Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe RINNAKKAIS VALMISTUKSET  (Luettu 6786 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: RINNAKKAIS VALMISTUKSET
Valmetin perseestä löytyy ainakin semmosia laakereita missä lukee rehellisesti, ja selvään, että made in U.S.S.R  :D

Onks niitä vieläkin siellä?
olen luullut että ne ovat poistuneet sen bilateraalisen kaupan loputtua,vai onko ne vielä sen aikaista varastoa..

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: RINNAKKAIS VALMISTUKSET
mutta hulluinta on että nykyään alkaa kiinasta tulla laadukkaanpaa tavaraa kuin euroopasta löytyy saman merkkistä!         tainnut halpajutut vaihtaa paikaansa!                             honkkarin kaluissa huomannut suurimman eron!

Eihän se siitä olekaan kiinni etteikö siellä osattaisi tehdä laatua, länsimaiset maahantuojat käyvät siellä neuvotteluja ja vaativat hankintahinnaltaan halvempia tuotteita ja kiinalaiset tarjoavat huonompia ja huonompia tuotteita kunnes molemmat on tyytyväisiä hintaan.
Jotenkin vaan sääli kun hyvää materiaalia tuhlataan jotta saatais tehtyä tukkureille tavaraa riittävän halvalla. Esim. jotkut kellfri traktorit yms.

Jos traktorien valmistuksessa päästäis samaan tehokkuuteen kuin autojen valmistuksessa niin tehdashinnat vois olla jopa 25-30 % edullisempia, näin luulisin. Missä se ero sitten näkyis, sitä en tiedä  ;D



Suunta on kuitenkin päinvastanen. Myyntimäärät supistuu kaikkialla, ja samalla kokoluokka, sekä varustetaso kasvaa. Kohta joku isompi rotisko maksaa saman mitä moto. Automatiikkaa alkaa jo ollakin sama määrä.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: RINNAKKAIS VALMISTUKSET
Valmetin perseestä löytyy ainakin semmosia laakereita missä lukee rehellisesti, ja selvään, että made in U.S.S.R  :D

Onks niitä vieläkin siellä?
olen luullut että ne ovat poistuneet sen bilateraalisen kaupan loputtua,vai onko ne vielä sen aikaista varastoa..

Turkista taitavat tulla nykysin  ;D

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: RINNAKKAIS VALMISTUKSET
  Eiköhän se hinnoittelu lähde siitä ostajan sietokyvyn arvioinnista,kuinka voi selittää esim.jonkun paalaajankin hintaa verrattuna nyt vaikka traktoriin,peltiä ja joku hassu reduktori ja muutama sähköjuttu ja se on siinä,ei moottoria eikä ohjaamoa yms.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: RINNAKKAIS VALMISTUKSET
Sääli että kukaan ei tee "karvalakkitraktoreita". Tehokas nykyaikainen moottori, suunnanvaihtaja, aluevaihteisto, nelinopeuksinen vaihteisto, etu ja taka-akselit, tilava lasihytti lämmityslaitteella ja ilmastoinnilla ja ilmaistuimella.
 Kaikenlaista turhaa pikkuhienoutta on kaikissa nykykoneissa ja hintaa sen mukaan. >:(

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: RINNAKKAIS VALMISTUKSET
Sääli että kukaan ei tee "karvalakkitraktoreita". Tehokas nykyaikainen moottori, suunnanvaihtaja, aluevaihteisto, nelinopeuksinen vaihteisto, etu ja taka-akselit, tilava lasihytti lämmityslaitteella ja ilmastoinnilla ja ilmaistuimella.
 Kaikenlaista turhaa pikkuhienoutta on kaikissa nykykoneissa ja hintaa sen mukaan. >:(

Ongelmana on vaan että kukaan ei näitä osta. Onhan esimerkiksi valtrallakin klassiki mallit tai haitekit mutta aina hamuillaan niiden advansen ja versun sekä direktin perään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: RINNAKKAIS VALMISTUKSET
vuonna miekka jakirves olin pellonpajalla missä setä piirsi vasikkapatteria,piirrustuksen ylälaidas luki tavoiteltu kate 400.kysyi mitä toi tarkoittaa kaveri sanoi että ei mitään ja löi kansion kiinni.

totuuden torvi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1964
Vs: RINNAKKAIS VALMISTUKSET
Puimuri ja taktori maksaa samanverran  noin 100 tuhatta ekee. Puimuri taitettua peltiä, molenmissa samanlaiset mootttorit. Traktorissa  kuiteski parenpi hytti, todennäköisesti kalliinpi hydrauliikka , portaaton aski vähän kalliinpi kuin puimurissa. Puimuria käytetään noin 100-150 tuntia korkeintaan vuodessa keskimäärin. On poikkeuksia ylös ja varsinki alaspäin. Traktoriin saattaa tulla kuiteski viljatilalla yli 200 tuntia  ja käyttöä ympäri vuoden jonkinverran.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: RINNAKKAIS VALMISTUKSET
Sääli että kukaan ei tee "karvalakkitraktoreita". Tehokas nykyaikainen moottori, suunnanvaihtaja, aluevaihteisto, nelinopeuksinen vaihteisto, etu ja taka-akselit, tilava lasihytti lämmityslaitteella ja ilmastoinnilla ja ilmaistuimella.
 Kaikenlaista turhaa pikkuhienoutta on kaikissa nykykoneissa ja hintaa sen mukaan. >:(

Sanoppas muuta.
Hitec Valtraa sen verran himmattaisiin että se viiden pikavaihteen laatikko pantaisiin valinnaisvarusteeksi niin muuta ei trakrorilta normaali käytössä tarvitse. Kaikki jonninjoutava hilavitkutin joutaa pois hintaa nostamasta. Vaan tämähän se taitaakin juuri olla se politiikka jolla saadaan nyhdettyä rahat pois kun tällätään koneeseen kaikki mahdollinen varustus "vakioksi" vaikka käyttäjä ei tarttis kuin ehkä yhden ominaisuuden lisäksi mitä siinä karvalakkimallissa ei ole.

Niin,  T162 Versu Classic HT viidellä pikavaihteella ja hydesuunnanvaihtajalla tai pelkkiin vetohommiin jopa kuivalla kytkimellä ja avoimella hydrauliikalla olis passeli vetokone viljatilalle aurojen, kultivaattorin ja kärryjen vetoon. Ajotietokone, monipuoliset päisteautomatiikat ja ohjelmoitavat venttiilit sekä ISObussit voi tosta yhtälöstä poistaa. Mekaaninen hydrauliikka lisää hytin melutasoa väkisinkin, niin samantien sitä aluelaatikkoa vois käyttää perinteisella kepillä ja lisävarustelistalta voisi kopinjousien sijaan ruksata kunnon aktiivi-ilmapenkin ja automaatti-ilmastoinnin.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: RINNAKKAIS VALMISTUKSET
vuonna miekka jakirves olin pellonpajalla missä setä piirsi vasikkapatteria,piirrustuksen ylälaidas luki tavoiteltu kate 400.kysyi mitä toi tarkoittaa kaveri sanoi että ei mitään ja löi kansion kiinni.

Jos "setä" ois vastannu, oikea vastaus ois ollu prosentteja todellisiin valmistuskustannuksiin nähden... ei markkoja eikä euroja.
tethering holes to their concave windings

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: RINNAKKAIS VALMISTUKSET
Vois ruveta hirvittämään mitä esimerkiksi traktorin osat ihan siellä "atomitasolla" maksaa. On vaan niin monta välikättä jotka osaa sen Piillä kertomisen että lopputuote on sitten tähtitieteellisen kallis. Mahtaakohan 100000€ raktorin osat maksaa edes 10000€ ennen valmistajan katetta kuin ne lähtee liikkeelle traktoritehdasta kohden

Eiks se ollut niin että 30000 een auto saa maksaa tehtaan hihnan päässä korkeintaan 3000€ tai sen valmistus ei kannata.
Jos koko sarja kutsutaan paikattavaksi niin siinä katteet ohenee aika äkkiä.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: RINNAKKAIS VALMISTUKSET
Maataloushan maksaa kun jotkin omistajat valmistavat samaan tarkoitukseen käyviä koneita, näin tulee turhia kustannuksia viljelijöiden maksettavaksi. Traktori puolella on vain muutamia valmistajia komponenteille, niistä kootaan sitten useita merkkejä. Onko se tarkoituksen mukaista, kustannustehokasta. Esim ACCO myy monella merkillä, tekee kolmessa paikassa vaihdelaatikoita, ei mitään järkeä. Tekisi  kaikki traktorit siellä missä se olisi kustannustehokasta, laittaisi moottoripeiton sitten sellaisen kuin tilaaja haluaa, samoin valmista keskittäisi varaosa myynnin sinne missä kaikki" merkit" on myynnissä. Esim. traktorin vahdelaatikon tekeminen on jo niin tarkkaa työtä ettei se kaikilta onnistu jokin tekisi sen  näille muutamille valmistajille. Autoissahan tämä on yleistä pakettiautot on kohta samanlaisia,  MB  WV vain moottori on eri ja monet muut tekevät samoin.

Onks sulla mitään käsitystä minkätasoisia ovat sitikan, fiiatin, pösön, renun ja ooppelin jamitäniitänytoli pakettiautot?   Ei ainakaan luotettavuus ja laatu  parane näissä niputuksissa.

Viimeksi muokattu: 06.12.10 - klo:20:04 kirjoittanut landehande