Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Karijaharija  (Luettu 4576 kertaa)

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Karijaharija
Pitäs laittaa karijaharija pihattoon. Mikä malli liene paras.? Tuommonen nyrkkeilysäkkimallinen vai sittenki seinäkiinnitteinen? Kokemuksia pliis..

Lissu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
Vs: Karijaharija
Minullakin ongelmia kirjoituksien kanssa, kun on langaton näppis. Pitäis vaihtaa vissiin patterit ;D

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Karijaharija
Pitäs laittaa karijaharija pihattoon. Mikä malli liene paras.? Tuommonen nyrkkeilysäkkimallinen vai sittenki seinäkiinnitteinen? Kokemuksia pliis..
Molemmat  mallit oman kokemuksen mukaan toimivia kuhan ei delavallia osta... Yhden katkenneen delavallin  harjaosan olen onkinut kaverin paskakuilusta.

JuPi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Karijaharija
ei ainakaan sellaista jossa on "tukirauta" harjan yläpuolella..olen kuullut monta tapausta, kun häntä on menyt väliin huonoin tuloksin..kokemuksia ei ole, mutta monessa navetassa olen vieraillut  ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Karijaharija
ei ainakaan sellaista jossa on "tukirauta" harjan yläpuolella..olen kuullut monta tapausta, kun häntä on menyt väliin huonoin tuloksin..kokemuksia ei ole, mutta monessa navetassa olen vieraillut  ;D

Jos Sueviaa tarkotat niin ei ainakaan vielä oo ollu ongelmia moisesta.
tethering holes to their concave windings

MrMäkirinne

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: Karijaharija
Pitäs laittaa karijaharija pihattoon. Mikä malli liene paras.? Tuommonen nyrkkeilysäkkimallinen vai sittenki seinäkiinnitteinen? Kokemuksia pliis..

Kyllä tuo riippuva harja joka pääsee pyörähtelemään joka suuntaan on mun mielestä paras.
Ja kyllä nuo uudemmat delavalit kestää. Ensimmäisissä malleissa niissä oli juurikin tuota putoamisongelmaa, mutta tämä uudempi malli joka nyt on ollut jo useamman vuoden, käsittääkseni toimii ja pysyy ylhäällä.

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Karijaharija
Minullakin ongelmia kirjoituksien kanssa, kun on langaton näppis. Pitäis vaihtaa vissiin patterit ;D
Sitähä saa mongertaa nämä kirijotukset tänne sosijaalisseen metijaan semmosela murteela ku puhhuu livenäi.. ;D
Vaiha vaan pattertit sanonko mihi.. ;)

Hesator

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Karijaharija
Jos on pyörivä harja niin hännät tarttee pitää lyhkäsinä jottei pöyrährä sen akselin ympäri ja kiskase tupsua kärjestä pois, jää vaan ruoto....

Vanhempi lavalin harja teki juuri tuota... Kerran se putos koko paska ritilälle ku varmaan oli annettu palautetta harjauksesta.. Oli sitä aamusti kiva kattella pyörivää harjaa lattialla..

Sitte se nostettii ylös ja tuettiin paremmin niin sitte ne karvanaamat seuraavaks retutti sitä niin että tuo ylempi harjan runko repes liitoksistaan.. On varmaan 5 vuotta lojunu hallin lattialla jos korjattais joskus... Ny tosin navetas kaks järeempää katuharjaa autonjousen pääsä, niitä mitä meijeri myy..

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Karijaharija
Pitäs laittaa karijaharija pihattoon. Mikä malli liene paras.? Tuommonen nyrkkeilysäkkimallinen vai sittenki seinäkiinnitteinen? Kokemuksia pliis..

http://www.youtube.com/watch?v=daXjhci9jCc  tommonen mulla, yksinkertainen laittaa. Siinon systeemi joka pyöräyttää takaisinpäin jos vastus kasvaa liikaa, tarkoitus estää just hännän takertuminen.

Ei ainakaan vielä näy hännättömiä  ;D

Olikos toi ny finnlacton myymä, muista enää kun muutama vuosi sitten ostettu

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Karijaharija
Tuo Wejjon harja näytti vähän samanlaiselta, mitä on Mullerupin myymä malli. Meillä laitettiin sellainen umpipihattoon, mutta kauaa se ei ole sielä pyörinyt. Ensin siitä hajosi piirikortti, no sen vaihdon jälkeen eläimet päätti syödä sisältä johdot poikki. Oli alapuolelta täysin avonainen ja vaikka näytti, ettei ne nyt sinne pääse tutkimaan, niin mitäs muuta elukoilla on kuin aikaa...
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Karijaharija
Onks jollain kokemusta dairytecin myymästä harjasysteemistä?
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Vs: Karijaharija
Ei lehmät tarvitse mitään sähköllä pyöriviä harjakoneita. Riittää, kun asentelet seinille kiinteitä harjoja, joissa voi joissakin olla myös yläpuolinen osa selän harjaamista varten. Tehdastekoisia myyvät ainakin K ja meijerin myymälät. Lehmät tykkäävät itse kyhnytellä nahkaansa. Ja aikaahan niillä on. Tämä on huomattavasti parempi ratkaisu lehmien hyvinvoinnin kannalta ja myös isännän lompsan kannalta.

IJK

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Karijaharija
Dairytecin harjat on samoja Schurr-merkkisiä mitä myös Pelma myy. Nhk-keskuksen myyjä sanoi suoraan ettei halua myydä lelyn harjoja, koska ne ei tule kestämään.
SURVIVAL - When you are in deep trouble, say nothing, and try to look like you know what you're doing.

körömölli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 182
Vs: Karijaharija

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Karijaharija
Pitäs laittaa karijaharija pihattoon. Mikä malli liene paras.? Tuommonen nyrkkeilysäkkimallinen vai sittenki seinäkiinnitteinen? Kokemuksia pliis..

http://www.youtube.com/watch?v=daXjhci9jCc  tommonen mulla, yksinkertainen laittaa. Siinon systeemi joka pyöräyttää takaisinpäin jos vastus kasvaa liikaa, tarkoitus estää just hännän takertuminen.

Ei ainakaan vielä näy hännättömiä  ;D

Olikos toi ny finnlacton myymä, muista enää kun muutama vuosi sitten ostettu
Tuo saksalainen heido oli  yllättäin saksalaisen tutkimuksen mukkaan aivan YLIVOIMAANEN :o