Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitenkä tämä on menny ohi...  (Luettu 19701 kertaa)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
***Roopertti pelaa vain aikaa noilla julkisilla kommenteilla. Todellisuudessa tuottajavärväys on aktiivisesti käynnissä. Ruotsin tuontimaito tuottaa persnettoa, joten jostain on tilkettä saatava kun luonto ei anna periksi Valiolta ostaa.
Tää oli kyllä apemies kaikista Valio-ylistyksistä syvin pohjanoteraaus. (kaikki Ojalankin kommentit mukaan lukien)  ;D Koettakaa nyt ihan oikeasti päättää, onko se hyvä juttu, että kilpaillaan suomalaisista tuottajista, vai tuodaanko Ruotsista maitoa... Vajaa vuosi sitten tätä oikein toivottiin.  ::) Tuohon ei voi vastata muuta kuin, ei AI voi ostaa niin huonolla hintaa valiomaitoo, kun se kantaa vastuun suomalaisesta maidontuotannosta ja tuottajasta.  :P Aivan yhtä suurta paskaa.  :-[
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
Et ole itse siirtynyt, kun asiaa toistuvasti pidät esillä? Vai onko niin, että Arla ei teiltä saakka maitoa nouda?
Tämä oma tilanne on, sanoisinko hiukan haastavampi kuin yleensä. Toi snellasaneerauksen vakuutuskorvaus kulkee meijerin kautta ja viitseliäisyyttä ei ole riittänyt tuohon hommaan. Lisäksi olen saanut meijeriltä mukavasti tukea, joten mun moraalini mukaan ollaan hiukan auki sinne takaisinpäin. Kolmas pointti on se, että tuo hintaero jäi lopulta senttien kymmenesosiin ja kaikesta en ihan varmaksi saanut selvää tuossa a-i:n hinnoittelussa.
Sun kokoisessa karjassa tuntuva lisä tulee siemennyksistä + muusta jalostukseen liittyvästä avustuksesta. Tilatankit voisit saada melko hyvään hintaan kaupaksi meijerille + muuta mukavaa...
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
Et ole itse siirtynyt, kun asiaa toistuvasti pidät esillä? Vai onko niin, että Arla ei teiltä saakka maitoa nouda?
Tämä oma tilanne on, sanoisinko hiukan haastavampi kuin yleensä. Toi snellasaneerauksen vakuutuskorvaus kulkee meijerin kautta ja viitseliäisyyttä ei ole riittänyt tuohon hommaan. Lisäksi olen saanut meijeriltä mukavasti tukea, joten mun moraalini mukaan ollaan hiukan auki sinne takaisinpäin. Kolmas pointti on se, että tuo hintaero jäi lopulta senttien kymmenesosiin ja kaikesta en ihan varmaksi saanut selvää tuossa a-i:n hinnoittelussa.
Sun kokoisessa karjassa tuntuva lisä tulee siemennyksistä + muusta jalostukseen liittyvästä avustuksesta. Tilatankit voisit saada melko hyvään hintaan kaupaksi meijerille + muuta mukavaa...

sumobodi käynnistää propakanda konetta ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
Et ole itse siirtynyt, kun asiaa toistuvasti pidät esillä? Vai onko niin, että Arla ei teiltä saakka maitoa nouda?
Tämä oma tilanne on, sanoisinko hiukan haastavampi kuin yleensä. Toi snellasaneerauksen vakuutuskorvaus kulkee meijerin kautta ja viitseliäisyyttä ei ole riittänyt tuohon hommaan. Lisäksi olen saanut meijeriltä mukavasti tukea, joten mun moraalini mukaan ollaan hiukan auki sinne takaisinpäin. Kolmas pointti on se, että tuo hintaero jäi lopulta senttien kymmenesosiin ja kaikesta en ihan varmaksi saanut selvää tuossa a-i:n hinnoittelussa.
Sun kokoisessa karjassa tuntuva lisä tulee siemennyksistä + muusta jalostukseen liittyvästä avustuksesta. Tilatankit voisit saada melko hyvään hintaan kaupaksi meijerille + muuta mukavaa...

sumobodi käynnistää propakanda konetta ;D

SB taitaa seisoa Satamaidon riveissä, joten tämä keskustelu on mielestäni enemmänkin valistusta kuin propagandaa  ;)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
Sun kokoisessa karjassa tuntuva lisä tulee siemennyksistä + muusta jalostukseen liittyvästä avustuksesta. Tilatankit voisit saada melko hyvään hintaan kaupaksi meijerille + muuta mukavaa...
Pari viikkoa on ollut toimilupa ja sonni, tiineystarkastuksia tekee semmari. Tankin vois kyllä myydä ;) En mä asiaa ole haudannut, mutta noi listaamani asiat merkitsee jotain. Tämän vuoden hintakehityksellä on myös merkitystä ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
***Roopertti pelaa vain aikaa noilla julkisilla kommenteilla. Todellisuudessa tuottajavärväys on aktiivisesti käynnissä. Ruotsin tuontimaito tuottaa persnettoa, joten jostain on tilkettä saatava kun luonto ei anna periksi Valiolta ostaa.
Tää oli kyllä apemies kaikista Valio-ylistyksistä syvin pohjanoteraaus. (kaikki Ojalankin kommentit mukaan lukien)  ;D Koettakaa nyt ihan oikeasti päättää, onko se hyvä juttu, että kilpaillaan suomalaisista tuottajista, vai tuodaanko Ruotsista maitoa... Vajaa vuosi sitten tätä oikein toivottiin.  ::) Tuohon ei voi vastata muuta kuin, ei AI voi ostaa niin huonolla hintaa valiomaitoo, kun se kantaa vastuun suomalaisesta maidontuotannosta ja tuottajasta.  :P Aivan yhtä suurta paskaa.  :-[


***Kuten olen monesti kirjoittanut, on erittäin positiivinen asia, et kotimaisesta maidosta syntyy kilpailua. Mitä nopeampaa ruotsin tuonti tyrehtyy, sitä parempi.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
Siis haloo  :o

...kilpailua tuottajista  :P :P :P

Kilpailu on kaupalle tarjottaessa, mitä useempi sinne on huutamassa, se mukavampaa
kauppiaalla on vedättää alaspäin  :P :P :P

Tuottajalle sit maksetaa mitä jaksetaan ja Sibååsta käydään lipi-lipi matkalla Århusissa
kerjäämässä lisää Valiontapporahaa, tälläkö se tulevaisuus turvataan  :P

Lämmittää kuin housuun kuseminen pakasella tuo Arlan kätyrien toiminta  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
et oo harkinnu tenaleitie?
Elämä on parasta kometiijjaa

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
et oo harkinnu tenaleitie?

hemestillä kokemuksen ääni kellossa;) mutta tapellaan pojat arlan setä heittää karkkia ::)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
SB taitaa seisoa Satamaidon riveissä, joten tämä keskustelu on mielestäni enemmänkin valistusta kuin propagandaa  ;)
Sitäpä juuri. Asiat ei ole ihan niin sinisiä kuin ne valiolaisten lasien takaa näyttää.  ;)

Adam: Mun käsittääkseni toimilupalaiset saa sen semmaripalkkion todetusta tiineydestä ja maksaa se siemenkin.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
SB taitaa seisoa Satamaidon riveissä, joten tämä keskustelu on mielestäni enemmänkin valistusta kuin propagandaa  ;)
Sitäpä juuri. Asiat ei ole ihan niin sinisiä kuin ne valiolaisten lasien takaa näyttää.  ;)

Adam: Mun käsittääkseni toimilupalaiset saa sen semmaripalkkion todetusta tiineydestä ja maksaa se siemenkin.
No nämä siemennyksien ym.maksaminen meijerin puolesta on niin vähästä kiinni,että en pitemmän päälle näitten varaan laskisi.Yksi päätös ja silloin loppuu maksaminen.On näitä nähty ennenkiin.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
SB taitaa seisoa Satamaidon riveissä, joten tämä keskustelu on mielestäni enemmänkin valistusta kuin propagandaa  ;)
Sitäpä juuri. Asiat ei ole ihan niin sinisiä kuin ne valiolaisten lasien takaa näyttää.  ;)

Adam: Mun käsittääkseni toimilupalaiset saa sen semmaripalkkion todetusta tiineydestä ja maksaa se siemenkin.
No nämä siemennyksien ym.maksaminen meijerin puolesta on niin vähästä kiinni,että en pitemmän päälle näitten varaan laskisi.Yksi päätös ja silloin loppuu maksaminen.On näitä nähty ennenkiin.
Ei välttämättä ole ikusia, mutta hämyt on ottaneet vakavissaan maidonlaatuun ja määrään panostamisen. Ja vaikka se olis vuodenkin voimassa, niin paas laskien mitä Adamin karjakoossa tekee.  ;)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

jermup

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
SB taitaa seisoa Satamaidon riveissä, joten tämä keskustelu on mielestäni enemmänkin valistusta kuin propagandaa  ;)
Sitäpä juuri. Asiat ei ole ihan niin sinisiä kuin ne valiolaisten lasien takaa näyttää.  ;)

Adam: Mun käsittääkseni toimilupalaiset saa sen semmaripalkkion todetusta tiineydestä ja maksaa se siemenkin.

mies jolla ei ole päivääkään kokemusta lypsylehmien pidosta on miu mielestä "hiukan" viärä henkilö neuvomaan miten meijerikentällä tulisi toimia.... ::)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
SB taitaa seisoa Satamaidon riveissä, joten tämä keskustelu on mielestäni enemmänkin valistusta kuin propagandaa  ;)
Sitäpä juuri. Asiat ei ole ihan niin sinisiä kuin ne valiolaisten lasien takaa näyttää.  ;)

Adam: Mun käsittääkseni toimilupalaiset saa sen semmaripalkkion todetusta tiineydestä ja maksaa se siemenkin.

mies jolla ei ole päivääkään kokemusta lypsylehmien pidosta on miu mielestä "hiukan" viärä henkilö neuvomaan miten meijerikentällä tulisi toimia.... ::)
Tai ehkä juuri siksi olenkin.  ;)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Mitenkä tämä on menny ohi...
mies jolla ei ole päivääkään kokemusta lypsylehmien pidosta on miu mielestä "hiukan" viärä henkilö neuvomaan miten meijerikentällä tulisi toimia.... ::)
Kaikella kunnioituksella.....sekä maatalouspolitiikassa, että meijeritouhuissa on ns. "ammatti-ihmiset" mellastaneet vuosikymmenet. Varsinkin tää maatalous"politiikka" alkaa jo ihan näyttääkin siltä.... sisäänpäinlämpiävuus ei pidemmällä aikavälillä koskaan ole etu ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.