Pihvilihan Brändäys on kovan työntakana kuluttajille kun pitää ensin selittää mitä eroa on
pihvillä ja pihvilihalla. Sen takia olen Pihvikarjaliiton kokouksessa puhuneen Jukan kanssa erimieltä , että näitä rotubrändejä ei saisi markkinoida. Kuluttjan on paljon helpompi omaksua ero naudanlihan ja Charolais, Limousine, Herefor, AB HC jne välillä kuin lypsyrotuisen ja pihvirotuisen välillä. Kuka oli emopäivillä kuuntelemassa Maulavirran esitystä(Julkiskokki)niin tahto hänenkin käsityksensä pihvilihasta olla häilyvä.
Osa kuunteli ja ehkäpä jäi hieman miettimään miten sen eron todella saisi kuluttajille. Ja jatketaan vielä, että se miettiminen on edelleen vaiheessa.
Suurin harmitus on se, että Maulavirta piti kuitenkin hienon puheen, joka olisi pitänyt suunnata kuluttajille ei niinkään tuottajille. Kiinnostaisi tietää millaista keskustelua kyseinen luento saisikaan aikaan esimerkiksi kunnan päättäjissä tai yliopistoissa?
Ja mitä tuohon Limukoiden ideaan tulee, niin sille on pakko nostaa hattua. Ideahan on mahtava ja mikäli sikäli toteutuu suunnitelmien mukaan, niin ei voi kuin onnitella. Taitaa vain näitä kateellisia panettelijoita "hiukan harmittaa" kun ei tullut ajatus omasta päästä. Vai mitenkäs se supisuomalainen kateus olikaan?