Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Syy miksi Hornborg sai kenkää  (Luettu 5463 kertaa)

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Syy miksi Hornborg sai kenkää
Kääk! Minua kyllä kauhistutti ajatus "alle 20 hehtaarin viljatilojen" muuttamisesta maatalousmuseoiksi. Maksettaisiin tukea koneiden rasvailuista ja ylläpidosta.

Kun kerran mikelle oli nyt munaa sanoa tukialueista jotain, niin olisi voinut odottaa, että sanoisi jotain ihan muuta näistä pikkupuuhaloisiskin. Yhtä mtk-kerettiläistä olisi vihdoin todeta, että puuhaloinnin pyhittäminen joutaa loppua!
 8)
Tuet joutaa lähteä heti, kun puuhaloistelu loppuu.

Onkos se mtk  luonut eu:n maataloustukijärjestelmän? ;D Niin pitkään kun suomi on nettomaksaja, ja systeemi tämmönen, niin jokaisen kansalaisvelvollisuus on kupata eu:sta tukia.

Matias1

• Vieras
Mielestäni Hornborgin olisi tullut ehdottaa vanhojen torppien palauttamista päätiloihin ja niillä vuoden 1914 hinnoilla. Kartanothan menettivät pelloistaan jopa 80% asutukseen. Siinäpä joku 200 hehtaariin kasvanut torppa olisi nyt ihmeissään. Tämä ei ole minun mielipiteeni.
Kyseessä lienee turhautuminen. Kun jäät pois merkittävästä tehtävästä, eivätkä toimittajat enää soittele, niin onhan se vaikeaa. Ympärillä korkeintaan rippikoulun ja sotaväen käynyttä sivistyneistöä. Tämäkään ei ole minun mielipiteeni?

Loordi Fordson

• Vieras
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/02/fi_FI/Hornborg_muuttaisi_maataloustukialueita/

Eihän tuollainen ajatusmalli sovi johtalle etujärjestössä, jonka tarkoituksena on ajaa kaikkien etuja, tasapuolisesti. ;D ;D ;D

Toista se on nykyisen puh.joht. marttilan aika, jona ymmärrettiin kaataa Tornion navettahankekkin, etteivät sieltä etelästä tule raatamaan itseään näännyksiin.

Hyvä sen Mikkenkin kotovävynä 200 ha:n luomupuskasta on huudella. Aivan sama onko useampi sata vai muutama hehtaari...Samanlaisia tukisieppoja kaikki viljelijät. Ja ihan sama, 9 ha: n viljatilalta tiedän tulleen yli 5 tn/ha-satoja joka vuosi, lähellä yli 80 ha:n, saattaa saada juuri tuon heittoBögballen verran siemeniksi hehtaarilta  ;D ;D...No  onko kuka kieltäytynyt tuista ? No ehkä jostakin jonninjoutavasta, ylimääräisistä ymp.tuen lisätoimenpiteistä. Ja jos tuommoisella tapporahalla saatais nuo 20 ha:n tilat pois, useampi vuokralletarvittaja menettäis takuulla vuokrausmahdollisuuden. Yhtä hullua meininkiä kuin näinä kokoomuslaisen Toivo T. Pohjolan ministerivuosina maksamat älyttömän suuret lopetustuet, samanlaista pohjatonta varojen turhuuteen työntämistä. Lisänä pellonraivauskielto, jota itse niin "esimerkillisesti" noudatti...tai ei....Etelä-Pohjanmaa onkin sitten niin vetelää viljelyaluetta, että iliman muuta C-aluetta.....

emo-heikki

• Vieras
Hornborgin mielipiteet on nyt mitä on, tuskin siltä olisi haastattelua edes pyydetty, jos ei olisi tiedetty mitä se tulee sanomaan, taitaa olla tilaustyötä toi juttu ????

Courtney1

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Tää on just tyypillistä ämteekoon tms touhua...Ensin ollaan kirkasotsaisia ja punaposkisia järjestölekoja sitten "eläköidytään" kaakeliuuninpankolle ja huudellaan sieltä uusia "mielipiteitä".   :P Eriasia sitten olenko samaa mieltä hornyn kaa  ;D Eiks toi hornis itse viljele haikkuja Hangossa hangessa  ??? Tai sitten ei, mut siltä pohjalta turha dissata jotain pienviljelijöitä  :-X  :P
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

emo-heikki

• Vieras
Tää on just tyypillistä ämteekoon tms touhua...Ensin ollaan kirkasotsaisia ja punaposkisia järjestölekoja sitten "eläköidytään" kaakeliuuninpankolle ja huudellaan sieltä uusia "mielipiteitä".   :P Eriasia sitten olenko samaa mieltä hornyn kaa  ;D Eiks toi hornis itse viljele haikkuja Hangossa hangessa  ??? Tai sitten ei, mut siltä pohjalta turha dissata jotain pienviljelijöitä  :-X  :P

Ainakin yhdessä jutussa, se oli luomuviljelijä jolla oli lampaita, voihan sillä olla haikkujakin, nehän sopii kuin nenä päähän tohon luomuviljelyyn ...
Kuluta ei mittään ja saa tuplatuet tavanomaiseen ????

JoHaRa

• Vieras
Kääk! Minua kyllä kauhistutti ajatus "alle 20 hehtaarin viljatilojen" muuttamisesta maatalousmuseoiksi. Maksettaisiin tukea koneiden rasvailuista ja ylläpidosta.

Kun kerran mikelle oli nyt munaa sanoa tukialueista jotain, niin olisi voinut odottaa, että sanoisi jotain ihan muuta näistä pikkupuuhaloisiskin. Yhtä mtk-kerettiläistä olisi vihdoin todeta, että puuhaloinnin pyhittäminen joutaa loppua!
 8)

Se olisi tasapuolisempaa että kaikilta muiltakin leikattaisiin tuet 20 ENSIMMÄISELTÄ hehtaarilta  ;D

Courtney1

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.

Ainakin yhdessä jutussa, se oli luomuviljelijä jolla oli lampaita, voihan sillä olla haikkujakin, nehän sopii kuin nenä päähän tohon luomuviljelyyn ...
Kuluta ei mittään ja saa tuplatuet tavanomaiseen ????
Juu voi olla lampaitakin, mun tietolähteet on monesti mitä on  ;D Mut kuitenkin jotain sinkkiämpäri-genren elukoita  ;)  :D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

8)
[/quote]

Missä se puuhastelun ja YRITTÄMISEN raja sitten menee..
Jotenkin olen ollut huomaavinani että sen tuen tarpeessa ovat eniten nää "Suomen suurimmat",moni puuhastelija pärjää kyllä ihan hyvin vaikka niitä miljoonavelkoja ei olekaan kirittämässä.

Onko sellainen puuhastelija jolla ei ole paria kolmea milliä velkaa?..

Husokki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Onko puuhastelija myös sivutoiminenviljelijä? Sivutoimisilla näyttää uusimmat ja suurimmat koneet olevan, ainakin täällä päin.
Käteinen ratkasee

JoHaRa

• Vieras
Onko puuhastelija myös sivutoiminenviljelijä? Sivutoimisilla näyttää uusimmat ja suurimmat koneet olevan, ainakin täällä päin.

Sivutuloilla eletään ja ostetaan autot. Maataloustuloilla harrastetaan maanviljelyä ja ostetaan joku viljakaira kerran vuodessa  :D Näin minä toimin ja olen oikeasti todella tyytyväinen  :D

emo-heikki

• Vieras

8)

Se olisi tasapuolisempaa että kaikilta muiltakin leikattaisiin tuet 20 ENSIMMÄISELTÄ hehtaarilta  ;D

Isoja tuetaan nytkin enempi, eikö se jo riitä, ne saa muhkeet investointituet ja esim. nautapuolella emolehmillä kun rakennat yli 1000 eläimen yksikön, niin enempi tukea saa A/B alueella eläimistä, kuin C-4 kuten yleisesti luulaan näissä ns. puuhaloissa????

JoHaRa

• Vieras

8)

Isoja tuetaan nytkin enempi, eikö se jo riitä, ne saa muhkeet investointituet ja esim. nautapuolella emolehmillä kun rakennat yli 1000 eläimen yksikön, niin enempi tukea saa A/B alueella eläimistä, kuin C-4 kuten yleisesti luulaan näissä ns. puuhaloissa????

Mä en tiedä näistä mitään -> hoidan omat asiani niin että hymy säilyy huulilla. Voit olla oikeassa.. Etelässä joku tuki on korkeampi kuin pohjoisessa. Ja sitte toisaalla korvataan asia toisinpäin. So what -> jos jokainen hoitaa omat hommansa niin mitä muulla on väliä  8)

emo-heikki

• Vieras

8)

Mä en tiedä näistä mitään -> hoidan omat asiani niin että hymy säilyy huulilla. Voit olla oikeassa.. Etelässä joku tuki on korkeampi kuin pohjoisessa. Ja sitte toisaalla korvataan asia toisinpäin. So what -> jos jokainen hoitaa omat hommansa niin mitä muulla on väliä  8)

Ei mitään, mutta toi isojen valitus, että pienet saa liikaa tukia, on täysin perseestä, pienet saa vähempi tukea kuin suuret toimijat ????
Mitä järkee on rakentaa suuria yksiköitä, jos niitä pitää tukea enempi kuin pieniä, niin suhteellisesti kuin määrällisesti.

Itseasiassa tämmöset kaverit saavat vain aikaan sen, että yhä useampi alkaa vaatia tähän maahan jonkinlaista tukikattoa kaikille tuille ????

JoHaRa

• Vieras
Pikkutiloille esim. investointituki on mahdoton. Silti tavaraa saatetaan tuottaa kg/ha enemmän kuin investointituettu iso tila  ??? Tästä syystä minua ihmetyttää pikkutilojen dissaaminen  ::) Kustannustehokkuus ei aina kulje käsikädessä pinta-alan kanssa  :P