Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suuri Hehkulamppuhuijaus ykkösdokumentti  (Luettu 13405 kertaa)

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Suuri Hehkulamppuhuijaus ykkösdokumentti
Niin kuin enoni aina sanoo vanhana raudoittajana. "Ikuinen työ tuo vain ikuisen nälän".
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
Niin kuin enoni aina sanoo vanhana raudoittajana. "Ikuinen työ tuo vain ikuisen nälän".

ihmekös ko suomesa on niin paskoi noi kerrostalot ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Multa meni totaalisesti ohi toi dokumentti, voisko joku kertoa että oliko ko. dokumentin mukaan edes mahdollista valmistaa ns. lähes ikuista hehkulamppua jonka hyötysuhde olisi edes järjellisellä tasolla???

nilihaara

• Vieras
Multa meni totaalisesti ohi toi dokumentti, voisko joku kertoa että oliko ko. dokumentin mukaan edes mahdollista valmistaa ns. lähes ikuista hehkulamppua jonka hyötysuhde olisi edes järjellisellä tasolla???
   Onhan se mahdollista hyvinkin. Meille joutui jostain 80-luvun alussa laatikollinen käytettyjä hehkulamppuja. Niitä on yhä käytössä ja vasta nyt talvella vaihdoin saunan lyhtyyn näitä uusia kertakäyttösiä. Melkein 30 vuotta siis oli käytössä tuo käytettynä laitettu liikennevalolamppu.

Courtney1

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
http://historianet.fi/arkielama/ennatyslamppu-valaisee-yha
Tässä on hyötysuhde jokseenkin kohdallaan  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Juu tiedän jo monen vuosikymmenen takaa sen että hehkulampun käyttöikään ja hyötysuhteeseen vaikuttaa sen volframilangan lämpötila, mutta mua kiinnostaa yhä se että tuotiinko siinä dokumentissa esille jotain uutta ja merkityksellistä tietoa...

landehande

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • verkuilla tulevaisuuteen
Juu tiedän jo monen vuosikymmenen takaa sen että hehkulampun käyttöikään ja hyötysuhteeseen vaikuttaa sen volframilangan lämpötila, mutta mua kiinnostaa yhä se että tuotiinko siinä dokumentissa esille jotain uutta ja merkityksellistä tietoa...

Ohjelmassa hehkulampun lyhennettyä elämää kuvattiin ensimmäisenä esimerkkinä kaikelle nykyisille insinöörityönä rajoitetuille tarvikkeiden eliniäille. Mm elektronisiin laitteisiin on pistetty lutikka, joka antaa niille maksimikäyttöiän. Tosin jotkut taitavat osaavat luoda ohjelmistoja, joilla laskurin voi nollata.
Tässä vaan todistettiin se mitä aina on epäilty.

emo-heikki

• Vieras

Lyhyesti, siinä tuotiin esiin sellainen seikka, että yhtiöt on jo kolmekymmentäluvulla päättäneet huonontaa laatua niin, että eri laitteet ei kestä liian pitkään, mikäli joku yhtiö ( esim. hehkulamput ) ei suostunut tekemään huonompaa laatua, niin sille tuli suuret sakot, USA:ssa jopa esitettiin lakia jossa eri tavaroille olisi määrätty lakisääteinen maksimikäyttöaika, jonka jälkeen se oliis pitänyt luovuttaa valtiolle tuhottavaksi.
Kulutusyhteiskunta edellyttää sitä, että ihmiset ostavat jatkuvasti uusia tavaroita, vaikka entisetkin olisi vielä ehjiä ja käyttökelpoisia.
Esim. mustesuihkutulostimessa on sellainen komponetti, joka laskee tulostimen käyttökertoja, kun ne tukevat täyteen niin tulostin heittää toimimasta, kun otat komponentin pois käytöstä, niin tulostin pelaa jälleen ????

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Hehkulampun hyötysuhdetta voi parantaa monella lailla. Esimerkiksi rakentamalla talostaan nollaenergiatalon, jolloin lamppujen lämmöntuottoa voi hyödyntää. Suomessa, tiedätkös, kylmä ja pimeä on yleensä samoihin aikoihin. Lamppujen totaalikieltäminen kertoo jotain tästä totaalisuuteen ja ehdottomaan vaihtoehdottomuuteen uskovasta porukasta......

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Hehkulampun hyötysuhdetta voi parantaa monella lailla. Esimerkiksi rakentamalla talostaan nollaenergiatalon, jolloin lamppujen lämmöntuottoa voi hyödyntää. Suomessa, tiedätkös, kylmä ja pimeä on yleensä samoihin aikoihin. Lamppujen totaalikieltäminen kertoo jotain tästä totaalisuuteen ja ehdottomaan vaihtoehdottomuuteen uskovasta porukasta......

Tiedän hyvin hehkulampun ominaisudet. Jos siihen päätyisin, ottaisin käyttöön paremmat E27 kannalla olevat halogeenit. Valon ominaisuudet aivan eri tasolla kuin hehkulampuissa!!!!

Kaikesta esitetystä huolimatta mulle ei tullut täysin selväksi se että voidaanko joillakin keinoilla perinteisen hehkulampun hyötysuhdetta parantaa nykyisestä. Mun näkemys tosin vuosikymmenien takaa on se että se volframilangan yhä suurempi hehkutus takaa suuremman valotehon mutta lyhyemmän käyttöiän....

Pitäis kai osata säätää tallentava digiboksi tallentaan ohjelmia paremmin....

Viimeksi muokattu: 19.03.11 - klo:16:48 kirjoittanut Luomujussi

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

mä kyl kieltäisin gmo:n totaalisesti :( 8)

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!

No minä en.

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

simmo

• Vieras

Nää tulostimet on kans' yksiä. Niitä taitaa olla jokaisella peräkäryllinen  ;D
[/quote]--mulla jo neljäs menossa ja sekään ei toimi >:(

roadrunner

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla kävi kanssa just noin: tulostin errrorissa, ota yhteys tekniseen tukeen. Myymälässä sanottiin ei voi korjata osta uusi. Pahkura kun kerkesin syksyllä viedä kierrätykseen, olisin kokeikkut sitä neukkulan ohjelmaa >:( >:(

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

No minä en.
 jos energian säästölampusta ja gemosta on valittava niin gemo kielto :) aika surullisia tapauksia noi gmo:n kannattajat ne paskoo housuihin kyl vaikka kuinka kieltäisi monsanton toiminta on todella vakuuttavaa :'(

Viimeksi muokattu: 19.03.11 - klo:19:56 kirjoittanut apilas