Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe E-10 uusi bensa..  (Luettu 5305 kertaa)

Suuri Ajattelija

• Vieras
Vs: E-10 uusi bensa..
Mä olen aina ajanut vahvimmalla mitä löytyy  8) Vääntömomentti nousee ja kulutus laskee.

Mutta tämä itse asia  ::) Kovin uhotaan että viinaa on 10% mutta sitä onkin vain 6... Sitten pikkuhiljaa lisätään.

Oletko aloittanut tislaamisen . Maistiaisia odotellessa .  :-\

Pitäisikin tehdä pannu itselle  ??? Ihan vaan huvikseen. Viinaa olisi helpompi varastoida kuin ohraa, ei mee madoille yhtä nopeasti  :D
Tehdään porukalla , Aulikselle ensimmäiset tipa ja loput tankkiin . Säästyneillä rahoilla voidaan ostaa viinaa .  :)

Nerokasta. Juu, tehdään vaan. Tehdään oikein hieno, sellainen jossa on tietokoneohjattu lämmönsäätö ->ei tartte tislata kuin kerran  8)
Tiedätkö mikä on termostaatti .

Eipä ole pojat koskaan pontikkaa keittäneet, eivät ainakaan kunnon laatua. Termostaatilla ei tee mitään, sillä pannun kiehumislämpötila nousee koko ajan keittämisen edetessä samalla, kun keitos laimenee.

sorkkis

• Vieras
Mä olen aina ajanut vahvimmalla mitä löytyy  8) Vääntömomentti nousee ja kulutus laskee.

Mutta tämä itse asia  ::) Kovin uhotaan että viinaa on 10% mutta sitä onkin vain 6... Sitten pikkuhiljaa lisätään.

Oletko aloittanut tislaamisen . Maistiaisia odotellessa .  :-\

Pitäisikin tehdä pannu itselle  ??? Ihan vaan huvikseen. Viinaa olisi helpompi varastoida kuin ohraa, ei mee madoille yhtä nopeasti  :D
Tehdään porukalla , Aulikselle ensimmäiset tipa ja loput tankkiin . Säästyneillä rahoilla voidaan ostaa viinaa .  :)

Nerokasta. Juu, tehdään vaan. Tehdään oikein hieno, sellainen jossa on tietokoneohjattu lämmönsäätö ->ei tartte tislata kuin kerran  8)
Tiedätkö mikä on termostaatti .

Eipä ole pojat koskaan pontikkaa keittäneet, eivät ainakaan kunnon laatua. Termostaatilla ei tee mitään, sillä pannun kiehumislämpötila nousee koko ajan keittämisen edetessä samalla, kun keitos laimenee.
Kuka täällä mahtaa olla tietämätön , termostaatin voi säätää sopivaksi

JoHaRa

• Vieras
Pojat pojat....

Kun kirjoitin tuossa että "tietokoneohjattu" niin sillä tarkoitettiin juuri tuota optimaalisen keittolämpötilan jatkuvaa hallintaa  ::) Anturi mittaa holiprosenttia ja toinen lämpötilaa. Tieto viedään lämmittävään yksikköön.

::) Ootte te niin "maalta"  ;D

Aulis Anttila

• Vieras
Maalta...
Pojat pojat.... Kun kirjoitin tuossa että "tietokoneohjattu" niin sillä tarkoitettiin juuri tuota optimaalisen keittolämpötilan jatkuvaa hallintaa  ::) Anturi mittaa holiprosenttia ja toinen lämpötilaa. Tieto viedään lämmittävään yksikköön.  ::) Ootte te niin "maalta"  ;D

On ne... ei ees selvää asiaa kässää  ;D ;D ;D

Suuri Ajattelija

• Vieras
Kyllähän noilla vehkeillä päästään, jos päästään lähelle 70 prosenttia, mutta kunnon nestekaasuvehkeillä lähelle 90 %:a.

JoHaRa

• Vieras
Kyllähän noilla vehkeillä päästään, jos päästään lähelle 70 prosenttia, mutta kunnon nestekaasuvehkeillä lähelle 90 %:a.

Niin... noilla päästään siihen että metanolia on kertakirkastuksella 0,01% ja lopullinen etanoliväkevyys 98. Ja nestekaasu voisi tietysti olla lämmittimenä jos välttämättä haluaa. Sähköllä pääsee tietysti tarkempaan koska nestekaasiulla tuo lämpötilahallinta ei ole yhtä tarkkaa. Ja automatisointi on "hieman" vaikeampaa..

Tämähän on siis teoreettista keskustelua  :D

Suuri Ajattelija

• Vieras

Niin... noilla päästään siihen että metanolia on kertakirkastuksella 0,01% ja lopullinen etanoliväkevyys 98. Ja nestekaasu voisi tietysti olla lämmittimenä jos välttämättä haluaa. Sähköllä pääsee tietysti tarkempaan koska nestekaasiulla tuo lämpötilahallinta ei ole yhtä tarkkaa. Ja automatisointi on "hieman" vaikeampaa..

Erehdys. Nestekaasuliekki ei varastoi energiaa toisin kuin sähkölevy. Ts. liekin muutos vaikuttaa reaaliaikaisesti ja keittolevyn aivan liian pitkällä viiveellä. Jälleen juttu, jossa toinen puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä ja toinen mututuntumalla. 8)

Alkokaan ei pääse 98%:iin, eikä metanolia pitäisi syntyä käymisprosessissa.

JoHaRa

• Vieras

Erehdys. Nestekaasuliekki ei varastoi energiaa toisin kuin sähkölevy. Ts. liekin muutos vaikuttaa reaaliaikaisesti ja keittolevyn aivan liian pitkällä viiveellä. Jälleen juttu, jossa toinen puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä ja toinen mututuntumalla. 8)

Niin... edelleen painotan tuota tietokoneohjausta. Sumealla logiikalla toimiva sähkölevy ei päästä ylikuumentamaan keitosta. Alko pääsee 98,5%:in . Mistä se metanoli siihen rankkiin sitten tulee  ::)

Mutta mulle ihan sama...

Suuri Ajattelija

• Vieras
Niin... edelleen painotan tuota tietokoneohjausta. Sumealla logiikalla toimiva sähkölevy ei päästä ylikuumentamaan keitosta. Alko pääsee 98,5%:in .
  Keittäjä toimii loppupelissä sumealla logiikalla, olipa lämmitysjärjestelmä mikä tahansa.  ::)

Aulis Anttila

• Vieras
Pari pikkujuttua...
Niin... noilla päästään siihen että metanolia on kertakirkastuksella 0,01% ja lopullinen etanoliväkevyys 98. Ja nestekaasu voisi tietysti olla lämmittimenä jos välttämättä haluaa. Sähköllä pääsee tietysti tarkempaan koska nestekaasiulla tuo lämpötilahallinta ei ole yhtä tarkkaa. Ja automatisointi on "hieman" vaikeampaa.. Tämähän on siis teoreettista keskustelua  :D

Asia on juuri noin  ;D ;D ;D ...kokemuksesta tiedän  ;D ;D ;D

Ei sitä minun tietääkseni käymisprosessissa synnykään  ;D ;D ;D

sorkkis

• Vieras
Tietävätkös Herrat mikä on lämmönsiirtoöljy .  8)

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
onko se samaa mitä pelkialaiset rehuissa käyttävät?       muuntajissa olen nähny!

JoHaRa

• Vieras
Aivan sama... Juokaa mun puolesta metanolia jos huvittaa.

Mutta itse asiaan: Mielenkiintoista on se, että viinaa onkin vain 6%. Tämä kannattaa muistaa jos autoon tulee konerikko just nyt. Jos menee valittamaan että "uusi bensa rikko moottorini" niin eipä tarvitse korvauksia odotella  ::) Tavara on melkein samaa kuin ennen, vai nimi on vaihdettu.

Aulis Anttila

• Vieras
Älä tunnusta...
E-10 uusi bensa..
Mielenkiintoista on se, että viinaa onkin vain 6%.

...eli saman verran ku kuskilla  :o :o :o

sorkkis

• Vieras
Vs: Älä tunnusta...
E-10 uusi bensa..
Mielenkiintoista on se, että viinaa onkin vain 6%.

...eli saman verran ku kuskilla  :o :o :o

Tehdäänkö Lohjalla rattijuopumus ennätyksiä ?