Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Makso mitä makso aina halpaa.  (Luettu 3711 kertaa)

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Risupaketti...
vastustetaan risupakettia kun metsänomistajat hyötyisi siitä.

Älä jauha skeidaa... se koko kepupaskahan maksatetaan meillä kunnon ihmisillä - veronmaksajilla - viimeistä latia myöten  :o :o :o

tehän siellä makaatte pankolla ilmaisessa lämmössä ja valoakin on piisannut :P

nilihaara

  • Vieras
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
  Minun mielestä on täysin väärin tukea energiapuun korjuuta kun se tuki kuitenkin valuu pörssiyhtiöiden taskuun. Yleensä kaikista metsään liittyvistä tuista pitäisi luopua, ne elättävät vain tarpeetonta byrokratiaa. Tähän taloon ei ole tullut kuin yksi kemera-tuki vuosien aikana ja sekin meni tarkastukseen. Jos metsätalous ei kannata niin metsät myyntiin, nää kemerat vaan kohottaa taimikkovaltaisten tilojen hintaa.

Lumo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
  • Instrument sano venäläinen kun rautakangen näki
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
  Minun mielestä on täysin väärin tukea energiapuun korjuuta kun se tuki kuitenkin valuu pörssiyhtiöiden taskuun. Yleensä kaikista metsään liittyvistä tuista pitäisi luopua, ne elättävät vain tarpeetonta byrokratiaa. Tähän taloon ei ole tullut kuin yksi kemera-tuki vuosien aikana ja sekin meni tarkastukseen. Jos metsätalous ei kannata niin metsät myyntiin, nää kemerat vaan kohottaa taimikkovaltaisten tilojen hintaa.

Niin mutta kun sitä rahaa kannattaa kierrättää kotimaassa ja pienellä tuella saadaan metsästä pois sellainen tavara joka muuten lahoisi sinne...Öljy rahat on kaikki pois suomen kansantaloudesta...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
toi asiahan minua on kismittänny aukin vastineessa!   ei saisi rahaa kierrättää tiällä vaan pitäis mättää ulkomaille.      jos tolla pikkusummalla saadaa muutama työllistettyä ja joku toinen hetkeks tyytyväiseks niin mitä pahaa siinä on verrattuna rahan kylvöön jonkin reikan pellen persiiseen!?

nilihaara

  • Vieras
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
  Tääläpäin eräs energiapuukorjuuta ja haketoimitusta tekevä yritys sanoi että koivukuidusta pystyy ilman tukia maksamaan 30 € motti kannolle kun sen vielä pystyy polttamaan kannattavasti ilman tukia. Miten lie? Kannattaako tuottamatonta risujen keräystä enää tehdä ja elättää vain byrokratiaa.

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
 Tääläpäin eräs energiapuukorjuuta ja haketoimitusta tekevä yritys sanoi että koivukuidusta pystyy ilman tukia maksamaan 30 € motti kannolle kun sen vielä pystyy polttamaan kannattavasti ilman tukia. Miten lie? Kannattaako tuottamatonta risujen keräystä enää tehdä ja elättää vain byrokratiaa.

Taitaa tota luokkaa olla.
Käteinen ratkasee

nilihaara

  • Vieras
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
  Elikkä taimikkojen oikea aikainen raivaus ja kaikki ensiharvennukset kokopuuna polttoon ilman byrokratiaa ja jonninjoutavaa kemeraa. Näin jää "viselikon" ravinteet lannoitteeksi ja hyvälaatuiset nuoret metsät. Risupaketit suosivat huonoa taimikonhoitoa.

Lumo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
  • Instrument sano venäläinen kun rautakangen näki
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
 Tääläpäin eräs energiapuukorjuuta ja haketoimitusta tekevä yritys sanoi että koivukuidusta pystyy ilman tukia maksamaan 30 € motti kannolle kun sen vielä pystyy polttamaan kannattavasti ilman tukia. Miten lie? Kannattaako tuottamatonta risujen keräystä enää tehdä ja elättää vain byrokratiaa.
Taaste mennään kansantalouteen, koivukuidusta saadaan maailmalle paperia ja vientituloja ei sitä taas kannattaisi täällä poltaa ainakaan suuremmassa määrin, Suomeen kun pitää kumminkin jotain ulkoa ostaa mitä ei täällä kannata tehdä autoja öljyäkin ym.

nilihaara

  • Vieras
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
 Tääläpäin eräs energiapuukorjuuta ja haketoimitusta tekevä yritys sanoi että koivukuidusta pystyy ilman tukia maksamaan 30 € motti kannolle kun sen vielä pystyy polttamaan kannattavasti ilman tukia. Miten lie? Kannattaako tuottamatonta risujen keräystä enää tehdä ja elättää vain byrokratiaa.
Taaste mennään kansantalouteen, koivukuidusta saadaan maailmalle paperia ja vientituloja ei sitä taas kannattaisi täällä poltaa ainakaan suuremmassa määrin, Suomeen kun pitää kumminkin jotain ulkoa ostaa mitä ei täällä kannata tehdä autoja öljyäkin ym.
  Ennen minä sen kuidun myyn polttoon jollain 25 kun myyn selluksi 12 kartelifirmoille. Alalle tarvitaan oikeata kilpailua ja sitä ei synny muuten kuin polttamalla kuitua. Jää sinne selluksi järeämpää kuitua ja jos pula tulee niin on nillä vara nostaa hinta samaan kun polttokuidulla.

Lumo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
  • Instrument sano venäläinen kun rautakangen näki
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
Juu mutta politiikot ajattelee niinkuin minä ,ne ajattelee kansantaloutta ,eikä yksityistä ihmistä ,suuret joukot ratkaisee.

nilihaara

  • Vieras
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
Juu mutta politiikot ajattelee niinkuin minä ,ne ajattelee kansantaloutta ,eikä yksityistä ihmistä ,suuret joukot ratkaisee.
  Ei se kansantalous siihen kaadu. Poistuuhan meiltä kasa tyhjää byrokratiaa ja valtava määrä joutavia tukia. Siirrytään tekemään tuottavaa työtä.

nilihaara

  • Vieras
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
  Ei tää juttu ole kokonaan minun päästä. Tämä on erään huippukonsulttifirman laskelmaa joka kannattaa ydinvoimaa ja vastustaa risupakettia. Ihmisten pitäs oppia tekemään tuottavaa työtä eikä lisätä turhaa tukea ja byrokratiaa. :) :)

Lumo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
  • Instrument sano venäläinen kun rautakangen näki
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
  Ei tää juttu ole kokonaan minun päästä. Tämä on erään huippukonsulttifirman laskelmaa joka kannattaa ydinvoimaa ja vastustaa risupakettia. Ihmisten pitäs oppia tekemään tuottavaa työtä eikä lisätä turhaa tukea ja byrokratiaa. :) :)
Minkäs takia se on nimeltään risupaketti ,kun rahat siinä menee tuulimyllyihin ja energia tulee puusta.
elikkä puu ei ole suurin syyllinen, vain jotkin vihreet :D

nilihaara

  • Vieras
Vs: Makso mitä makso aina halpaa.
  Ei tää juttu ole kokonaan minun päästä. Tämä on erään huippukonsulttifirman laskelmaa joka kannattaa ydinvoimaa ja vastustaa risupakettia. Ihmisten pitäs oppia tekemään tuottavaa työtä eikä lisätä turhaa tukea ja byrokratiaa. :) :)
Minkäs takia se on nimeltään risupaketti ,kun rahat siinä menee tuulimyllyihin ja energia tulee puusta.
elikkä puu ei ole suurin syyllinen, vain jotkin vihreet :D
  Eihän se puu syyllinen ole mutta ne kaikki maksettavat tuet.