Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jyväjemmari  (Luettu 8263 kertaa)

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Jyväjemmari

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Jyväjemmari
Kauranhoitajien ykkösjumala on Matti!

Onko sulla Matti tiedossa Salo-kauran siementä missään?

Komia liehuletti Matti:lla nykyään.

Kateeks käypi.


 :D

Viimeksi muokattu: 17.12.10 - klo:09:17 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Jyväjemmari
Tässäpä teille lukemista:
 http://jyvajemmari.webmaker.fi/index.asp?pid=21&p=1

Kiitti glögille kutsusta mut taas kerran päällekkäin menoja, sun sukulaistytön kans
oltiin Joululounaalla Reisjärvellä http://www.kangaskylanpitokartano.fi/
Jospa joskus ehtiis mopoilla Rapakkojoentiellä  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Jyväjemmari
Matti o ihan jees.  :D

Kuten jo Timppa tossa mainitti, makee Barracuudaletti. Tolla pääsis soittamaan vaikka Hanssoneihin. MMpop...MMpop... vai miten se meni. :D

Ja hyvät joulut!!![/b]
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

peräkammarin poika

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1055
Vs: Jyväjemmari
...

Onko sulla Matti tiedossa Salo-kauran siementä missään?

...

 :D
Kehtaatte moisia vihantakauroja viljellä, samanlaisia paskoja molemmat niin Peppi kuin toinen vanhemmistaan Salo, korsi ei valmistu kun glyfolla. Pauke kuuluu varstasillasta, puintikoneisto täynnä vihreäksi mömmöksi jauhautunutta kortta ja haju puimurin takana kuin säilörehun teossa. Ei kiitos! Yksi kesä riitti tätä "aikaista kauraa".

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Jyväjemmari
Ryhtiä vaan, riittää pehkuja kantturoille......eikä mene maksuja.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Jyväjemmari

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Jyväjemmari
Tukkakin on tuleentunut hyvin  :D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Jyväjemmari
Kaveri ei usko maksullisiin ilmoituksiin!  ;D

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Jyväjemmari
Kaveri ei usko maksullisiin ilmoituksiin!  ;D

juu ja vielä kun oppis myymän, kun soittaa oletus että tilausta pukkaa. Varsinaista agrimarket meininkiä :o ;D :o mikä se semmoinen tarjouspyyntö oikein on :P
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Jyväjemmari
Siemenen myynti on se toinen asia jonka osaan varsin hyvin.Minulle soittajat yleensä myös ostavat siemenet,ei niistä yleensä puhuta niin kuin vaikkapa ilmoista.On soittajan asia kertoa onko vain tarjouspyyntö vai tilaus.Älä nyt sentään agrimarkettiin vertaa.Luulen kyllä että muutkin ammattitaitoiset siemenen myyjät olettaa että mahdollisesti myös tilataan.Tervetuloa vain kaupoille!

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Jyväjemmari
Yleensäkin minun mielestä myyjän pitäisi voida olettaa että jostain ainakin tilataan jos hierotaan kauppaa. :D

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Jyväjemmari
Siemenen myynti on se toinen asia jonka osaan varsin hyvin.Minulle soittajat yleensä myös ostavat siemenet,ei niistä yleensä puhuta niin kuin vaikkapa ilmoista.On soittajan asia kertoa onko vain tarjouspyyntö vai tilaus.Älä nyt sentään agrimarkettiin vertaa.Luulen kyllä että muutkin ammattitaitoiset siemenen myyjät olettaa että mahdollisesti myös tilataan.Tervetuloa vain kaupoille!

oot ollu kolmena vuonna peltosiemenistä kallein...  ;D :D ;D :D

no pittää muistaa s-postia taas heittää, jos et kerta vielä oo suuttunu :P ;) :D
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Jyväjemmari
Olikohan kyse Retu-seoksesta vai muistanko oikein?Suomalainen  ruokonata on hinnaltaan kalliimpi kuin ulkolainen.Luulen että jos puhutaan samasta tavarasta niin hinta/laatusuhde on kohdallaan.Laita vain postia,tarjoan hyvin mielelläni.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Jyväjemmari
Kaveri ei usko maksullisiin ilmoituksiin!  ;D

juu ja vielä kun oppis myymän, kun soittaa oletus että tilausta pukkaa. Varsinaista agrimarket meininkiä :o ;D :o mikä se semmoinen tarjouspyyntö oikein on :P

Puhelimella asioidessa on aina riski väärinymmärryksistä. Ite oon muutaman vuoden pyörittäny näin syksyisin seuraavalle vuodella useamman viljelijän yhteisoston luomusiemenistä, ja kyllä se sähköposti on ainoa tapa hoitaa se - jää dokumentointi automaattisesti eri vaiheista, ja itsellekin muistissa mitä so***** milloinkin. Ja kun joudun tietty itse vastaamaan muille osakkaille, jotta kaikki menee heidän kanssa sovitusti, niin on tuo itsellekin jo vastuiden kannalta tärkeä juttu.

Aika hyvin kauppiaat nykyisin jo toimivat sähköpostin kanssa, ja mun kanssa jo oppineet ettei muuten kaupat etenekään. Mielenkiinto herää kun on tarpeeksi iso köntti yhdessä tarjouspyynnössä, ja tietävät että seuraavan kerran asioidaan sitten vuoden kuluttua.

Pikkasen olisi siinä sisälukutaidossa vielä monella oppimista, lähinnä siinä että saisi kerralla kirjallisesti kysyttyihin asioihin myös vastauksen - monesti vaatii monta viestiä jotta jo ensimmäisessä kysytty asia tulee vastattua.

Matin kanssa oon kyllä pärjänny hyvin näissä kaupoissa, siitä propsit.