Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vakkuutustouhuja  (Luettu 11222 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vakkuutustouhuja
Sehän tämä op-pohojola rynniipi nykysi vakkuutusmarkkinoella, mullekki justiisa sieltä killauttivat ja aekovat tarjousta pykätä, tietennii lupasin semmosta tehä lähivakkuutuksella kun nousoo hinnat ku apulannalla... onko op-poholasta kokemuksija?
Elämä on parasta kometiijjaa

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Vakkuutustouhuja
Ainakin minulle tuo vakuutushintojen vertaileminen ylipäätään on melkosta salatiedettä.  ;D Jos jossain kohti muutaman euron halvempi hinnassa, se otetaan korkeampana omavastuuna takaisin jne. Sitten vielä asiaa sotkee nämä "omaetu" yms. bonus systeemit, missä kun riittävän paljon erilaisia vakuutuksia ottaa samasta yhtiöstä, se laskee vakuutuksien hintaa. Tapiolalla melko rellevät nuo alennusrosentit, mutta kun niistäkään kun ei tiedä, kuinka paljon ilmaa valmiiksi hinnoissa.

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Vakkuutustouhuja
On semmosia kokemuksia ettei ukot ala edes laskemaan tarjousta kun esitin voimassa olevat vakuutukset, ilman hintoja tietenkin. Tapiolalla sama juttu. En tiedä onko mulla sitten niin huonot vakuutukset vai mikä lie. Tarkoitus ei ole ollut vakuuttaa joka nippeliä vaan suunnilleen jos koko roska palaa maan tasalle niin sitten vasta kysellään vakuutusyhtiöstä että josko sieltä jotain saisi ja ei se minusta ihan halpa ole nytkään vuotuinen vakuutusmaksu...

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Vakkuutustouhuja
OP pohjolaan jos liityt niin älä suunnittele hyvä mies ainakaan sieltä pois lähtemistä. Tekevät siitä nimittäin perusteellisesti hankalaa. Itsellä oli pari vuotta vakuutukset Pohjolassa, kunnes Tapiolasta tekivät paremmat tarjoukset ja niillä nykyään mennään. Ilman OP-Boonuksia!
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Vakkuutustouhuja
Tuo ei sinänsä yllätä, samanlaista touhua alkaa olla kuin lehtien tilausten kanssa. Helppo alkaa asiakkaaksi, mutta hankalaa ja vaivalloista lopettaa asiakkuus. OP ryhmässä minua on aina vaivannut sellainen "sisäpiiri" meininki, ajatus kaikkien palvelujen keskittämisestä samaan koriin hieman ahdistaa. Hajauttamisesta on enempi vaivaa, mutta minusta edut ovat merkittävämmät.

Tapiolassa vakuutukset nyt, asioiminen on suht kätevää. Vuosittain joutuu pariin otteeseen käymään selvittelemässä asioita kun on erikseen kesä- ja talvirottelot joiden vakuutuksia pitää käydä mulkkaamassa. Myös agri vakuutusta on joutunut käymään säätämässä kerran pari tässä muutaman vuoden aikana. Lähivakuutukseltakin olen jo kerennyt tarjouksen kysymään kun olivat niin innokkaasti tarjoamassa, mut ei vielä tarvinnut vaihtaa.

IF firmasta soittelivat tässä päivänä muutamana, sanoin vaan firman nimen kuultuani että ei kiinnosta pätkääkään, senverran huonoja kokemuksia on takavuosilta. Eikä tuo taida maatilavakuuttajanakaan mikään kovin pätevä tai suosittu olla ainakaan täälläpäin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

hesu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Vs: Vakkuutustouhuja
Itse olin isännyyteni alussa Tapiolan asiakas,lähinnä "isän"perintönä (taisi nimi tosin silloin olla Aura ). Jossain vaiheessa tuttu Lähivakuutuksen mies kysyi,että saavatko tehdä tarjouksen. Hyvän tarjouksen tekivätkin,niinpä yhtiö vaihtui. Luulivat varmaankin Lähivakuutuksessa ,että olen uskollinen asiakas iankaiken. vaikka hintoja nostivatkin. Muutama vuosi sitten soittivat OP-Pohjolasta ja halusivat mielellään tehdä vakuutustarjouksen. Tarjous oli huomattavasti edullisempi kuin Lähivakuutuksessa oleva,paitsi liikennevakuutukset olivat hieman kalliimmat. Siitä lähtien olen ollut OP-Pohjolan asikas,eikä minulla ole mitään moitittavaa. OP-bonukset kannattaa käyttää yksityisvakuutuksiin kuten asuinrakennus,henkilökohtainen irtaimisto tai henkilöautovakuutuksiin !  

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: Vakkuutustouhuja
Itse tuli tässä hiljan vaihdettua firmaa. Huh huh mikä savota ehtojen perengoinnissa. Kuukausi taisi livahtaa aikaakin moiseen ruljanssiin. Vakuutukset vaihtuivat ihvistä tapiolaan. Sinänsä olin pärjäillyt entisen yhtiön kanssa ok, mutta uusi tarjous oli lähes 700 euronia halvempi vuodessa kuin entinen vakuutus. Siitäpä syy vaihtoon.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Vakkuutustouhuja
Männä kesänä tuli toteennäytetyksi kirjanpitäjän lausahdus:Vakuutus korvaa kaiken muun paitsi sattuneet vahingot.Näin kävi itelle ja yhtiö vaihtui yhtiöstä A yhtiöön B.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Vakkuutustouhuja
Vakuutusasioita selvitetty täälläkin, jo toukokuusta alkaen. Tapiolan edustaja ollut kovin sitkeä tekemään tarjousta ja hyvähermoinen kestämään selvää vitkuttelua ja ajan pelaamista.
Aluksi näytti siltä, että vanha yhtiö on merkittävästi halvempi, mutta vakuutuksen päivittäminen nykypäivään on pienentänyt eroa. Lähivakuutus on tosin korvannut tähän asti sen mitä vakuutus sisältää ilman mitään venkoilua.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Vakkuutustouhuja
Ei se halpa hinta, vaan saatujen korvausten määrä.
Kannattaa yrittää saada vakuutusyhtiöstä vähintään saman verran korvauksia vuodessa kuin on vakuutusmaksut. ::)
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Vakkuutustouhuja
Juu Lähivakuutuksesta ei moitteen sijaa vakuutuskorvausten maksamisessa. Tosin ainoa suurempi korvattu vahinko ollut raekuuro joka lommotti auton kattoa.

Tämä Sampo / IF eväsi korvaukset jos autossa ei ollut kattavinta mahdollista kaskoa. Aiheutti vähän närää täälläpäin  >:(
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Vakkuutustouhuja
Tuossa mennään monesti metsään, kun katellaan niitä vakuutuslappujen hintoja, onhan se kiva, kun saa halvalla vakuutettua, mutta mitäs sitten, kun jotain sattuu.

Mulle ja perheelle jäi reipas vuosi sitten vain vaatteet mitkä päällä oli, kun palokunta lähti oli vakuutustarkastaja paikalla, kuvas kaiken ja kysyi, että otanko rahana ja alan tehdä tupaa, vai tekeekö he, ehdotin, että ne ei tekis klapikauppaa, enkä minä tupaa, mies totes, että tuosta on helppo jatkaa ja sillä mentiin, kertaakaan ei mitään huomauttamista kyllä ole vakuutusyhtiön toimissa ole ollut,  mistään ei ole tarvinnut kiistellä, eikä yhtiö sitonut mihinkään, että tää oli näin, ne korvas sen niin kuin oli, mutta jos halus jotain muuttaa, niin kukkaro käteen ja omastapussista ihan sellaista kun haluaa, meneehän se siinä samalla, niin se yhtiö on lähivakuutus.

Olen aina ollut sitämieltä, että jos vakuutusmaksuissa haluaa säästää, niin omavastuut ylös, turha sinne on mitään hiustenkuivaajia kannella niille nähtäväksi, kun jotain oikeasti sattuu, niin on ihan sama onko omavastuu 50 vai viistonnia, mutta vaikutus vakuutusmaksuihin on todellinen.

Mutta yksi asia mikä veti todella nöyräksi ja hiljaiseksi oli nähdä se miten paljon kanssaihmiset välitää, apua oli tarjoamassa, niin tutut kuin tuntemattomat, se ei voi olla vaikuttamatta omaan ajatusmailmaan ja käyttäytymiseen lähimmäistä kohtaan.

andy mckoi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Vakkuutustouhuja
op pohjola ketkuilee korvaus asioissa jättivät 70t e korvaukset maksamatta ja tarjosivat 5t e et en vaihtais pankkia ja vakuutusyhtiötä .pitäkää almunne  . ps pohjola konserni otti kyl takkiin täs hommas .

Karjankasvattaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 155
Vs: Vakkuutustouhuja
Naapuris ainaski ollu ongelmia Pohjolan vakuutusten kans. Vasta maastullin juttu anto rahakirstun aueta korvauksien maksuun.

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Vakkuutustouhuja
Joo ei oikein hyvää ole kuulunut Pohjolasta, jäi yhdellä tutulla huomattavat korvaukset saamatta ja pienen voitelurahan tarjos. Ittellä paloi Tapiolan aikaan paalauskone, oli pahnan paalaus sesonki päällä ja rehun tekoa, lupasivat tietty vuokrakoneen palaneen tilalle. Siinä sitten paalattiin syksy innokkaasti vuokra koneella. Joulukuussa tuli päätös että vanha palanut raato korjataan ja tammikuussa tuli päätös ettei vuokralaskuja makseta kun ensimmäisen kuukauden ajalta. Siihen sitten tuumasin että p.rkele, eihän voinu ees aatella uuden ostamista kun ei ollut tietoa korjaamisesta. Päästiin siitä kyllä sopuun ja heti sitten vaihdettiin Lähivakuutukseen. Siellä on kyllä kaikki pelannut kuin unelma. Viime elokuun myrskyssä tuli hieman pihassa tuhoja ja talollekin pieniä vaurioita, vakuutus yhtiö korjasi kiinteistöhuolto firman laskun noin 18000€ mitään mukisematta.