Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fendt 924  (Luettu 15610 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Fendt 924
kaurankuoria kärrillinen  hlp 61,5 kg/hl;D

taitaa ojalan henkinen ikä 16v

Niihä tuo emäntäki hokee että -koittasit vähä rauhottua... :D

Viimeksi muokattu: 27.02.08 - klo:18:43 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fendt 924
just äsken sain mittaustuloksia mb-trac 1500:n kulutuksesta. pienellä kulkee, 8h aikana  kulutus 9l/h. kuormat  11800-14000kg+kärryn tyhjäpaino 5500kg, ajomatka 8km sivu, monta mäkeä,mutkaa ja kiihdytystä matkalla. toisaalta peruuttelua,kippausta,ym mahtuu mukaan.

voi kun pääsis vetämään 25km siivun tankilta tankille niin tietäs tarkan satasen kulutuksen.

positiivinen yllätys silti, turbo tuossa surkea. voimaa ei oikeen taho olla. tosin pumppu on juuri rempattu/säädetty/ajotettu ja suuttimet on uuvet...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Fendtillä 65 km/h
http://hk.youtube.com/watch?v=SQAW8bBUdqA&NR=1

Kiekat näkyy olevan 2020 rmp, välitys ei sen pidempi
ohjelma vaan ei pienennä sitä kierrosten noustes yli 1650 rmp

http://hk.youtube.com/watch?v=5S-_ZHRlO4Y&feature=related

Täs toises huippuja ei mittarista oikeen näy mut, maisemat
vilisee kivasti...  8)

Viimeksi muokattu: 27.02.08 - klo:18:42 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Fendt 924
näyttää mukavasti kulkevan 65 erillisjousitettu etuakseli on välttämätön tuollaisissa nopeuksissa. polttoaineen kulutus kyllä nousee kun kierroksia enemmän. tehoa tuossa 933 pitäisi olla mukavasti nimittäin tehon tarve kasvaa kovasti vauhdin lisääntyessä kuormaautossa sen on huomannut. suomessa taitaa poliisit puuttua asiaan jos tuollaista vauhtia ajetaan. voipi mennä rahakauroista tulot valtion kassaan ;D.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Fendt 924
Tuhtin renkhaat sanos työsopimuksensa irti 65 vauhis.

Kuinkahan nuo Multivan Country King 560/45-22,5 kestääs ?
Ainaki murskeen ajos pysyttelevät ihan viileenä, toisin
kun nää 16,5 ryssät, höryää ja topsahtaa ?
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: Fendt 924
Tuhtin renkhaat sanos työsopimuksensa irti 65 vauhis.

Kuinkahan nuo Multivan Country King 560/45-22,5 kestääs ?
Ainaki murskeen ajos pysyttelevät ihan viileenä, toisin
kun nää 16,5 ryssät, höryää ja topsahtaa ?
Jokos Ventti on pistäny ABS:ät? Silloinhan se kelpais Saksan autopaanoillekin nyt ei taida kelvata kuin JCB:n venttilootanen.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Fendtillä 65 km/h
http://hk.youtube.com/watch?v=SQAW8bBUdqA&NR=1

Kiekat näkyy olevan 2020 rmp, välitys ei sen pidempi
ohjelma vaan ei pienennä sitä kierrosten noustes yli 1650 rmp

http://hk.youtube.com/watch?v=5S-_ZHRlO4Y&feature=related

Täs toises huippuja ei mittarista oikeen näy mut, maisemat
vilisee kivasti...  8)
Kyllä aika playstationeita nuo vehkeet,niinkuin karkkikaupan hyllyt. :P
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Fendt 924
Tuhtin renkhaat sanos työsopimuksensa irti 65 vauhis.

Kuinkahan nuo Multivan Country King 560/45-22,5 kestääs ?
Ainaki murskeen ajos pysyttelevät ihan viileenä, toisin
kun nää 16,5 ryssät, höryää ja topsahtaa ?
Jokos Ventti on pistäny ABS:ät? Silloinhan se kelpais Saksan autopaanoillekin nyt ei taida kelvata kuin JCB:n venttilootanen.

http://www.fendt.com/index.php?id=6d60e022dee877be9894d0f3131bc70cda863a1d1284315181&l=2

ABS:ssää ei näy mut "ajonvakautusjärjestemä" on,
16tn kokonaismassalla 60 km/h huhuh !
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Fendt 924
s valtra vie paljon juu. ei paljon paremmaksi jää vastaava 824 fendtikään. zf:n välitykset on tiheät, moottorit huutaa 2500-2700 ja vauhteja 50-52km/h.
-----------

ojalan kulutuslukemiin pitää suhtautua varauksella. sievissä ei oo mäkiä eikä mutkia. löpönkulutus tuplaantuu helposti kun mennään mäkiseen ja mutkaiseen maastoon. mäkisissä oloissa 714 fendti on vitsi, etenkin jos sitä kuormaa on perässä. 9 alkusilla farioilla mennään jo kivasti.
------------

muutama portaaton ollu kokeilla. tiaajo 1500r/min on pskapuhetta...tai silloin traktori on yli iso. 1800-2200 pitää olla mittarissa että yhdistelmät liikkuu. portaattomilla tekee tiukkaa pysyä ecolla vauhdissa tyhjälläkin kärryllä. ajo on semmosta kitkuttelua, 100m ennen mäkeä katkaisija powerille, alamäessä taas ecolle,ym...

-------------------------------------------------------------------
En tiedä millä olet kokeillut mutta olen kyllä erimieltä.Kokemukset 818 Fentillä 30% tehoa pois traktori kiertää 1600krm tai täydelle 2000krm vaikuttaa noin 4km/h vauhtiin kunnon mäkeen(esim n. 18 000kg kuormalla)Esimerkiksi 25km päästä rehunhaku paluu noin 18000kg lastilla todella mäkisellä ja mutkasella tiellä 30 min meno ja 35min paluu (alhaisella teholla 1600krm)en ole nähnyt mitään järkeä käyttää täyttä tehoa 4km/h tähden isoissa mäissä tasamaalla ja pikkumäkilöissä ei eroa huomaa.Saman rehun lenkin haku NH TM:llä lähes samantehoisella ja yhtä nopealla kestää 15 min kauemmin ja kuluttaa 30% enemmän.Monesti tehdyt vertailut taas Valtran ja nyykkärin välillä ovat kulutus erot ovat 15-20% alhaisemmat kun valtralla,valtra tosin vetää mäkiin nyykkäriä paremmin.Taas hiekan ajossa 818 fentti vastaan 191 t-sarjalainen jyrkkään mäkeen samalla lastilla valtra 26km/h mäenpäällä taas fentti 40km/h.Kulutus erot olivat olleet järkyttävän suuret.Fendt ei ole täydellinen muutta ylivertaisesti paras tiellä millä minä olen ajanut.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Fendt 924
Tuo 714 on niin lievällä viritys asteella et 1400 rmp alkaen
tehokäyrä ei paljoo nouse, 818 ja 820 viheltää jo tiukemmin.
Ahtopainetta ei paljo mitään, ehkä 0,5 bar humisee...
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fendt 924
s valtra vie paljon juu. ei paljon paremmaksi jää vastaava 824 fendtikään. zf:n välitykset on tiheät, moottorit huutaa 2500-2700 ja vauhteja 50-52km/h.
-----------

ojalan kulutuslukemiin pitää suhtautua varauksella. sievissä ei oo mäkiä eikä mutkia. löpönkulutus tuplaantuu helposti kun mennään mäkiseen ja mutkaiseen maastoon. mäkisissä oloissa 714 fendti on vitsi, etenkin jos sitä kuormaa on perässä. 9 alkusilla farioilla mennään jo kivasti.
------------

muutama portaaton ollu kokeilla. tiaajo 1500r/min on pskapuhetta...tai silloin traktori on yli iso. 1800-2200 pitää olla mittarissa että yhdistelmät liikkuu. portaattomilla tekee tiukkaa pysyä ecolla vauhdissa tyhjälläkin kärryllä. ajo on semmosta kitkuttelua, 100m ennen mäkeä katkaisija powerille, alamäessä taas ecolle,ym...

-------------------------------------------------------------------
En tiedä millä olet kokeillut mutta olen kyllä erimieltä.Kokemukset 818 Fentillä 30% tehoa pois traktori kiertää 1600krm tai täydelle 2000krm vaikuttaa noin 4km/h vauhtiin kunnon mäkeen(esim n. 18 000kg kuormalla)Esimerkiksi 25km päästä rehunhaku paluu noin 18000kg lastilla todella mäkisellä ja mutkasella tiellä 30 min meno ja 35min paluu (alhaisella teholla 1600krm)en ole nähnyt mitään järkeä käyttää täyttä tehoa 4km/h tähden isoissa mäissä tasamaalla ja pikkumäkilöissä ei eroa huomaa.Saman rehun lenkin haku NH TM:llä lähes samantehoisella ja yhtä nopealla kestää 15 min kauemmin ja kuluttaa 30% enemmän.Monesti tehdyt vertailut taas Valtran ja nyykkärin välillä ovat kulutus erot ovat 15-20% alhaisemmat kun valtralla,valtra tosin vetää mäkiin nyykkäriä paremmin.Taas hiekan ajossa 818 fentti vastaan 191 t-sarjalainen jyrkkään mäkeen samalla lastilla valtra 26km/h mäenpäällä taas fentti 40km/h.Kulutus erot olivat olleet järkyttävän suuret.Fendt ei ole täydellinen muutta ylivertaisesti paras tiellä millä minä olen ajanut.

***niin, vähän eri maku jääny suuhun, mutta tosiaankin pelkkiä kokeiluvehkeitä ollu ajossa.

ei kait 818 fendtiä parempaa ole muuta kun 900srj fendt? ihan jokapaikan hölyä ei silti nääkään ole.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Fendt 924
s valtra vie paljon juu. ei paljon paremmaksi jää vastaava 824 fendtikään. zf:n välitykset on tiheät, moottorit huutaa 2500-2700 ja vauhteja 50-52km/h.
-----------

ojalan kulutuslukemiin pitää suhtautua varauksella. sievissä ei oo mäkiä eikä mutkia. löpönkulutus tuplaantuu helposti kun mennään mäkiseen ja mutkaiseen maastoon. mäkisissä oloissa 714 fendti on vitsi, etenkin jos sitä kuormaa on perässä. 9 alkusilla farioilla mennään jo kivasti.
------------

muutama portaaton ollu kokeilla. tiaajo 1500r/min on pskapuhetta...tai silloin traktori on yli iso. 1800-2200 pitää olla mittarissa että yhdistelmät liikkuu. portaattomilla tekee tiukkaa pysyä ecolla vauhdissa tyhjälläkin kärryllä. ajo on semmosta kitkuttelua, 100m ennen mäkeä katkaisija powerille, alamäessä taas ecolle,ym...

-------------------------------------------------------------------
En tiedä millä olet kokeillut mutta olen kyllä erimieltä.Kokemukset 818 Fentillä 30% tehoa pois traktori kiertää 1600krm tai täydelle 2000krm vaikuttaa noin 4km/h vauhtiin kunnon mäkeen(esim n. 18 000kg kuormalla)Esimerkiksi 25km päästä rehunhaku paluu noin 18000kg lastilla todella mäkisellä ja mutkasella tiellä 30 min meno ja 35min paluu (alhaisella teholla 1600krm)en ole nähnyt mitään järkeä käyttää täyttä tehoa 4km/h tähden isoissa mäissä tasamaalla ja pikkumäkilöissä ei eroa huomaa.Saman rehun lenkin haku NH TM:llä lähes samantehoisella ja yhtä nopealla kestää 15 min kauemmin ja kuluttaa 30% enemmän.Monesti tehdyt vertailut taas Valtran ja nyykkärin välillä ovat kulutus erot ovat 15-20% alhaisemmat kun valtralla,valtra tosin vetää mäkiin nyykkäriä paremmin.Taas hiekan ajossa 818 fentti vastaan 191 t-sarjalainen jyrkkään mäkeen samalla lastilla valtra 26km/h mäenpäällä taas fentti 40km/h.Kulutus erot olivat olleet järkyttävän suuret.Fendt ei ole täydellinen muutta ylivertaisesti paras tiellä millä minä olen ajanut.

***niin, vähän eri maku jääny suuhun, mutta tosiaankin pelkkiä kokeiluvehkeitä ollu ajossa.

ei kait 818 fendtiä parempaa ole muuta kun 900srj fendt? ihan jokapaikan hölyä ei silti nääkään ole.


massikkahan se vielä parempi ku 800sarja fentti .900sarjaan en oo tutustunu .
dynä vt se nykyaikasin portaaton

jikow

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Fendt 924
   Traktoritestaaja toimittaja Anders Nilehnin v 2007 tekemässä Fendt Vario 716 TMS ja John Deere 6920S Autopower välisessä vertailussa Fendt Varion moottoritehosta vain 70% siirtyi pyöriin.
Eli  Fendt Varion hevosista 30%  puuhailee omiaan.
Kaiken lisäksi Fendt on painava, hintava ja kömpelö. Kääntösäde 6.30 m kun John Deeren vastaava vain 5.50 m.

Hölmö ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Tuosta 12.5 tonnin kaurakuormasta olisi viejälle jäänyt eurojakin jos kuorman olisi kuskannut 80 hevosvoiman Zetor Proximalla.
Ehkä vähän myöhemmin päässyt tietokonetta näpräämään mutta paljon rikkaampana.

Vain köyhillä on kiire.

articla

  • Vieras
Vs: Fendt 924
   Traktoritestaaja toimittaja Anders Nilehnin v 2007 tekemässä Fendt Vario 716 TMS ja John Deere 6920S Autopower välisessä vertailussa Fendt Varion moottoritehosta vain 70% siirtyi pyöriin.
Eli  Fendt Varion hevosista 30%  puuhailee omiaan.
Kaiken lisäksi Fendt on painava, hintava ja kömpelö. Kääntösäde 6.30 m kun John Deeren vastaava vain 5.50 m.

MF myyjä sano Dyna VT:stä näin: tosiasiahan on että tämä voimansiirto systeemi vie tehoja sen verran että kannattaa ottaa pykälää isompi kone mitä on aikonut, ettei tule pettymystä. Meinasi että varsinkin kärrynvedossa tämä "voimanpuute" ilmenee pahiten.
Tiä sitten, lieneekö asia noin? Päteekö Fenttiin?

Onko mainitsemasi toimittaja mahdollisesti testannut ja kommentoinut muita portaattomia? MF? DF?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Fendt 924
Kyllähä on kateellisten paneskelua tommonen,
tavallisella keppilootalla moottoriteho hyödyntäminen
on senverta työlästä että tunne voimasta hämää.

Variolla kun päästää nii moottori on ylivoimasen helppoo
pitää kokoaijaan "oikeasti" töissä, eikä vaan hurua ja
mäyryytystä tekemässä.

On se kumma kun 20-30 heppaa riskimmät keppilaatikolliset
tulee ajohommis perse-edellä vastaan tiellä vaikka kulukeevat
melekeen 60... voimasta ei ole puutetta, mistäs ?
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)