Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe vasikoiden punnitus  (Luettu 5634 kertaa)

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
vasikoiden punnitus
Millaisia vaakoja emotilallisilla ja muilla on käytössä syntymäpainojen punnitukseen ja mistä olette hankkineet? Itellä ollu käytössä vanha henkoilövaakaja ja vasikka sylissä puntariin. Muuten hyvä mut käy selän päälle aina jossain vaiheessa.

Wesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: vasikoiden punnitus
Millaisia vaakoja emotilallisilla ja muilla on käytössä syntymäpainojen punnitukseen ja mistä olette hankkineet? Itellä ollu käytössä vanha henkoilövaakaja ja vasikka sylissä puntariin. Muuten hyvä mut käy selän päälle aina jossain vaiheessa.

Koukkuvaaka - vaan käy selän päälle vähintään yhtä paljon kuin henkilövaaka. Punnitus onnistuu kyllä yksinkin sillä, kun ei tarvi numeroita varpaiden välistä tiirata. Vasikka itse tehtyyn pussiin ja pussi koukkuun roikkumaan. Samalla korvamerkit korviin, kun vasikka pussissa maassa ja itse päällä istumassa.

Koukkuvaakaan tarvis tehdä joku nerokas vipu-/vinssisysteemi, ettei tarvis itse nostaa eläintä koukkuun. Vaan ei ole selkä vielä niin kipeäksi tullut. Mutta se tulee vielä...  :(

MRP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: vasikoiden punnitus
Henkilövaaka on käytössä ja emäntä katsoo lukemat. Samalla kerralla laitetaan korvamerkit, joten ei tule muuta käsittelyä. Selän hyvinvointia helpottaa se, että meidän karvaisilla emoilla on mukavan pienet vasikat nostella - syntymäpainot hiukan alle 30 kg.

Maitopoika

  • Vieras
Vs: vasikoiden punnitus
Ei onnistu meikäpojalla henkilövaakalla ei,menee jo omapainokin toista kierrosta vaakassa.Kyllä elopainomittanauhakin riittävän tarkan näyttää.

MRP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: vasikoiden punnitus
Ei onnistu meikäpojalla henkilövaakalla ei,menee jo omapainokin toista kierrosta vaakassa.
Ei samperi. Niinhän se meilläkin oli, eli otin vasikan tarhasta kiinni ja sitten ojensin sen vaimolle, joka seisoi puntarissa. Kummasti jo unohti, vaikka on vasta vajaa vuosi kulunut. No sitten taas vaihdettiin pitelijää ja vaimo kiinnitti korvamerkit. Omapaino ei mene toiselle kierrokselle, mutta kun siihen pistetään vasikka, niin ollaan jo yli....

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: vasikoiden punnitus
Ei onnistu meikäpojalla henkilövaakalla ei,menee jo omapainokin toista kierrosta vaakassa.
Ei samperi. Niinhän se meilläkin oli, eli otin vasikan tarhasta kiinni ja sitten ojensin sen vaimolle, joka seisoi puntarissa. Kummasti jo unohti, vaikka on vasta vajaa vuosi kulunut. No sitten taas vaihdettiin pitelijää ja vaimo kiinnitti korvamerkit. Omapaino ei mene toiselle kierrokselle, mutta kun siihen pistetään vasikka, niin ollaan jo yli....

yhdyn tuohon että emäntä vaan vaakalle ja vasikka syliin
vaakoja kannattaa ostaa varalle kun joskus emotkin tykkää käydä ottamassa painoja

merheres

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 668
Vs: vasikoiden punnitus
tommonen kalapuntari mallin vaaka. vasu jääkiekkokassiin ja sangat puntarin koukkuun, puntari roikkumaan rautakangesta. kangenpää karsina-aidan päälle, nosto toisesta päästä. ei käy selälle ja onnistuu yksinki.   

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: vasikoiden punnitus
Taitaa olla emot aika rauhallisia, ettei tartte vasikka kainalossa juosta karkuun?  :D

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: vasikoiden punnitus
mä olen sitä mieltä että jos vasikoitten punnittimesta tulee selkäongelmia niin peli on menetetty
jo henkilövaaka on nopein helpoin ja halvin vaihtoehto ja on helppo liikutella mukana
kun vasikoita punnitaan välillä yli viittäkin päivässä joskus jopa kymmentä

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: vasikoiden punnitus
Kannattasko henkilövaakaan kiinnittää pohjaan vanerilevy jotta olisi helpompi käyttää karsinanolosuhteissa. Pitää alkaa punitsemaan ensi kevänä itsekkin, kun olen mietiskellyt aina vain että miten....

Wesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: vasikoiden punnitus
mä olen sitä mieltä että jos vasikoitten punnittimesta tulee selkäongelmia niin peli on menetetty
jo henkilövaaka on nopein helpoin ja halvin vaihtoehto ja on helppo liikutella mukana
kun vasikoita punnitaan välillä yli viittäkin päivässä joskus jopa kymmentä

Mulla nyt vaan on semmonen selkä. Täytyy laittaa eläkepaperit vetään.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: vasikoiden punnitus
ei mitään herneitä... jos selkä muutenkin vaivaa niin ei sille mittään sit voi

Wesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: vasikoiden punnitus
ei mitään herneitä... jos selkä muutenkin vaivaa niin ei sille mittään sit voi


Vähän lajittelujätettä vetäsin nokkaan, alkoi jo kutitteleen. Eiköhän tästä jotenkin selvitä.