Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mf 6180?  (Luettu 45643 kertaa)

Quadramf

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: Mf 6180?
Omassa 8100-sarjalaisessa Perkinssissä on pelannut hyvin. Pirun äkäinen se on, varsinkin b:ltä c:lle. Joutuu vähän avittaa kaasulla, että on jouhea. Mahtaa(ko) olla ominaisuus?
Samoin kytkin on tosi herkkä. Irrottaa ja pitää, mutta se alue kun alkaa ottaa kiinni on tosi "lyhyt". Pitää nostaa jalkaa tosi varovasti, ettei repäise. Kuinka muilla? Esim. KJL?
Olen joskus miettinyt paineakkua ja sen huoltoa, että mistä sen huomaa, jos paineakussa typen paine alkaa pudota...

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: Mf 6180?
Mitä oleellista eroa 6160-6190 eri mallien välillä? Rakenteellista siis
Akana

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Mf 6180?
Omassa 8100-sarjalaisessa Perkinssissä on pelannut hyvin. Pirun äkäinen se on, varsinkin b:ltä c:lle. Joutuu vähän avittaa kaasulla, että on jouhea. Mahtaa(ko) olla ominaisuus?
Samoin kytkin on tosi herkkä. Irrottaa ja pitää, mutta se alue kun alkaa ottaa kiinni on tosi "lyhyt". Pitää nostaa jalkaa tosi varovasti, ettei repäise. Kuinka muilla? Esim. KJL?
Olen joskus miettinyt paineakkua ja sen huoltoa, että mistä sen huomaa, jos paineakussa typen paine alkaa pudota...

Ainakin tyhjällä rykäisee, mutta kunnon kuormalla ei. Kytkin meillä samanlainen. Ainakin jonkun muun hydraulitoiminnon käyttäminen yhtä aikaa kytkintä nostaessa saattaa aiheuttaa kokemattoman käsissä nykäyksen ja joskus kokeneellakin. Paineakku... hyvä kysymys... Seuraava kysymys?

Mitä oleellista eroa 6160-6190 eri mallien välillä? Rakenteellista siis
6190:s järeämpi etuakseli? Vai kuis se oli Mike?
tethering holes to their concave windings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Mf 6180?
Mitä oleellista eroa 6160-6190 eri mallien välillä? Rakenteellista siis

6190:ssä on isove perä.
Kui mää ain olen paras?

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Mf 6180?
6180:n kilpikonna ja jänes takeltelee.  Siis ei vaihdu kevyellä vasensiirrolla.  Vaan kun sitten kitkuttelee
eteen-taakse  vaihdekepin ollessa äärivasemalla, niin voipi vaihtaakkin. Jänes-valo syttyy, mutta kilpikonna ei.   Kilpikonna lamppu on ehjä koska vilahtaa palamaan kun virtoja vääntää abaimesta päälle.
Mikä on syy? Onko siellä joku katkaisija, joka on vialla?

jd78

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: Mf 6180?
Siinä vaihteiston sivuluukussa mihin kepit menee on sellainen paino katkaisija sinne lootaan päin tahtoo vanhen miten kulua! Tarttet uuten katkaisijan, kato nyt kuiteskin että ei oo johdot siinä katkaisijan perässä kovin hapettuneet, poikki! :) Jos en paljon vikaan muista ja eivät ole varaosanumerot keskon aikaan paljoa muuttunu ni oiskohan kyseisen katkaisijan varaosanumero ollu MF3383546M1 ? ehkä voi jo muisti pettää mut tollanen tuli mieleen!

Viimeksi muokattu: 13.10.08 - klo:20:40 kirjoittanut jd78

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Mf 6180?
Jaaha, kiitoksia. Menee takuuseen.

jd78

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: Mf 6180?
Että takuuseen ??? No sit jo kannattaa kuhtua paikalle liuta huoltomiehiä ja sanoa että tuokee tullessaan repullinen varaosia ;)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Mf 6180?
Että takuuseen ??? No sit jo kannattaa kuhtua paikalle liuta huoltomiehiä ja sanoa että tuokee tullessaan repullinen varaosia ;)

        Kauppias antoi kaksi kuukautta aikaa koetella heikkouksia. Mallihan on 1999.
        Mitenkä muuten on tuon polttoainetaloudellisuuden kun vaikuttaa, että sitä kuluu jonnin verran enemmän, kuin 3095:ssa? Tämä on vain arvio  ensimmäisen tankillisen mittarin mukaan, vai onko mittari
jotenkin vinksallaan? Puolitankkia mennyt ja neljä hektaaria pehmuista järvimutaa kynnetty. Tarkoittas teoriassa 20 ltraa hehtaarilla.

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Mf 6180?

onko tämä kyseinen malli oikeasti niin paska ettei kannata edes ajatellekkaan.?? paatuneetkaan Fsonnin miehet eivät lausu ainuttakaan kaunista sanaa.  :-[

ulkomailla liikkuu kohtuu halvalla. eikö siitä ole edes kääntäjää vetämään turvesuolle??? . vauhti ei ole päätä huimaavaa .. 6-10 km/h ja tehontarve 60hv.

Ilmastointi näyttäis olevan monessa ulkomaan koneessa. ja koppi on ihan kohtuu hiljainen ja mukava.. jos pitää verrata toiseen merkiin joka vastaa teho/hinta vaatimuksiltaan.. on toleranssi sarjan fiiatit .(esim 110-90).. anteeksi jos tämä loukkaa tosi fanaattisia fiiu faneja ... omasta mielestä kyseinen mf 6180 pieksee (posliiniperä 110-90) mennen tullen kaikilta ominaisuuksiltaan.

eli asiaan. sen tiedän mitä saan jos ostaisin 110-90..
mutta fsonnin sielun elämään en ole päässyt sen oikeen tutustumaan. ainut ajokokemus on 15 vuoden takainen . noin 50ha kyntöä.. .

faktaa pöytään .. kiitos
Mitä tyyppivikoja näissä on ??. MISTÄ KYSEINEN MALLI LAUKEAA??
vielä viisi

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Mf 6180?
Osta mieluummin 6280.

Usko minua.
Kui mää ain olen paras?

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Mf 6180?
Osta mieluummin 6280.

Usko minua.
Ikinä en oo verkua omistanu mutta yhteistyötilalla noita on. 6180 otti lavetin kyytiä enemmän kuin tarpeeksi 1600h tuntinsa aikana. Sitten vaihtui 6280 joka ei ole lavetin kyytiä tarvinnut vielä 6000h aikana.

Eli komppaan timppaa.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Mf 6180?
Jos joku massikan malli on timpankin mielestä välteltävä kapine niin sitä on sitte parempi uskoa!

Hallipalvelija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Vs: Mf 6180?
Muinoin rattorikuskina ollessa ajokkina oli 6180 verku, suunnanvaihto vaihettiin mekaaniseksi melkein uudekseltaan, huollot tehtiin ajallaan ja se kopin alla oleva poksi vaihdettiin kerran, tunteja oli 7000 kun lähin talosta eikä sen suurempaa remonttia siihen tehty. Koneesta ruuvattu noin 150 hv ja kesällä vedettiin lastaajaa nevalla ja talvella lumitöisä.

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Mf 6180?
Paras kai se sitten on uskoa.

6280&6290 kiihottais kyllä , mutta niittä on enemmän liikkeellä carraron etukakselilla, en kusekkaan siihen suuntaan .

1999 malliset ja osa 2000 vuoden koneista on vielä Danan akselilla. . ja hinta on jo enemmän  6200 sarjalaisilla vs 6100. 

Ajatus olisi ainoastaan vetää pelkästään kääntäjää turvesuolla. Raskaisiin töihin jo aivan eri koneet..

Mutta jos raati on sietä mieltä ettei kannata koskea pitkällä tikullakaan niin kait se sitten on ymmärrettävä.  :(
vielä viisi