Lainaus käyttäjältä: lassiala - 11.02.11 - klo:17:31Jep, luomussahan on vakiojuttu varastokirjanpito ja nytsiirtymävaiheessa tuo lannoiteasia täytyy pitävästi näkyä. Omiani möin viimekeväänä kun eka siirtymävuosi , vielä vähän jäljellä. Eikä sinun vältämättä ole pakko kaikkia lohkoja samaan aikaan luomuun laittaa.Niin kun niitä säkkejä on JONKUN verran, osa jo MUKA käytetty. Tietty jos niitä myy tämän päivän hinnoilla, tulee melkoset provikat. Eli Salkku-Mulkku katsoo sitten kaikki paperit ja nurkat?
Jep, luomussahan on vakiojuttu varastokirjanpito ja nytsiirtymävaiheessa tuo lannoiteasia täytyy pitävästi näkyä. Omiani möin viimekeväänä kun eka siirtymävuosi , vielä vähän jäljellä. Eikä sinun vältämättä ole pakko kaikkia lohkoja samaan aikaan luomuun laittaa.
Viimeksi muokattu: 12.02.11 - klo:18:23 kirjoittanut sirkussonni
Älä SKN murehdi apulannoista, mää voin vaihtaa ne sun kans lietteeseen... Ihan käytännössä tai paperilla, molemmat käy! On se muuten hyvä, ettei sun naapuri voi tehdä tarkastusta....mää lähetän sille taas papereita alkuviikolla
Katotaan ny kuin äijän käy. Rounrupattu on, Ariannettu on, kalkittu on ja uskoo on.....
Mites noitten apulantojen kanssa kun niitä on ny jääny viime suvesta vielä säkki poikineen. Tarkastetaanko niitä minne ne on hävinny nyt ku oon siirtyny luomuun?
Lainaus käyttäjältä: SKN - 11.02.11 - klo:16:45Mites noitten apulantojen kanssa kun niitä on ny jääny viime suvesta vielä säkki poikineen. Tarkastetaanko niitä minne ne on hävinny nyt ku oon siirtyny luomuun?Vanha keino on tyhjentää ne paskasäiliöön.
Joo, naapurillle myyt kuitilla ennen sopimuksen allekirjoittamista. Ei saisi sen jälkeen pyöriä nurkissa apulantoja eikä ks-aineita, ei edes puutarhakäyttöön. No mäntysoopaa tietty tonnin kontti. Oikeasti saat siihen asti myös Roundupata. Itsellä oli pientä jännitystä kun tuli sianpskan mukana styrox-rakeita, joissa noin äkkiseltään on lannoiterakeen näköä. Naapuri tuuttasi rajaojan päältä kunnon glyfot, tuuli toi 3 metriä meidän puolelle, mutta eipä siitäkän linnaan joutunut.
Kummottis se Johis-ukko sitä ny hunteeraa? Miten ihmeessä luomusato voi enää edes alentua? Vai lasketaanko pääsadoksi uusilla numeerisilla asteikoilla valvatti, hatikka, peltokanankaali, voikukka, ohdake, emäkki, saunakukka ja se suurin sadon kerryttäjä juolavehnä? Hukkakauraa ei voi laskea sadoksi vaan sadon osaksi.
Saa olla tuulet ja seulat aika pieniä jos jotain aikoo säkin pohjalle saada.....
Viimeksi muokattu: 15.02.11 - klo:09:42 kirjoittanut brotofobia
Tämä on kyllä maailman kahdeksas ihme. äskooännä luomus. Sitte mä oon kaikki nähny kun rupiat vielä ottamaan järkevää hintaa lannanlevityksestä. Eihän täs tiedä vaikka ittekkin joskus sortuus kun näyttää muutkin kemikaaliviljelyn peruspilarit katoavan