Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lisääntyvä levottomuus  (Luettu 5064 kertaa)

simmo

  • Vieras
Lisääntyvä levottomuus
Kummaksi on maailman meno mennyt.Lasten perusturvallisuus on järkkynyt,pahemman kerran.Meillä Suomessa on kymmeniätuhansia lapsia,joilla ei ole älyssä mitään vikaa,mutta he eivät pysty keskittymään.Monessa talossa tv on auki aamusta iltaan,usea tietokone on päällä koko ajana,musa soi tauotta ja liikekeskuksien tavarataivaat pursuavat roinaa,jota ihminen ei välttämättä tarvitse.Kännykkä' pirisee aina jossakin.
Ei ole ihme,jos lasten henkinen elämä järkkyy.Siihen kun vielä lisätään jatkuvat isien ja äitien vaihtumiset perheissä,alkoholin nauttimiset lasten nähden lieveilmiöineen,niin on suorastaan ihme, jos näistä kasvaa tasapainoisia ihmisiä.Kasvatus on ihan retuperällä;jos erehtyy tervehtimään jotain nuorta kylällä,niin ihme on ,jos vastaa,usein seuraa hölmistynyt ilme,ja keskaria näytetään hyvin herkästi.Minulla on tuttavia,jotka ovat tekemisissä lasten ja nuorten kanssa päivittäin ja he sanovat,että tilanne pahenee koko ajan. ???
Entä sitten aikuiset.Koska suomessa rangaistukset rikoksista on ihan mitättömiä,niin raiskaajat ja murhamiehet ovat jatkuvasti vapaalla jalalla,.Vaikka en muuten ihannoi Amerikkaa,niin kuitenkin olen rikostuomioissa samalla kannalla.Murhasta voi saada jopa 150v vankeutta ja se tarkoittaa sitä,että tämä henkilö ei pääse koskaan enää toistamaan tekoaan. Kyllä käy sääliksi nämä pienet lapsenlapset.Miten ihmeessä he selviävät tässä hullunmyllyssä 8) :o

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Lisääntyvä levottomuus
Todennäköisesti lapsenlapsesi selviävät oikein mainiosti, kunhat et pelottele heitä pilalle. Tässä asiassa pitää olla herkkänä ja varoa lasten turhaa syyllistämistä, vastuu on kuitenkin aina aikuisen. Aikuinen päättää kuinka tv on auki jne, vaikka en sanokkaan television olevan pahaksi.

Suomen lasten perusturvallisuutta järkyttää edelleen muun muassa se, miten myönteisesti täällä suhtaudutaan lasten ruumiilliseen kurittamiseen joka on kuitenkin tekona rangaistava ja erittäin paheksuttava.

Amerikan vankeusrangaistuksia en ymmärrä lainkaan. Jos rikolliselle annetaan 150 v tuomio, niin mikä on se motivaatio jolla hänestä saadaan vielä yhteiskuntakelpoinen? Ei sitä olekkaan, tarkoitus on vain sulkea tyyppi loppuiäkseen vankilaan. Ei sinä ole mitään järkeä. Miettikää miten ihminen jolla ei ole toivoa vapaudesta alkaa käyttäytyä suljetussa tilassa, entä jos hän sattumalta sattuu pääsemään vapaaksi?
Jotenkin mun moraalitajussa  homma meneen jokseenkin niin, että rikoksen jälkeen kärsitään määrätty rangaistus ja sen jälkeen alkaa uusi mahdollisuus elää ihmisiksi.

Viimeksi muokattu: 13.12.10 - klo:23:43 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Viikate

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1686
Vs: Lisääntyvä levottomuus
Onhan ketjun aloituksessa asiaa. Hiljaisuus on ihmisille iästä riippumatta välttämätön asia sopivina annoksina henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin takaajana. Jatkuva 24/7 ärsyketulva ei todellakaan tee hyvää kenellekään. Ei ihminen ole kone vaikka toisin tunnutaan haluavan uskoa.

Mitä rikoksiin ja rangaistuksiin tulee, niin Suomihan on jo pitkään ollut tiettyjä rikoksia tehtailevien paratiisi. Tuomiot oikeuslaitoksissa vaihtelevat naurettavista pieniin sakkoihin ja paheksuntaan. Ei todellakaan niin että esim. jokaisesta tasapuolisesta nakkikioskikahinasta tai vaikkapa tuttujen välillä käydystä karhunpainista tai nenänniistosta pitäisi vuosia jaella, mutta esim. murhiin, tappoihin, raakoihin pahoinpitelyihin ja raiskauksiin/pedofiliaan syyllistyneet pitäisi muurata kiveen sisään huomattavasti nykyistä pitemmillä tuomioilla. Ja em rikoksissa ensikertalais tai muita alenneuksia/puolituksia ei pitäisi olla. Uusijat istuisivat tietenkin kakkunsa lyhentämättömänä vähintään tuplasti.

Monet tietysti huutavat että tämä tulisi liian kalliiksi. Kysynpä vain, voiko typerämpää perustelua olla. Tai ok, jos kaikki kerran halutaan tälläkin alueella mitata rahassa, niin onko koskaan laskettu mitä edellämainitut rikokset yhteiskunnalle tulevat maksamaan kun kokonaisuus lasketaan yhteen?

Viimeksi muokattu: 14.12.10 - klo:09:37 kirjoittanut Viikate

Maamies, muista, miss' onnesi on, riihesi rikkaus riippumaton!

- Ilmari Kianto -

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Lisääntyvä levottomuus
Kaikista rikollisista ei tule nyt vaan yhteiskuntakelpoisia istuttuaan rangaistuksen. Esim vaikka se manne joka ampu ne kaks henkilöö siellä mäkkärin jonossa vai missä se oli.
Jos on elinkautinen annettu niin kyllä siellä kopissa niin kauan istua, että henki lähtee. Eikä 11-12 vuotta. Pyöriiköhän niillä lomatkin vielä, että ei pää hajoo siellä kopissa?

simmo

  • Vieras
Vs: Lisääntyvä levottomuus
Todennäköisesti lapsenlapsesi selviävät oikein mainiosti, kunhat et pelottele heitä pilalle. Tässä asiassa pitää olla herkkänä ja varoa lasten turhaa syyllistämistä, vastuu on kuitenkin aina aikuisen. Aikuinen päättää kuinka tv on auki jne, vaikka en sanokkaan television olevan pahaksi. Minäkö pelottelija!Suljen heitä syliini päivittäin

Suomen lasten perusturvallisuutta järkyttää edelleen muun muassa se, miten myönteisesti täällä suhtaudutaan lasten ruumiilliseen kurittamiseen joka on kuitenkin tekona rangaistava ja erittäin paheksuttava. En kannata ruumiillista kuritusta

Amerikan vankeusrangaistuksia en ymmärrä lainkaan. Jos rikolliselle annetaan 150 v tuomio, niin mikä on se motivaatio jolla hänestä saadaan vielä yhteiskuntakelpoinen? Ei sitä olekkaan, tarkoitus on vain sulkea tyyppi loppuiäkseen vankilaan. Ei sinä ole mitään järkeä. Miettikää miten ihminen jolla ei ole toivoa vapaudesta alkaa käyttäytyä suljetussa tilassa, entä jos hän sattumalta sattuu pääsemään vapaaksi?
Jotenkin mun moraalitajussa  homma meneen jokseenkin niin, että rikoksen jälkeen kärsitään määrätty rangaistus ja sen jälkeen alkaa uusi mahdollisuus elää ihmisiksi.
Tällaisen tuomion voi saada Amerikassa,jos tappaa vaikka kolme ihmistä,erittä'in raaasti Ajatteleppa jos sinun lapsesi raiskattaisiin ja surmattaisiin raaasti.Haluaistko teon tekijälle vain muutaman vuoden ehdonalaisen tuomion?

simmo

  • Vieras
Vs: Lisääntyvä levottomuus
Kaikista rikollisista ei tule nyt vaan yhteiskuntakelpoisia istuttuaan rangaistuksen. Esim vaikka se manne joka ampu ne kaks henkilöö siellä mäkkärin jonossa vai missä se oli.
Jos on elinkautinen annettu niin kyllä siellä kopissa niin kauan istua, että henki lähtee. Eikä 11-12 vuotta. Pyöriiköhän niillä lomatkin vielä, että ei pää hajoo siellä kopissa?

Niin,tässä esimerkki.Tämän miehen olisi pitänyt pysyä vankilassa loppuelämä >:(

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Lisääntyvä levottomuus
Kummaksi on maailman meno mennyt.Lasten perusturvallisuus on järkkynyt,pahemman kerran.Meillä Suomessa on kymmeniätuhansia lapsia,joilla ei ole älyssä mitään vikaa,mutta he eivät pysty keskittymään.Monessa talossa tv on auki aamusta iltaan,usea tietokone on päällä koko ajana,musa soi tauotta ja liikekeskuksien tavarataivaat pursuavat roinaa,jota ihminen ei välttämättä tarvitse.Kännykkä' pirisee aina jossakin.
Ei ole ihme,jos lasten henkinen elämä järkkyy.Siihen kun vielä lisätään jatkuvat isien ja äitien vaihtumiset perheissä,alkoholin nauttimiset lasten nähden lieveilmiöineen,niin on suorastaan ihme, jos näistä kasvaa tasapainoisia ihmisiä.Kasvatus on ihan retuperällä;jos erehtyy tervehtimään jotain nuorta kylällä,niin ihme on ,jos vastaa,usein seuraa hölmistynyt ilme,ja keskaria näytetään hyvin herkästi.Minulla on tuttavia,jotka ovat tekemisissä lasten ja nuorten kanssa päivittäin ja he sanovat,että tilanne pahenee koko ajan. ???
Entä sitten aikuiset.Koska suomessa rangaistukset rikoksista on ihan mitättömiä,niin raiskaajat ja murhamiehet ovat jatkuvasti vapaalla jalalla,.Vaikka en muuten ihannoi Amerikkaa,niin kuitenkin olen rikostuomioissa samalla kannalla.Murhasta voi saada jopa 150v vankeutta ja se tarkoittaa sitä,että tämä henkilö ei pääse koskaan enää toistamaan tekoaan. Kyllä käy sääliksi nämä pienet lapsenlapset.Miten ihmeessä he selviävät tässä hullunmyllyssä 8) :o

   Meikäläisellä on paljon positiivisempi näkemys nyky nuorista. Kyllä minua nuo murrosikäiset tervehtii aivan oma-aloitteisesti. Kait mää oon sit jotenkin poikkeuksellinen, lapsellinen ;D
   Se että nauttii alkoholipitoista juomaa lasten nähden ,ei ole suomessa rikos. (kait keput tekee siitäkin rikoksen) Kokemuksesta tiedän ,ettei se vaikuta mitään lapsen kasvuun. Tunnen sellaisia aikuisia joistaon tullut aivan hyviä kansalaisia ,vaikka vanhemmat ovat täysin alkoholisteja molemmat.  ;D

simmo

  • Vieras
Vs: Lisääntyvä levottomuus


   Meikäläisellä on paljon positiivisempi näkemys nyky nuorista. Kyllä minua nuo murrosikäiset tervehtii aivan oma-aloitteisesti. Kait mää oon sit jotenkin poikkeuksellinen, lapsellinen ;D
   Se että nauttii alkoholipitoista juomaa lasten nähden ,ei ole suomessa rikos. (kait keput tekee siitäkin rikoksen) Kokemuksesta tiedän ,ettei se vaikuta mitään lapsen kasvuun. Tunnen sellaisia aikuisia joistaon tullut aivan hyviä kansalaisia ,vaikka vanhemmat ovat täysin alkoholisteja molemmat.
[/quote]------Poikkeuksiakin on olemassa.Mutta kyllä lasten psykiatrit joutuvat kuulemaan lasten suusta oikein kauhujuttuja ja siksi he ovat huolissaan.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Lisääntyvä levottomuus


   Meikäläisellä on paljon positiivisempi näkemys nyky nuorista. Kyllä minua nuo murrosikäiset tervehtii aivan oma-aloitteisesti. Kait mää oon sit jotenkin poikkeuksellinen, lapsellinen ;D
   Se että nauttii alkoholipitoista juomaa lasten nähden ,ei ole suomessa rikos. (kait keput tekee siitäkin rikoksen) Kokemuksesta tiedän ,ettei se vaikuta mitään lapsen kasvuun. Tunnen sellaisia aikuisia joistaon tullut aivan hyviä kansalaisia ,vaikka vanhemmat ovat täysin alkoholisteja molemmat.
------Poikkeuksiakin on olemassa.Mutta kyllä lasten psykiatrit joutuvat kuulemaan lasten suusta oikein kauhujuttuja ja siksi he ovat huolissaan.
[/quote]niin, kyllähän nämä hengen voimalla hyveellisiä elämäntapoja opettavat lahkot ovat viime aikoina kunnostautuneet erityisesti nuorten poikien suhteen.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

minä-itte

  • Vieras
Vs: Lisääntyvä levottomuus
Kummaksi on maailman meno mennyt.Lasten perusturvallisuus on järkkynyt,pahemman kerran.Meillä Suomessa on kymmeniätuhansia lapsia,joilla ei ole älyssä mitään vikaa,mutta he eivät pysty keskittymään.Monessa talossa tv on auki aamusta iltaan,usea tietokone on päällä koko ajana,musa soi tauotta ja liikekeskuksien tavarataivaat pursuavat roinaa,jota ihminen ei välttämättä tarvitse.Kännykkä' pirisee aina jossakin.
Ei ole ihme,jos lasten henkinen elämä järkkyy.Siihen kun vielä lisätään jatkuvat isien ja äitien vaihtumiset perheissä,alkoholin nauttimiset lasten nähden lieveilmiöineen,niin on suorastaan ihme, jos näistä kasvaa tasapainoisia ihmisiä.Kasvatus on ihan retuperällä;jos erehtyy tervehtimään jotain nuorta kylällä,niin ihme on ,jos vastaa,usein seuraa hölmistynyt ilme,ja keskaria näytetään hyvin herkästi.Minulla on tuttavia,jotka ovat tekemisissä lasten ja nuorten kanssa päivittäin ja he sanovat,että tilanne pahenee koko ajan. ???
Entä sitten aikuiset.Koska suomessa rangaistukset rikoksista on ihan mitättömiä,niin raiskaajat ja murhamiehet ovat jatkuvasti vapaalla jalalla,.Vaikka en muuten ihannoi Amerikkaa,niin kuitenkin olen rikostuomioissa samalla kannalla.Murhasta voi saada jopa 150v vankeutta ja se tarkoittaa sitä,että tämä henkilö ei pääse koskaan enää toistamaan tekoaan. Kyllä käy sääliksi nämä pienet lapsenlapset.Miten ihmeessä he selviävät tässä hullunmyllyssä 8) :o

Tarvittaisiin taas uusi maailmamsota.

minä-itte

  • Vieras
Vs: Lisääntyvä levottomuus
Kummaksi on maailman meno mennyt.Lasten perusturvallisuus on järkkynyt,pahemman kerran.Meillä Suomessa on kymmeniätuhansia lapsia,joilla ei ole älyssä mitään vikaa,mutta he eivät pysty keskittymään.Monessa talossa tv on auki aamusta iltaan,usea tietokone on päällä koko ajana,musa soi tauotta ja liikekeskuksien tavarataivaat pursuavat roinaa,jota ihminen ei välttämättä tarvitse.Kännykkä' pirisee aina jossakin.
Ei ole ihme,jos lasten henkinen elämä järkkyy.Siihen kun vielä lisätään jatkuvat isien ja äitien vaihtumiset perheissä,alkoholin nauttimiset lasten nähden lieveilmiöineen,niin on suorastaan ihme, jos näistä kasvaa tasapainoisia ihmisiä.Kasvatus on ihan retuperällä;jos erehtyy tervehtimään jotain nuorta kylällä,niin ihme on ,jos vastaa,usein seuraa hölmistynyt ilme,ja keskaria näytetään hyvin herkästi.Minulla on tuttavia,jotka ovat tekemisissä lasten ja nuorten kanssa päivittäin ja he sanovat,että tilanne pahenee koko ajan. ???
Entä sitten aikuiset.Koska suomessa rangaistukset rikoksista on ihan mitättömiä,niin raiskaajat ja murhamiehet ovat jatkuvasti vapaalla jalalla,.Vaikka en muuten ihannoi Amerikkaa,niin kuitenkin olen rikostuomioissa samalla kannalla.Murhasta voi saada jopa 150v vankeutta ja se tarkoittaa sitä,että tämä henkilö ei pääse koskaan enää toistamaan tekoaan. Kyllä käy sääliksi nämä pienet lapsenlapset.Miten ihmeessä he selviävät tässä hullunmyllyssä 8) :o

   Meikäläisellä on paljon positiivisempi näkemys nyky nuorista. Kyllä minua nuo murrosikäiset tervehtii aivan oma-aloitteisesti. Kait mää oon sit jotenkin poikkeuksellinen, lapsellinen ;D
   Se että nauttii alkoholipitoista juomaa lasten nähden ,ei ole suomessa rikos. (kait keput tekee siitäkin rikoksen) Kokemuksesta tiedän ,ettei se vaikuta mitään lapsen kasvuun. Tunnen sellaisia aikuisia joistaon tullut aivan hyviä kansalaisia ,vaikka vanhemmat ovat täysin alkoholisteja molemmat.  ;D


....helvetin ruma YK-sotilaskorsto, ei ihme, jos nuoriso kumartaa otsa maahan asti  ;D

jeep

  • Vieras
Vs: Lisääntyvä levottomuus
Päättäjät ja isot yritys pomot ovat hyvää esimerkkiä kansalle, kavallat tai teet lähes mitä tahansa, he eivät saa tuomiota, tai jos saavat se on lähes aina joku muodollinen summa. Suomen "kerma" toimii hyvänä esimerkkinä nuorisolle sillä huono muistisuudella, ja kuinka rahalla voi kiertää ja saada kaikki anteeksi. Raha ja ahneus tappaa moraalin. Ja keillä sitä rahaa on, he saarnavat moraalin sanomaa ja muuttavat lakia aina tilanteen mukaan joka on heille itselle edullisin. Eikös sitä sanota että lain laatijat ovat yleensä niitä suurimpia rikollisia ?

Ei kai nyt kovin korkeaa ÄO:ta tarvita tajuamaan sitä ja mistä kansalle "mallit" annetaan. "Sellainen on kansa, kuin hallitus", kansan enemmistö on valinnut "näköisensä" päättäjät, "joten turha on valittaa kun paskat on jo housuissa".

Viimeksi muokattu: 14.12.10 - klo:12:07 kirjoittanut jeep

jeep

  • Vieras
Vs: Lisääntyvä levottomuus
Sana KANSANEDUSTAJAT, niin minkä osan, olisiko se juuri se eliitin edustajat!?

Tuo on jo sanana, iso floppi

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Lisääntyvä levottomuus


   Meikäläisellä on paljon positiivisempi näkemys nyky nuorista. Kyllä minua nuo murrosikäiset tervehtii aivan oma-aloitteisesti. Kait mää oon sit jotenkin poikkeuksellinen, lapsellinen ;D
   Se että nauttii alkoholipitoista juomaa lasten nähden ,ei ole suomessa rikos. (kait keput tekee siitäkin rikoksen) Kokemuksesta tiedän ,ettei se vaikuta mitään lapsen kasvuun. Tunnen sellaisia aikuisia joistaon tullut aivan hyviä kansalaisia ,vaikka vanhemmat ovat täysin alkoholisteja molemmat.
------Poikkeuksiakin on olemassa.Mutta kyllä lasten psykiatrit joutuvat kuulemaan lasten suusta oikein kauhujuttuja ja siksi he ovat huolissaan.
[/quote]

   Ainahan niitä on poikkeuksia. Viimetalvena tuosta meidänkinn koulusta vietiin yksi kasiluokan tyttö ambulanssilla sairaalaan ,kun tempasi puoli pulloa kossua. Ei sitä noin nuorena kestä sellaista määrää  ;D