Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mistä näitä valopäitä riittääkin?  (Luettu 2963 kertaa)

pavo heskanen

  • Vieras
Vs: Mistä näitä valopäitä riittääkin?
..anttilan paidat ja alatalon rallit...tyttö kysäs äiteeltä mistä minä olen tullut...
isot immeiset tekee pieniä..anttila paini..kalle...kusi korkkiin ja pekka lipposeen...

Aulis Anttila

  • Vieras
Maittiputki...
..anttilan paidat ja alatalon rallit...tyttö kysäs äiteeltä mistä minä olen tullut... isot immeiset tekee pieniä..anttila paini..kalle...kusi korkkiin ja pekka lipposeen...

Älä ota enää  :P :P   ;D ;D

Verku

Vs: Mistä näitä valopäitä riittääkin?
No, jos keskituloisen äidin olisi tarkoitus saada se satanen kuussa.....
......mielestäni kaikkien tulisi olla oikeutettuja lapsilisään (ja äitiyspakkaukseen), ihan periaatteesta, vähintään lapsen ensimmäisen ja kenties toisen elinvuoden aikana.

Ja helvetisti lisää byrokratiaa......

.....Jotakin kelkkareiteistä.......


.....kiva nähdä MTK-herrojen naamat siinä vaiheessa, kun "hiljaisten" EU:iin tekemä valitus torppaa MTK-herrojen sosialisointipyrkimykset.

Mitä *****a Kelkkareiteillä ja MTK:lla on tekemistä lapsilisän kanssa?

Ei siitä opintotuestakaan voi valittaa, ATK-systeemi ajaa sen suoraan perintään jos verottajan tieto poikkeaa maksetusta tuesta. Ihan yhtä helppo se olisi tähän toteuttaa. Eikä siitä voi valittaa koska se on selvä raja ilman poikkeuksia. Ei kannata huutaa puskasta jos ei tiedä miten asia toimii.
Kypsä tapaus

Verku

Vs: Mistä näitä valopäitä riittääkin?
No, jos keskituloisen äidin olisi tarkoitus saada se satanen kuussa, köyhän parikymppiä lisää ja rikkaan jäädä ilman niin eikö se toisaalta ole ihan sama tehdä lapsilisälle samaten kuten opintotuelle tehtiin, kun siirtyivät pelkän vuositulon seurantaan sen kuukausitulotajahöpötyksen sijasta.

Verottaja ilmoittaa kelalle vanhempien tulot. Kun tulot menee yli esim. 60.000 tonnia -50% seuraavan vuoden lapsilisistä. Kun tulot yli esim. 90.000 koko lapsilisä seuraavalta vuodelta seis tai jos lapsi ei siihen enää tule olemaan oikeutettu, peritään se vanhemmilta takaisin. Sitten jos lapsia on monta, tulee tätä leikkuria pienentää esim.

Leikkurin % - (tukeen oikeutettujen lapsien määrä * 10 - 10%)

Silloin kolmilapsisen 100.000 tienaava perheen lapset saisivat 20% mahdollisesta tuesta.

Kolmilapsisen 70.000 tienaava perheen lapset saisivat 70% mahdollisesta tuesta.

Kovatuloinen yksilapsinen perhe ei siis saa mitään tukea.

Pienituloisen perheen lapset saisi täyden tuen.

Ainut asia on, että mielestäni kaikkien tulisi olla oikeutettuja lapsilisään (ja äitiyspakkaukseen), ihan periaatteesta, vähintään lapsen ensimmäisen ja kenties toisen elinvuoden aikana.
Höpsistä. Sittenhän ne lapset vasta rahaa nielevät, kun ne kasvavat isommaksi, rupeavat harrastamaan ja vaatteetkin pitää olla tiettyä merkkiä, koska kaikilla muillakin on.   :o  Esim. jääkiekko on kallis, mutta suosittu ja hyvä harrastus.

Ensimmäinen vuosi aina sen vuoksi että jos odotusaikana tai lapsen heti synnyttyä pari eroaa, eivät isän tulot vaikuttaisi lapsilisään. Verotuksellisesti pari saattaa olla "kuluvan vuoden" yhtä vaikka eivät olisikaan enää yhdessä ja lapsi on 99% äidin hoidettava näissä tapauksissa.

Sitten jos tulot on satatonnia ja ei omalla rahalla saa tenavalle uusia hokkareita niin jossakin on vikaa.

Ymmärrätkö nyt Tuulia mitä ajoin takaa? :)
Kypsä tapaus

pilkkimies

  • Vieras
Vs: Mistä näitä valopäitä riittääkin?
http://yle.fi/uutiset/teemat/vaalit_2011/2011/01/sdp_leikkaisi_varakkaiden_lapsilisia_-_keskusta_ja_kokoomus_eivat_2268520.html

Eiköhän tuostakin kerry enemmän kustannuksia kuin säästöjä?

SDP ja kepu esittävät kaikenlaista hömppää hämätääkseen äänestäjiä.
Tehän olet yksi valopää joka ei mitään saa aikaiseksi muuta kuin paskanjauhantaa nettiin ja lehtien yleisönosastoille

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Mistä näitä valopäitä riittääkin?
Joo, tässä tämä taas nähtiin, lapsilisäthän se on se kulu, josta pitää ensin säästää ...

   No säästetään sit maatalouslomituksista. Ovat saman ministeriön varoja. Niin ei tarvii siirrellä  ;D

minä-itte

  • Vieras
Vs: Mistä näitä valopäitä riittääkin?
No, jos keskituloisen äidin olisi tarkoitus saada se satanen kuussa.....
......mielestäni kaikkien tulisi olla oikeutettuja lapsilisään (ja äitiyspakkaukseen), ihan periaatteesta, vähintään lapsen ensimmäisen ja kenties toisen elinvuoden aikana.

Ja helvetisti lisää byrokratiaa......

.....Jotakin kelkkareiteistä.......


.....kiva nähdä MTK-herrojen naamat siinä vaiheessa, kun "hiljaisten" EU:iin tekemä valitus torppaa MTK-herrojen sosialisointipyrkimykset.

Mitä *****a Kelkkareiteillä ja MTK:lla on tekemistä lapsilisän kanssa?

Lapsia laitetaan alkuun moottorikelkkareissuillai.

Verku

Vs: Mistä näitä valopäitä riittääkin?
No, jos keskituloisen äidin olisi tarkoitus saada se satanen kuussa.....
......mielestäni kaikkien tulisi olla oikeutettuja lapsilisään (ja äitiyspakkaukseen), ihan periaatteesta, vähintään lapsen ensimmäisen ja kenties toisen elinvuoden aikana.

Ja helvetisti lisää byrokratiaa......

.....Jotakin kelkkareiteistä.......


.....kiva nähdä MTK-herrojen naamat siinä vaiheessa, kun "hiljaisten" EU:iin tekemä valitus torppaa MTK-herrojen sosialisointipyrkimykset.

Mitä *****a Kelkkareiteillä ja MTK:lla on tekemistä lapsilisän kanssa?

Lapsia laitetaan alkuun moottorikelkkareissuillai.

Eiku se on suora maksu, ei tukiainen, jos annat satasen akalle kelkkareitin varrella panemisesta.

Viimeksi muokattu: 08.01.11 - klo:12:26 kirjoittanut Verku

Kypsä tapaus

Tuulia

  • Vieras
Vs: Maittiputki...
..anttilan paidat ja alatalon rallit...tyttö kysäs äiteeltä mistä minä olen tullut... isot immeiset tekee pieniä..anttila paini..kalle...kusi korkkiin ja pekka lipposeen...

Älä ota enää  :P :P   ;D ;D
Niinpä. Usein joku muu käskee lopettamaan, kun itse ei tajua.   :P