Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "Ruokamyytti murenee"  (Luettu 1211 kertaa)

minä-itte

• Vieras
"Ruokamyytti murenee"
""Suomalaista ruokaa mainostettiin muutama vuosi sitten maailman puhtaimmaksi. Nyt myytti murenee. Suomen elintarviketeollisuuden ylenmääräinen innostus lisäaineisiin ja kunnon raaka-aineitten korvaamiseen halvoilla korvikkeilla syövät mainetta. Esimerkiksi lihalle väriä antavan natriumglutamaatin  käyttö on meillä yleistä, mutta ei enää Keski-Euroopassa. Aromivahventeiden käyttöä ollaan maailmalla vähentämässä. Virvoitusjuomien aspartaamikin on kyseenalaistettu. Meillä kanannahkaa myydään Atrian tapaan hampurilaispihvinä ja HK:n malliin lihapyöryköinä, vaikka tuotteiden oikea lihapitoisuus on 20-40 prosenttia,""

Kauppalehti 25.2.2011

minä-itte

• Vieras
Vs: "Ruokamyytti murenee"
Onneksi Lidlistä saa lihapitoista (95%) saksalaista  bratwurstia ja suomalaisilta tuottajilta puhdasta leivän raaka-ainetta viljaa.

emo-heikki

• Vieras
Joo, näinhän se on, mutta tälläinen otsikointi ja julkisuus oikeastaan avaa tietä suoramyynnille, pienille paikallisille tuottajille jotka myyvät itse kasvattamaansa lihaa sellaisenaan, sekä muita omia tuotteita.

Siinä mielessä voisi todeta, ettei niin pahaa asiaa olekkaan, etteikö siitä jotain hyvää seuraa ????

Agronautti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

minä-itte

• Vieras

Viimeksi muokattu: 25.02.11 - klo:13:32 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

• Vieras
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/02/fi_FI/lihan_tuonnin_kasvattaminen_vastuutonta_2502/

...eikö paljon vastuuttomampaa ole ollut maataloutemme siirto tundralle?

Piilofarmari

• Vieras
Tuottajien tuottamat raaka-aineet ovat puhtaita, mutta elintarviketeollisuus pilaa ne lisäaineilla ja huijaustuotteilla, joita on  esim. edellä mainittu kanannahkalihapullat.

En jaksa ymmärtää miksi MTK  suhtautuu elintarviketeollisuuden huijaukseen niin myötäsukaisesti, esim. MT:ssä tästä asiasta ei juuri puhuta.

emo-heikki

• Vieras
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/02/fi_FI/lihan_tuonnin_kasvattaminen_vastuutonta_2502/

...eikö paljon vastuuttomampaa ole ollut maataloutemme siirto tundralle?

Pakkohan se on, kun osa toimijoista polttaa navetoitaan siellä päin ...