexcelini laskee kaikkea olennaista...kuten aminohappojen määriä alkaen isoleusiinista, vitamiinitasojen kuten riboflaviinin ja koliinin riittävyyttä......a lähtötiedothan on varmasti TARKKOJA :D :D

Hupaisinta on ettei noilla taida olla merkitystä vielä pitkään aikaan, ei vaikka analyyseistä tulevat lähtötiedot on oikein. Mutta kun on sellanen laskentavamma!!  8)

Nämä kaikenmaailman konsultit  tekevät lehmien ruokinnasta aivan liian monimutkaista, oheistuotteena tekevät itsensä tarpeelliseksi.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Apekysymyksiä
Nämä kaikenmaailman konsultit  tekevät lehmien ruokinnasta aivan liian monimutkaista, oheistuotteena tekevät itsensä tarpeelliseksi.
Meidän kohdalla kyse on siitä, että tollanen tilastonikkarointi kiinnostaa ja molemmat osaa olla yllytyshulluja. Rakensin itse se taulukon uteliaisuuttani, joskus sen antamista luvuista voi olla hyötyä. Varsinkin umpilehmien seosta tehdessä tietyt asiat on kriittisiä ja nippelitiedosta on hyötyä sikäli kun lähtötiedot on edes jotenkuten oikeita. Joharan kunniaks on sanottava, että se ajattelee asian juuri kuten sinä. Yksinkertaisesti ja olennaiset asiat esiin kaivellen.

Konsulttia tarvitaan muutaman kerran vuodessa, tsekkaamaan ruokintakokonaisuus ja hätistelemään tilasokeus.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Apekysymyksiä
Mihin muuten yleisimmin apekokeilut kaatuu? Siis jos kaatuu. Eikö reseptejä olla jaksettu noudattaa ja homma ei ole toiminut? Joitakuita erillisruokintaan palanneita aina löytyy. Toki, tuo mun väkkärisysteemi on niin kiinalainen että uskon minkä tahansa apesysteemin pesevän sen satanolla..  :-\

Ei meillä ainakaan ole ollut mitään hinkua vaihtaa takaisin erillisruokintaan. -99 vaihtui parsinavetta pihattoon ja erillisruokinta appeeseen, navetta vielä tehtiin pelkästään aperuokintaa varten. Ensimmäinen apevuosi +2000 kg keskituotokseen.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Apekysymyksiä
Mihin muuten yleisimmin apekokeilut kaatuu? Siis jos kaatuu. Eikö reseptejä olla jaksettu noudattaa ja homma ei ole toiminut? Joitakuita erillisruokintaan palanneita aina löytyy. Toki, tuo mun väkkärisysteemi on niin kiinalainen että uskon minkä tahansa apesysteemin pesevän sen satanolla..  :-\

Ei meillä ainakaan ole ollut mitään hinkua vaihtaa takaisin erillisruokintaan. -99 vaihtui parsinavetta pihattoon ja erillisruokinta appeeseen, navetta vielä tehtiin pelkästään aperuokintaa varten. Ensimmäinen apevuosi +2000 kg keskituotokseen.

reseptin noudattaminen on yks asia missä helposti kompastuu, säilörehua menee muutama sata kiloa ylimääräistä joka kerta, tai jotain vastaavaa..
meillä on laitettu manuaallisesti joka appeen todelliset määrät ylös n.2 vuoden ajalta. vielä ku sais ne ekseliin niin vois verrata toteutuneisiin kasvuihin..

raivaaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Apekysymyksiä
Paljonko on paljon? Mihin keskituotoksiin on aperuokinalla päästy?

Poikapoloinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: Apekysymyksiä
16 500 oli kanadassa yhdellä tilalla pelkällä appeella. Lehmiä oli 600.
Maaseudun tulevaisuus

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Apekysymyksiä
16 500 oli kanadassa yhdellä tilalla pelkällä appeella. Lehmiä oli 600.
Paunat kun muutetaan kiloiksi, niin ne jaetaan 2,2:lla - ei kerrota.  :P

(juu tiedän että kanadalaiset käyttää myös kiloja)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Apekysymyksiä
16 500 oli kanadassa yhdellä tilalla pelkällä appeella. Lehmiä oli 600.
Paunat kun muutetaan kiloiksi, niin ne jaetaan 2,2:lla - ei kerrota.  :P

(juu tiedän että kanadalaiset käyttää myös kiloja)

ja hormoneja  ??? ???
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

Poikapoloinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: Apekysymyksiä
Kiloina ja ilman hormooneja. Make ja Konkelo kävi siellä kanssa.

Viimeksi muokattu: 23.03.11 - klo:07:48 kirjoittanut Poikapoloinen

Maaseudun tulevaisuus

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5918
Vs: Apekysymyksiä
16 500 oli kanadassa yhdellä tilalla pelkällä appeella. Lehmiä oli 600.
Paunat kun muutetaan kiloiksi, niin ne jaetaan 2,2:lla - ei kerrota.  :P

(juu tiedän että kanadalaiset käyttää myös kiloja)

Käyttääkö kanadalaiset kiloista puhuttaessa ns. Amerikan tonnia?