Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Punainen risti-galluppi  (Luettu 3248 kertaa)

simmo

• Vieras
Punainen risti-galluppi
Meneekö punaisen ristin jouluavustus tarpeeseen,jos se annetaan perheelle,mistä isä on kuollut,mutta joka ei ole varaton?
Tytöllä on kaapit täynnä sukulaisten tuomia lahjoja(isän puolelta),mutta niin vain ko hyväntekeväisyyslaitos toi 70:euron lahjakortin perheelle.
Ensin mua hymyilytti,mutta sitten harmitti.Suomessa on todella köyhiä perheitä,joissa on sairautta ja työttömyyttä,eikä varaa kunnolliseen jouluun.Jos pelkän leskeyden perusteella aletaan antaa joululahjoja,niin saako pankinjohtajaki,jonka puoliso kuolee,mutta jolla on pieniä lapsia,punaiselta ristiltä jouluavustuksen?Tai kuka tahansa.Olis kiva tietää. >:(

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Punainen risti-galluppi
Meneekö punaisen ristin jouluavustus tarpeeseen,jos se annetaan perheelle,mistä isä on kuollut,mutta joka ei ole varaton?
Tytöllä on kaapit täynnä sukulaisten tuomia lahjoja(isän puolelta),mutta niin vain ko hyväntekeväisyyslaitos toi 70:euron lahjakortin perheelle.
Ensin mua hymyilytti,mutta sitten harmitti.Suomessa on todella köyhiä perheitä,joissa on sairautta ja työttömyyttä,eikä varaa kunnolliseen jouluun.Jos pelkän leskeyden perusteella aletaan antaa joululahjoja,niin saako pankinjohtajaki,jonka puoliso kuolee,mutta jolla on pieniä lapsia,punaiselta ristiltä jouluavustuksen?Tai kuka tahansa.Olis kiva tietää. >:(

surevaa täytyy lohduttaa varallisuuteen katsomatta eikä pieni lahjakaan
mieltä pahoita.  itse voi avustuksen kohteen  valita joko sattuneesta  tai itseaiheutetusta
köyhyydestä kärsivien joukosta 8)

simmo

• Vieras

surevaa täytyy lohduttaa varallisuuteen katsomatta eikä pieni lahjakaan
mieltä pahoita.  itse voi avustuksen kohteen  valita joko sattuneesta  tai itseaiheutetusta
köyhyydestä kärsivien joukosta 8)
[/quote]
----------------Minä olen luullut,että punainen risti auttaa vain tosi hädässä olevia.Jos vaikka olis tullut silloin aikoinaan,kun tämä kuolemantapaus oli niin vaikka suruadressi,niin sen olisin ymmärtänyt.Raha ei korvaa ketään henkilöä ,mutta sen antamisen pitäisi olla sidoksissa perheen varallisuuteen.Tässä tapauksessa,koska vainajalla oli vakuutukset ja omaisuutta ei kuolema taloudellisesti vaikuttanut perheen elämään, ettei vaan ollut kyseessä vaalitemppu,sitä tässä vähän epäilen >:(
Olis tuoneet lahjan mulle,niin olisin kiikuttanut sen suoraan pelastusarmeijan joulupataan ;D

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Miksi itsenäisyyspäivänä joissain kunnissa tarjotaan sotaveteraanien leskille päivällinen? Ansiosta että?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

bonneville

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
taitaa vaan mennä spr:rän pyörittäjien taskuun mojova osuus kerätyystä rahoista. ne on ne ketkut jokka käyttää hyväntekevääsyyttä hyväksi huijaamises niin kun pelastus kopteri toimintakin pelaa omaan säkkiin >:(
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Koko spr on ihan humpuukia. Olen jo vuosikausia sitten todennut ettei juuri mitään oikeaa apua jaa.      Veripalvelunkin osalta pitäisi tuoda esiin se paljonko ne sillä keittolautasellisella ostetulla veripussilla tienaa.

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Punainen risti myös kunnostautunut sodissa toimimalla ihmiskilpenä terroristeille. Sitten nostavat äläkän kun niitä ammutaan. :-X
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

emo-heikki

• Vieras
Kyllä ne järjestöt itse tietää, millä perusteilla avustuksia jaetaan, joskus voi tietenkin mennä sellaisella, joka ei ehkä ole niin tarpeessakaan, mutta näinhän se on kaikessa toiminnassa, ei siitä pidä hikeentyä ...

Pääasia että on edes yritetty toimia oikein ????

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Pääasia että on edes yritetty toimia oikein ????
Ei kai tuossa kerhotoiminnassa mitään vikaa ole mutta kun kusetetaan avustuksia hyväsydämisiltä ihmisiltä ja sitten tuon järjestön pomot laittavat siitä rahasta ison osan omaan taskuun. Hyväuskoisilla sitten teetetään työt orjatyönä.

Aulis Anttila

• Vieras
Juuri noin...
Koko spr on ihan humpuukia. Olen jo vuosikausia sitten todennut ettei juuri mitään oikeaa apua jaa.

Asian laita ja tola on tismalleen noin !!!

minä-itte

• Vieras
Vs: Juuri noin...
Koko spr on ihan humpuukia. Olen jo vuosikausia sitten todennut ettei juuri mitään oikeaa apua jaa.

Just. Olisi mielenkiintoista saada nähtäväksi SPR:n kirjanpito, minne lahjoitusrahat ovat menneet.

Oma äitini erosi 1860-luvulla SPR:n paikallisosastosta: olivat täällä keränneet rahoja SPR:lle, herrat käyttivät ne Helsingissä juhliinsa.

Tuulia

• Vieras
Joo, en luota minäkään punaisen ristin touhuun! Olispa kiva, jos joku ko. firman heppu huomais tään keskustelun ja tulis kommentoimaan  ::)

Aulis Anttila

• Vieras
Oleellinen pointti...
Just. Olisi mielenkiintoista saada nähtäväksi SPR:n kirjanpito, minne lahjoitusrahat ovat menneet.

Oleellisinta olisi saada luotettavaa tietoa keräyskuluista... eli mikä osuus tulleesta fyrkasta päätyy avustuskohteisiin... ja millä mällätään pitkin maita ja matuja. Mä oon vähä herkkäuskonen  ;D mut annan fyrkkaa vaan Rälläkälle... katos ku eekaks peelastettii suutari Antersson/ sitte peelastettii suutari Peesonen / ja suutari Pettersson... halleluujaaa synneistä pooois minun rumpuni pelastusta soooiii... ;D ;D ;D

Viimeksi muokattu: 21.12.10 - klo:09:31 kirjoittanut Aulis Anttila

Guarter

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Miksi itsenäisyyspäivänä joissain kunnissa tarjotaan sotaveteraanien leskille päivällinen? Ansiosta että?

Ansioista...kyllä, mieti niin hoksaat.

Tosin veteraaneille rahankeräystä, en ymmärrä. Olemassa olevat varat olisi kiireen vilkkaan jaettava jäljellä oleville.

Tractor Grip

• Vieras
Punainen Risti keräsi tsunamin yhteydessä ison rahakasan,mutta sitähän ei kuulemma tar*****,kun rahaa tuli muualtakin tuonne meilettömästi.

Taisi käydä samoin kuin suomen rautasormus-vaihoksissa.Meni jonkun hyvin vointiin nuokin.

Mitään en anna spr keräyksiin.Pelastusarmeijalle saatan antaa jos joudun epähuomioon.