Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "141 on tarpeeton"  (Luettu 1214 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
"141 on tarpeeton"
(Syksy 2003) Mielipidekirjoitus MaasTullissa:



Keskustassako erimielisyyksiä ?


Maa- ja metsätalousministeri Juha Korkeaojalla on koko kesän aikana ollut kova työ yrittäessään vakuuttaa EU:n maatalouskomissaaria siitä että Suomi saisi jatkossakin maksaa maataloudelle tukea ns. artiklan 141 mukaan.
On ilmennyt, että jotkut keskustan ruotsinkieliset pohjalaiset jäsenet ovat kirjoittaneet komissaari Fischlerille kirjeen, jossa he ilmoittavat mielipiteekseen että artikla 141 on Suomessa tarpeeton. Heidän mielestään komission käsitys, miten tukia on jaettava on se oikea ( ja siten Suomen hallituksen linja on väärä). Eduskuntavaalien edellä eräällä keskustan suomenkielisellä kansanedustajalla oli ruotsinkielisten sanomalehtien palstoilla samanlaisia mielipiteitä. Siitä voi saada sen käsityksen, että keskustan maatalouspolitiikka on erilainen rannikkoseudulla kuin muualla maassa.
Ministeri Korkeaoja ja hänen sihteerinsä ovat vakuuttaneet, että keskustan kanta maataloustukien jaosta on sama kuin koko hallituksen. Keskustan puoluesihteeri on ollut haluton kommentoimaan koko asiaa.
Onko keskustan kenttäväki tietoinen tästä kampanjasta - jota jotkut sen ruotsinkieliset pohjalaiset jäsenet käyvät omaa ministeriään vastaan ?


Stefan Manns n
Olav Nordberg
Närpiö

minä-itte

  • Vieras
Vs: "141 on tarpeeton"
Eikä tässäkään kaikki, MTK junttasi heti EU-jäsenyyden alussa EU:n 141-alueelle määräämät investointituet pois...sekä nuorten viljelijöitten tuen AB-alueelta, C-alueelle sitä maksetaan edelleenkin.

Siinä Piikkimiehelle pikkuisen faktaa.

pilkkimies

  • Vieras
Vs: "141 on tarpeeton"
Sen vain sanon että suoraan hanurista vedettyjä ovat sinun "hyvä naapurini" nuo jutut.Koska sinusta tulee aikuinen?

minä-itte

  • Vieras
Vs: "141 on tarpeeton"
Sen vain sanon että suoraan hanurista vedettyjä ovat sinun "hyvä naapurini" nuo jutut.Koska sinusta tulee aikuinen?

Fakta on faktaa, "hyvä naapuri"

minä-itte

  • Vieras
Vs: "141 on tarpeeton"
Sen vain sanon että suoraan hanurista vedettyjä ovat sinun "hyvä naapurini" nuo jutut.Koska sinusta tulee aikuinen?

Tässä pikkuisen lisää "hanurista":

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=11837.0

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: "141 on tarpeeton"
Eikä tässäkään kaikki, MTK junttasi heti EU-jäsenyyden alussa EU:n 141-alueelle määräämät investointituet pois...sekä nuorten viljelijöitten tuen AB-alueelta, C-alueelle sitä maksetaan edelleenkin.


kerro lisää     tuota ei olekaan kuultu aikaisemmin

minä-itte

  • Vieras
Vs: "141 on tarpeeton"
Eikä tässäkään kaikki, MTK junttasi heti EU-jäsenyyden alussa EU:n 141-alueelle määräämät investointituet pois...sekä nuorten viljelijöitten tuen AB-alueelta, C-alueelle sitä maksetaan edelleenkin.


kerro lisää     tuota ei olekaan kuultu aikaisemmin



Tässä:

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=13847.0