http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012813086877_uu.shtmlhttp://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012813087032_uu.shtmlKaikki "vanhat" puolueet ovat kilvan kumartaneet viherpipertäjien suuntaan. Nyt tulee vastareaktio tälle huuhaa- touhulle.
PerSujen Halla-aho sai tuomion rasismista, sitä olivat viherämmät vaatineet oikeudessa...ei muslimit eikä tummaihoiset.
Sen verran viime aikaisissa gallupeissa on vielä heittoa, että MTK/kepun eriarvoistava politiikka maaseudulla saa vastaiskun . Kepun kannatus alkaa mumeroilla 17. Viimeaikaiset yleisgallupit eivät osaa ottaa huomioon maaseudulla kytevää suurta tyytymättömyyttä MTK/kepun politiikkaan.
MTK/kepu antaa toisille mm. hirmuiset investointituet, toisilta otetaan loputkin pois. Toisille annetaan lisää kansallisia tukia, AB-alueen viljalta on otettu kaikki pois Korkeaojan-Anttilan ministerikaudella. Alueitten väliset epäoikeudenmukaiset tulierot saavat jatkua. Etelän tuottajilta on estetty pääsy C-korkean tuen alueelle rakentamaan navetoita (mm. Tornion navetta) MTK/kepun junailemalla kiellolla. On menty jopa niin pitkälle, että AB-alueen kotieläintila saa viljahehtaareilleen 110 e enemmän tukea kuin viljatila. Lisäksi Sorkka-liisa on muistanut *****illa, että viljan hinnan nousu (=alennusmyynnin loppuminen) on keinottelua. Sorkka-liisa on läpeensä tyytyväinen aikaansaannoksistaan, niin pahasti eukko on pihalla reaalimaailmasta.
Muutama vuosi sitten MTK/kepu yritti sosialisoida peltoa "tilatukimallillaan", jolloin kolmannes pellon arvosta olisi lahjoitettu vuokralaiselle. "Toisinajattelijat" saivat torpattua tämän MTK/kepun varkausyrityksen. Nyt MTK/kepu on vetelemässä kelkkareittejä "ilmaiseksi" toisten maitten läpi, huvi- ja bisneskäyttöön. Sekin torpataan.
MTK/kepu on kovasti veljeillyt kommarien miehittämän Ympäristöministeriön kanssa. Sille tärkeintä on ollut yksityisen omistusoikeuden murentaminen.
Minä-itte ja Aulis löivät joskusmuinoin kossupullon vetoa kepun kannatuslukemista suraavissa EK-vaaleissa.
Minä-itte veikkasi 17%, Aulis 15%. Nähtäväksi jää, oliko minä-itte turhan pessimistinen ja Aulis oikeassa.
Joka tapauksessa kepun kannatuslukemat putoavat edellisistä vaaleista vähintäinkin 6 %-yksikköä, vuoden 2003 vaaleuista n. 8 %-yksikköä. Ei mitään asiaa seuraavaan hallitukseen. Tämä jos mikä on onneksi Isänmaalle.