Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maastoliikennelaki Hesarissa  (Luettu 3174 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
Maastoliikennelaki Hesarissa
Tämän päivän Hesarissa on hyvä artikkeli "Maastoliikennelaista", kannattaa lukea.

Lakia yritetään ajaa läpi uudestaan vaalien jälkeen, MTK:n myötävaikutuksella.

"kelkkareittejä voidaan vetää pitkin peltoja ja metsiä maanomistajilta kysymättä"

Kelkkareittien ylläpito tulee kunnille pirun kalliiksi. Nilsiälle 300 000 €/vuosi = 0,5 vero"äyriä"

Myös Aamulehdessä on juttu uudesta moottorikelkkareitistä Kuhmoisten ja Jämsän välillä.

Kova propagandasota on käynnissä.

Mitähän Simonkadun Правда sanoo?

Viimeksi muokattu: 11.02.11 - klo:08:04 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

  • Vieras
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa
Saattaapi käydä niin, että maanomistajat eivät enää salli kelkkaurien vetämistä mailleen, koska uhkana on niitten muuttaminen pakkokeinoin pysyviksi rasitteiksi, jos tuo laki vielä joskus juntataan läpi.

Ympäristöministeriön ja MTK:n linjan henki on se, että toisen maaomaisuutta saa käyttää vapaasti hyväkseen vaikka bisneksentekoon, jos siitä ei ole "vähäistä enempää" haittaa maaomistajalle.



http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/12/fi_FI/Marttila_puolustaa_maastoliikennelakia/

http://www.mtk.fi/mtk/jasenedut/muut_edut_bonukset/fi_FI/can_am_lynx/

- Mönkijäreitit eivät tällä hetkellä ole laissa mukana ja ne on nyt tarkoitus myös saada lain piiriin, toteaa Pekka Tuunanen:

 http://yle.fi/alueet/oulu/2010/11/moottorikelkkauria_muutetaan_reiteiksi_2129439.html

Ympäristömisteriö tulkitsee "jokamiesoikeutta" lievästi sanottuna mielivaltaisesti:

http://www.ymparisto.fi/default.asp?node=1619&lan=fi

EU-komissio lienee jo puuttunut näihin Ympäristöministeriön "tulkintoihin", "toisinajattelijoitten" tutkintapyyntöjen seurauksena.

Viimeksi muokattu: 11.02.11 - klo:08:09 kirjoittanut minä-itte

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22111
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa
kepu, maaseudun vihollinen numero YKSI.

Sosiaalidemokraattejakin hurjempi käymään toisen taskulla.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa
Noinko ottaa tiukille KaKon kannatuksen hiipuminen... ;D  ;D ;D

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22111
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa
Ei ollenkaan. kotelomekon viimekesäinen uho ei ole toteutunut ja menossa vuosisadan teatteriesitys, jossa kepulle on jäämässä vain statistin osa ja pää vetävän käteen, .......

mutta katsotaan keväämmällä.

kepussahan on  puheenjohtajalle noussut pissa päähän, ..... mutta katsotaan sekin keväämmällä.

Nyt on vain kyse kuka halutaan seuravaan hallitukseen ja mille paikoille, media hoitaa homman. Ja joitakin viedään kuin laskiämpäriä.

Persut ottaneet kepun paikan, jossa katteettomilla lupauksilla koetetaan hamuta valtaa.

Viimeksi muokattu: 11.02.11 - klo:08:25 kirjoittanut Eemeli

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa


minä-itte ja eemeli vahi jaksaa kelkkareitti kiimassa kiemurrella ko olis tärkeämpikin asioita käsitellä,kelkkailijat hakatkoon toisiaan halol perseel ja polttakohot rahat nuotiol ei tartte ajella toisten mailla ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

minä-itte

  • Vieras
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa


minä-itte ja eemeli vahi jaksaa kelkkareitti kiimassa kiemurrella ko olis tärkeämpikin asioita käsitellä,kelkkailijat hakatkoon toisiaan halol perseel ja polttakohot rahat nuotiol ei tartte ajella toisten mailla ;D

Omistusoikeuden murentaminen on vakava ja kauaskantoinen asia.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa


minä-itte ja eemeli vahi jaksaa kelkkareitti kiimassa kiemurrella ko olis tärkeämpikin asioita käsitellä,kelkkailijat hakatkoon toisiaan halol perseel ja polttakohot rahat nuotiol ei tartte ajella toisten mailla ;D

Lyhyestä virsi kaunis... :)

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa


minä-itte ja eemeli vahi jaksaa kelkkareitti kiimassa kiemurrella ko olis tärkeämpikin asioita käsitellä,kelkkailijat hakatkoon toisiaan halol perseel ja polttakohot rahat nuotiol ei tartte ajella toisten mailla ;D

Lyhyestä virsi kaunis... :)
Lyhyestä kirsu kaunis, sanoi bulldogin omistaja  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22111
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa
Olisi kyseessä mikä muu puolue tahansa, olisi kepu/mtk/maastulli ihan samasta asiasta, väärällänsä kirjoituksia yksityisomaisuuden suojan murentamisesta, sosialisoinnista ja maaseudun väestön mielipiteen ohittamisesta ja yleisen mielipiteen ohjailusta.

Mutta nyt ollaan hiljaa kuin kusi sukassa.

Halusta saada väkeä tundran taakse, tiettömien taipaleiden takaa edes moottorikelkalla, kepun synkeimmille kannatusalueille, maaseudun edusta välittämättä, kepun vallankiiman nimissä.

koponen

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1379
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa
Omistusoikeuden murentaminen on vakava ja kauaskantoinen asia.

Joo voisit kyllä jo vaihtaa levyä ja alkaa jankuttamaan jostain muusta


                         ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa


minä-itte ja eemeli vahi jaksaa kelkkareitti kiimassa kiemurrella ko olis tärkeämpikin asioita käsitellä,kelkkailijat hakatkoon toisiaan halol perseel ja polttakohot rahat nuotiol ei tartte ajella toisten mailla ;D

Omistusoikeuden murentaminen on vakava ja kauaskantoinen asia.


totta kokoomus kepu ja sdp ovat sosialisoimassa suomen lopullisesti eu:lle sen jälkeen sun maillasi saa ajaa kelkoilla mielin määrin joten keskity siihen 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa


minä-itte ja eemeli vahi jaksaa kelkkareitti kiimassa kiemurrella ko olis tärkeämpikin asioita käsitellä,kelkkailijat hakatkoon toisiaan halol perseel ja polttakohot rahat nuotiol ei tartte ajella toisten mailla ;D

  On se muuten aika tärkeä asia. Mullakin kelkkareitti tulee jäältä mantereella. Vie yhden mökkitontin paikan. Siis kustannus mulle 100000€.  ;D ;D ;D ;D

 Ensi kesänä homma muuttuu pikkasen hankalammaksi. Oppivat ajamaan mutkille ;D

Viimeksi muokattu: 11.02.11 - klo:09:06 kirjoittanut Sepedeus

minä-itte

  • Vieras
Vs: Maastoliikennelaki Hesarissa
Tämän päiväisen Aamulehden mielipidesivulla Ympäristöministeriön maastoliikennelaki "saa kyytiä".

Hyvä ja asiallinen kirjoitus. Kirjoittajalta oli unohtunut sosialisoija-Marttilan kannanotto tai ei ole ollut  siitä tietoinen:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/12/fi_FI/Marttila_puolustaa_maastoliikennelakia/

Viimeksi muokattu: 12.02.11 - klo:09:30 kirjoittanut minä-itte

Aulis Anttila

  • Vieras
Mitä ne kairaporat oikeen hommailee...
"Poliisin mielestä liian monet lappilaiset ovat unohtaneet turvallisen moottorikelkkailun säännöt. Valtaosa vakavista kelkkakolareista ajetaan Lapissa, jossa tosin kelkkojakin on muuta maata tiheämmässä."
+
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=48799:lappilaiset-kelkkailevat-humalassa-ja-kypaeraettae&catid=29:kotimaa&Itemid=31