Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ruokohelppi kuivikkeena?  (Luettu 5650 kertaa)

winha35

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
  • Kyllä lähtee!!!
Ruokohelppi kuivikkeena?
Onko kellään kokemusta? Miten sitte ne siemenet, jääkö ne peltoon vai leviääkö ne paskan mukana joka paikkaan?

caseman

  • Vieras
Vs: Ruokohelppi kuivikkeena?
Pari paalia kokeilin.. Pölys liikaa silputessa... Muuten kai hyvin toimii karsinoissa, ja miksei parressakin.

volrarri t5

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: Ruokohelppi kuivikkeena?
Yhessä paikassa jossa lomittelin joskus niin oli pehkuja ajettu ajosilppurilla latosiiloon navetan päähän ja siihen sotkettiin aavistus purua sekkaan ja eikun elukoitten alle... kyseessä parsinavetta. minusta hyvä idea ja kun tavara oli kuivaa niin ei pölise  ;)

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: Ruokohelppi kuivikkeena?
komposti aumauksen jälkeen ei pitäisi olla ongelmia, korostan että EI PITÄISI (kokeile omalla vastuullasi).
parempiakin kuivikkeita kyllä on, esim vehnän ja rypsin olki (mielellään 60%/40% sekoituksena)
ja pohjoiset päälle..

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Ruokohelppi kuivikkeena?
Kuvittelisin että hiukan turvetta kun sekoittaa ruokohelpin sekaan niin tulee hyvää kuiviketta. :)

Teutsi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 243
Vs: Ruokohelppi kuivikkeena?
helpi emoille kuulemma vähän liiankin hyvää kuiviketta eli syövät kuivikkeensa.

miksiköhän rehupulasta kärsivät luomukotieläintilat (eläimet luomussa) tykkäävät käyttää ruokohelpeä kuivikkeena ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ruokohelppi kuivikkeena?
Helpin pöly on muuten harvinaisen kiukkuista  :o Samoin siemenissä on jotain mikä saa ainakin minun käsistäni ihon irtoamaan. Samaa tekee ohranpöly.

En tiedä olenko noille yliherkkä, mutta minä en voisi käyttää helpiä kuivikkeena yhtään.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Ruokohelppi kuivikkeena?
kauhavallahan olis noita yli-yli-yli vuotisia helpi paalia läjäpäin, ;D vanahimmat läjissä kasvaa jo pajua ;D

Arik

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: Ruokohelppi kuivikkeena?
Onkos kellään kuivituksessa mattoruokkijaa. Jos sais joskus ton vinokuivike pihaton ummikoille ja hiehoille tehtyä niin laittas tommosen kuivitukseen. Vanha jf rehulaidoilla ja spurkuperällä täyttöpöydäksi sähkömoottorilla vaan pelittään?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Ruokohelppi kuivikkeena?
Helpin pöly on muuten harvinaisen kiukkuista  :o Samoin siemenissä on jotain mikä saa ainakin minun käsistäni ihon irtoamaan. Samaa tekee ohranpöly.

En tiedä olenko noille yliherkkä, mutta minä en voisi käyttää helpiä kuivikkeena yhtään.
Laita hanskat käteen, kun alat hinkkaamaan helpin kanssa ;) ;D
Siis oikeesti, ku jaantillilla pöllyttää helpipaaleja, niin ei tuu rakkoja käsiin ;) Onx pakko palajain käsin??