Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Palkattua työvoimaa  (Luettu 6166 kertaa)

Ketku

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Palkattua työvoimaa
Elikkä onko teillä palkattua työvoimaa vakituiseen töissä? Kuinka hoidatte palkkauksen, vapaapäivät kuka seuraa työntekijän tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Itse olen nyt tulossa siihen kynnykselle et pitäisi palkata työntekijä, tekijöistä ei ole pulaa niitä tuntuuisi olevan tulossa vaikken ole vielä edes kysellyt ketään.

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Palkattua työvoimaa
Kyllä ja itse, itse ja itse..

+200

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Paalauksen iloa
Elikkä onko teillä palkattua työvoimaa vakituiseen töissä? Kuinka hoidatte palkkauksen, vapaapäivät kuka seuraa työntekijän tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Itse olen nyt tulossa siihen kynnykselle et pitäisi palkata työntekijä, tekijöistä ei ole pulaa niitä tuntuuisi olevan tulossa vaikken ole vielä edes kysellyt ketään.
Mullon Petteri.Petteri oli ennen lomittaja,potentiaalin huomattuani ehdotin Petterille että vaihtais virmaa.
Jos on Petterin kaltainen,ei tartte seurailla tekemisiä.Se tekee mitä sanon ja jos tekeminen loppuu kesken se keksii itte tekemistä :o
Petteri pitäis olla kaikilla 8)

hvinnamo

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • ******** 50 / 50 % :)
Mullon Petteri.Petteri oli ennen lomittaja,potentiaalin huomattuani ehdotin Petterille että vaihtais virmaa.
Jos on Petterin kaltainen,ei tartte seurailla tekemisiä.Se tekee mitä sanon ja jos tekeminen loppuu kesken se keksii itte tekemistä :o

Petteri on kyllä hyvä, ei voi moittia!
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

nänninnyplääjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
pittääkö laittaa ilmotus: petterille ois työpaikka.. ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

hvinnamo

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • ******** 50 / 50 % :)
  Tarjouskilpailun tulos: Petteri jäi Kauhajoelle!  ;)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

+200

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Paalauksen iloa
  Tarjouskilpailun tulos: Petteri jäi Kauhajoelle!  ;)
Niinsitte Petteriä ei vokotella >:(

Tää Petteri on muuten ihan oikeasti tosi henkilö.Nyt tulee vuositäyteen mitä se tos on kulkenu.
Esim.lomittajis erottaa melkopian jos on helmiä joukos,sitte vain tarjouskilpailu päälle :D

roadman

• Vieras
Kyll se näyttäis olevan melekein alakuin ala(maatalous, koneurakointi, kuorma-auto puolella). niin hyvät työntekijät on kortilla.

Töitä olisi mutta ei uskalla investoida toiseen ketjuun, kun ei ole löytynyt sitä "Petteriä" Nyt mennään näillä mitä on ja naapurin kanssa kahtavuoroa sesonki aikaan.

Ketku

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Itse ajan jo nyt kahta vuoroo kesän välistä kolmattakin niin rupee toi Petteri kiinnostaan jo kovasti, täytyypä sitä kysellä töihin sit...

roadman

• Vieras
Itse ajan jo nyt kahta vuoroo kesän välistä kolmattakin niin rupee toi Petteri kiinnostaan jo kovasti, täytyypä sitä kysellä töihin sit...

Ookona poika mies?.
mikäs siinä olis kun olis vaan,  Valtra ja mä, kuten eräs kollega totesi.
On vaan tullut tuota pirttiviljelyä harrastettua ;D niin vaatii oman aikansa sekin.

Työn iloa toivottaen!

Lisään vielä. Meillä tehtiin tuo voimavarariihi selvitys kaksi vuotta sitten kun tuntu että aika ja rahat ei riitä. Sieltä saatiin ns, vieras silmä katsomaan omaa ajankäyttöä. Kyllä kannatti. Aiemmin oli keväisin poutakelillä pellolla ja sade aikaan tien tasauksessa. Kesät oli helpompaa. Syksyllä istuin paikallisen siemenviljelijän puimurin pukilla pouta päivät 120-150h+ sade kelillä teiden tasauksia tai rekikoiria treenaamassa talven safareita varten.
Voimavara riihessä saatiin uutta katsanto kantaa  ja vahvistusta että näin ei voi jatkaa. Varsinkin kun jälkikasvua alkoi siunaantua.
Tilanne nyt.
Peltotyöt ulkoistettu omalta osalta kokonaan ja puinti hommat lopetettu. koiravaljakko safarit lopetettu. Panostettu tie hommiin varsinkin kesä tasauksiin ja talvella aurauksiin. Emäntäkin löysi uuden työn sen kautta.
Taloudellinen tilanne on kohentunut HUOMATTAVASTI ja paljon vähemmällä työllä.
Jos työtä on liikaa tai työ uupumus uhkaa niin suosittelen ehdottomasti käyttämään voimavarariihi palvelua.

Viimeksi muokattu: 22.02.11 - klo:19:57 kirjoittanut roadman

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Palkkatyövoima hoitaa oman palkkauksensa, työaikansa, lomansa. Toimii :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

JoHaRa

• Vieras
Maitotiloilla on paljon renkejä. Moni näistä rengeistä on "pikkuisen" juoppoja ja lähes kaikkien nimi on Jussi  ???

Oletteko huomanneet  ::) Siis just ne "rymyrengit" jotka kutsutaan johonkin halonhakkuuseen tai paskapumpunvahdiksi.

Täpinäreiska

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Mulla on samanlainen "petteri". Harjottelijana tuli taloon kohta 5v. sitten. Petteri pitäisi tosiaan olla kaikilla.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

sirkussonni

• Vieras
Mullapa on renkimikko. Se tuli 11 vuotta sitten maatalousharjoittelijaksi, eikä ole vielä valmistunut, kun koko ajan tulee uutta asiaa opiskeltavaksi, niin se ei ole koskaan valmis. Eipä silti, sehän on halvempi pitää, kun sillä ei ole valmistumis papereita, eli siis ei ole pätevä.....
Mutta meillä on sellanen työsopimus, että se on tekevinään töitä, ja minä olen maksavinaan palkkaa! Toimii.
Palkanmaksun käytännössä hoitaa tilitoimisto. Loput itse itse ja itse. 

Petri

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Maitotiloilla on paljon renkejä. Moni näistä rengeistä on "pikkuisen" juoppoja ja lähes kaikkien nimi on Jussi  ???

Oletteko huomanneet  ::) Siis just ne "rymyrengit" jotka kutsutaan johonkin halonhakkuuseen tai paskapumpunvahdiksi.
Alkavat vaan nykytiloilta loppua ne hommat, jossa tällaisia tarvitaan. Pelkästään nykyaikaisen traktorin liikkeelle saaminen vaatii ammattitaitoa...

Jo vuosikymmen sitten muistan, kuinka ex-kotikuntani maatalouskaupan kassalla juttelin yhden suurtilallisen kanssa. Oli sukulaisten kanssa uutta vuotta juhliessaan ´(ei pitäisi, kuulemma) luvannut jollekin teiniklopille kesäksi rengin hommia. "Mitä sellaisella voi teettää?". Ei viitsi laittaa lakaisemaan koko kesäksi, sitten jos kaataa rehuntekoaikana jonkun yhdistelmän ojaan, niin tuli kallis renki. Entiseen maailmanaikaan harjoiteltiin heinäpellolla tappipoikana, sitten seipäiltä sisäänajossa traktorissa (heti kun paino riitti kytkinpolkimen päälle) ja sitä rataa. Nyt on toisin.

Mutta itse asiasta: itsenäiseen työskentelyyn pystyvä työntekijä on kullan arvoinen resurssi, jonka kanssa ei kannata puuttua viimeisiin sentteihin tuntitaksaa neuvotellessa.

Petri