Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kartellit 11  (Luettu 4658 kertaa)

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Höh...
  Mulla on vielä koivutukkeja, mutta en myy niitä 111  ;D
Eikä kannatakaan. Metsäliiton ukko piti meikäläistä hulluna(osittain aiheestakin) kun sanoin ,että kaikki vanerikoivut teen klapiksi  ;D Eihän hinta metrisellä olekaan, kun melkein tuplat heidän tarjoukseen verrattuna.
  Puunmyyjää pidetään aivan tyhymänä. Vuonna 1991 sain koivutukilla 310mk. Tekee tekee jotain 50€. Hinta on edelleen lähes sama vaikka rahan arvo on puolittunut ;D
Se puunmyyjä on ainut mikä joustaa. Meneppä sanomaan vaikka paperimiehelle että maksankin vain puolet palkasta. 100% on perse heti penkissä ja lakko päällä.

Tietysti... vaan maatalousjenki on niin tolloa, että ei valvo omia etujaan  :P :P   :o :o

ne luulee että kepu tekee sen kuten ennenvanhaan, mutteivat tajua että
kepussa ei enää isännillä ole sanavaltaa vaan se  on pellekepuilla :(

Greenpwr

• Vieras
Vs: Kartellit 11
Saa nähdä mitä tässä kohta keksitään puunmyyjän päänmenoksi. Tosiasia on, että koivukuidun myynti mihinkään muualle kuin energiapuuksi (lue klapeiksi) ei ole järkevää. Hiukan ihmetyttää koivutukin alhainen hinta. Eikö se olisi teollisuuden homma keksiä jalosteille lisäarvoa, jotta puusta maksettaisiin enemmän.

Epäilen, että teollisuuden pelko alkaa pikku hiljaa käymään toteen ja kuitupuun osoite on yhä useammin lämpölaitos kuin sellukattila. Ja hyvä niin. On aivan perseestä, että kuitupuu on otettu isänniltä ilmaiseksi ja omien hommien kehittäminen on jäänyt täysin vajaaksi.

Epäilen, että kohta ääni kellossa kovenee ja kaikenlaisia pakkomyyntiuhkauksia alkaa sadella. Täytyy vaan toivoa, että pää pysyy kylmänä ja pystytään kehittämään tätä puun käyttöä. Se jos mikä olisi onneksi puunmyyjälle.

Ahonenhan se voimavuosinaan esitti niitä pakkokeinoja...miten lie tänään...

Aulis Anttila

• Vieras
Suomen maitokartellilla on seurauksensa... ja MTK ei tee mitään  :o :o   >:( >:(
=
Maidontuottajien piirissä uupumus, mutta etenkin kyyninen suhtautuminen oman työn järkevyyteen on lisääntynyt viime vuosina. Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskuksen kyselyssä kävi ilmi, että yli puolet tuottajista koki lievää tai vakavaa työuupumusta.
+
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/01/maitotilalliset_kyynisia_ja_vasyneita_2278134.html

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Suomen maitokartellilla on seurauksensa... ja MTK ei tee mitään  :o :o   >:( >:(
=
Maidontuottajien piirissä uupumus, mutta etenkin kyyninen suhtautuminen oman työn järkevyyteen on lisääntynyt viime vuosina. Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskuksen kyselyssä kävi ilmi, että yli puolet tuottajista koki lievää tai vakavaa työuupumusta.
+
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/01/maitotilalliset_kyynisia_ja_vasyneita_2278134.html

Valion johdon mukaan Valio myy kulutusmaitoa halvemmalla kaupale kuin ostaa raakamaitoa tuottajilta. Mikä kertoo vahvasta vähittäiskaupan kartellista.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Sepedeus

• Vieras
Tiedoksi.
  Mulla on vielä koivutukkeja, mutta en myy niitä 111  ;D
Eikä kannatakaan. Metsäliiton ukko piti meikäläistä hulluna(osittain aiheestakin) kun sanoin ,että kaikki vanerikoivut teen klapiksi  ;D Eihän hinta metrisellä olekaan, kun melkein tuplat heidän tarjoukseen verrattuna.
  Puunmyyjää pidetään aivan tyhymänä. Vuonna 1991 sain koivutukilla 310mk. Tekee tekee jotain 50€. Hinta on edelleen lähes sama vaikka rahan arvo on puolittunut ;D
Se puunmyyjä on ainut mikä joustaa. Meneppä sanomaan vaikka paperimiehelle että maksankin vain puolet palkasta. 100% on perse heti penkissä ja lakko päällä.

Tietysti... vaan maatalousjenki on niin tolloa, että ei valvo omia etujaan  :P :P   :o :o

Kuuleppa ,näiltä karjamiehiltä elukat on syöny jo kaikki metät mitä niitä nyt vähän on ollu. 80% yksityismetsistä on kaupunkilaisilla ja eläkelläisillä ;D

nAGGI-nYLYGGI

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
...mutta kun Aulis ei sitä vielä tienny, että suurin osa metsänomistajista on jo joitakin muita kuin meitä maalaistolloja.  ;D
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
...mutta kun Aulis ei sitä vielä tienny, että suurin osa metsänomistajista on jo joitakin muita kuin meitä maalaistolloja.  ;D

Tuppaa olemaan omistussuhteet näillä AY-politrukeilla hukassa. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

nAGGI-nYLYGGI

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
"Mikä on minun, on myös minun ja mikä on sinun, on myös minun saatava!"  ;D ;D

Ei pjärkeles, lipsautin Kepuluuserina SDP:n vaalislouganin  ;D ;D

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
"Mikä on minun, on myös minun ja mikä on sinun, on myös minun saatava!"  ;D ;D

Ei pjärkeles, lipsautin Kepuluuserina SDP:n vaalislouganin  ;D ;D

Kyllä kokoomukselta kuulostaa  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=MHdHTyrOgPI

nAGGI-nYLYGGI

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: ...mutta aivan aluksi

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ja eräshän vaatii lomitusrahojen poistoa, -että saabi jonnekii eurooppaan laitta pankkituke, ja nyt on ihan hyvä esimerkki siitä että ehkä lomaa tarvitaan karjatiloilla.             

mutta lypsytilallinen voi tehdä kuin kahukauralainen, pistää jonain vuonna pellot kesannolle ja lähtee halvalle pattajalle......... ei kun kantturat laahtiin ja pellot kesannolle ja kun vuoden päästä kyllästyy pattajaan niin tulee kotio ja ostaa lehmät ja alkaa taas hommiin! ::)

sehän on ihan yksinkertaista , kun ajattelee sillä yhdellä päällä! ???