Kelkkareittien suunnittelu on maksanut miljoonia. Siis jo tässä vaiheessa.
Miten viivan vetäminen karttaan maksaa noin paljon
Jos maanomistajien suostumusta ei tarvita niin mitä tuollainen suunnittelu pitää sisällään. Mä voisin kympillä tunti piirrellä tuollaisia linjoja maastokarttoihin 
No jos Veetieemelin maalle pitäs piirtää, niin etköhän JoHaRa jo tekis alennetulla hinnalla ? Ihan vaan silleen kaveria auttaakses myötätunnosta......Ja parempi olis kun joku piirtäskin, että mielenrauha palais, sillä jos klo 3.11 alkaa viestiä Agroon pukata niin taustatekijöinä ovat suuri henkinen hätä ( MTK ) tai sitten vallalla oleva pakonomainen tarve kirjoittaa Agroon. Jonkuin sortin fobiamania tämäkin. Tänä päivänä onkin sitten kirkkopyhä, on sitten käyty sanan äärellä, ei kirjoiteltu rumia agroon ja juotu kirkkoherran kanssa käsipäivää sanomisen jälkeen pari kuppia kuumaa kaffia....Nähty harvalukuinen kokoomusveljien vähenevä ryhmä kirkonpenkisä, pidetty suu tiukasti politiikasta kiinni. Mutta sitten viimeistään huomenna, yksinollessa, patoutuma on purettava ja "minä-ittekin" pääsee fanipostia linkittämään Agron vapaan sanan palstalle....Kuten lukea saamme, tämän miehen osa ei ole helppo. Voimme vain kuvitella tilanteen, kuinka itseteosta kiinni jääneenä "minä-ittekin" vanhankansan opettajaihmisen tarttuessa korvasta kiinni ja nostaessa tämän pois tietokonneen ruudun äärestä poies....Valtavaa on se huuto ja valitus...Sellaista ei varmaan kuulu kuin kokkoomusveljien huutaessa armoa helevetin tulessa...Siellä ovat Sauli ja Ike taitaapa hornantuuttin pohojalla nähä ihan ilimielävä Ahdekkin, mutta silloin ei ennää jäsenkirjalla oo mittään merkitystä. Sammaa sinipunasakkia, ihan työväkkee. Niinpä Veetieemelikkin koittaa kilivotella ittiänsä vielä pelastuksen tielle, kepuun ja MTK: on...Vaikka se ei sitä meillä ikinä oikiasti kerro...