Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe paalin hinta?  (Luettu 14927 kertaa)

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
paalin hinta?
missä hinnoissa pyörii pyöröpaalin hinta?
rehun laatu hyvä apila valtainen rehu
c2 alue

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: paalin hinta?
Olisko 0,15 - 0,25 €/ry kysynnästä ja tarjonnasta riippuen ::)

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: paalin hinta?
Nyrkkisääntönä kuitenkin, että kallista ostaessa ja halpaa myydessä. ::)
Käteinen ratkasee

JoHaRa

  • Vieras
Vs: paalin hinta?
Olisko 0,15 - 0,25 €/ry kysynnästä ja tarjonnasta riippuen ::)

Ne kenellä olisi tarvetta niin niille halvalla  :D Ei oo rahhaa kumminkaan, tulee pienempi tappio kun laskussa on pienempi hinta  :P

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: paalin hinta?
missä hinnoissa pyörii pyöröpaalin hinta?
rehun laatu hyvä apila valtainen rehu
c2 alue
180 euroa katonni.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: paalin hinta?
Itte olen ajatellu niin että kaikki pellolla oleva tuotetaan tuilla eli tuotteesta on saatava korjuukustannus. Tällöin hinnaksi on muodostunut 35+alv eikä käytännössä ole mun kustannuksiin mitään merkitystä mitä paalien sisällä on joten hinta on aina sama. Toisaalta ei ole kyllä paaluakaan varaa myydä tänä vuonna. Tiukille menee jos omat riittää.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: paalin hinta?
vaikeata on paalin hinnoittelu kaiken maailman kuivaaine yksiköitä. mulla oli mielessä semmonen hinta per pylpyrä.
Minulle tarjottiin 20€alveineen/paali ja on melko vähänlaisesti. 35€/paali taas kuulostaa melko kovalta hinnalta

JoHaRa

  • Vieras
Vs: paalin hinta?
vaikeata on paalin hinnoittelu kaiken maailman kuivaaine yksiköitä. mulla oli mielessä semmonen hinta per pylpyrä.
Minulle tarjottiin 20€alveineen/paali ja on melko vähänlaisesti. 35€/paali taas kuulostaa melko kovalta hinnalta


Paalien koosta et ole kertonut mitään? Etkä kosteudesta... Ajatus että paalin kuiva-ainemäärä on se maksun peruste on ainoa oikea tapa määrittää hinta.

Eli paalin paino ja rehun kuiva-ainepitoisuus. Laadusta extraa tai vähennystä.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: paalin hinta?
Lainaus
Minulle tarjottiin 20€alveineen/paali ja on melko vähänlaisesti. 35€/paali taas kuulostaa melko kovalta hinnalta

Paalin muodostaminen ja käärintä maksaa jo 15€. Itse laskin äkkiseltään että nurmen viljely keskiarvosadolla tuottaisi juuri tuon 35€ paalihinnan riippuen koneketjun arvosta paalattuna ja käärittynä. Tämä oletuksena että paalissa olisi 350 kg kuiva-ainetta, aina ei tuohon pääse. Tuohon pitäisi vielä lisätä kuljetukset ja muu työ.

Harva tuottaa alle 15c/ry ja kuitenkin oletetaan että paali ei saisi maksaa mitään. Jos olisi ankaraa ylitarjontaa pitäisi kuitenkin vähintään saada toisen sadon (sehän sen ylitarjonnan tekee) apulannat ja paalauksen katettua, jotka tekee 25€/paali. Jos menee alle sen pitää noutaja hakea itse pellolta tai muuten jätetään kalliit ravinteet sinne. Mikäli alueella jatkuvaa ylitarjontaa pitäisi ehkä viljellä muita kasveja.

Talkoot ja hyväntekeväisyystyön jätän muille. 300 ry/p x 0,15€/ry = 45€/p. Vähintään.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: paalin hinta?
Ittellä toi 35€ tulee 150 paalista ja alle sen menee aina mielestäni hyväntekeväisyyteen. Sitä en vaan ymmärrä miksi urakoitsijan/ myyjän pitää taaskin maksaa nahoissaan jos kesä ei sattunut olemaan sellainen että sai kuivia paaleja. Toki jos tarjontaa on paremmista niin silloin joutuu harrastaa alennusmyyntiä mutta jos paalit on ammattimaisesti tehty niin ne on saman hintaisia on ne sitten tehty kuivana tai märkänä kesänä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: paalin hinta?
kyllä joudun sanomaan 20€ tarjonneelle ei käy. hinnaksi arvelin laittaa semmonen 30€ saas nähdä miten kauppa käy määrät on kyllä pieniä joten suurta vaikutusta ei ole suuntaan eikä toiseen

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: paalin hinta?
6,5 cen/kg
ka jotain 40%
alv 0

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: paalin hinta?
Mites ois rehuyksikkö hinta tai nykyisemmin joule hinta? Rehuyksiköthän kai parhaiten kuvaa tuotosvaikutusta, tietysti plussaa jos on paljon valkuaista ja sopivasti sulavaa....

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: paalin hinta?
No sitähän minä alkuun ehdotin :D