Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ritiläpalkkien roilotus  (Luettu 4379 kertaa)

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
ritiläpalkkien roilotus
Tanskan maalla oli yhteen navettaan roilotettu ritiläpalkkeihin puolen sentin uria pidon lisäämiseksi. Isäntä oli hirmu tyytyväinen uriin ja suositteli asiaa ehdottomasti.

Tekeekö kukaan suomessa sellaista jyrsintää kun ei ihan viitsisi rälläkällä ruveta niitä jyystämään??
Tai mistähän saisi tietoa siitä jyrsintä laitteesta?
käsittääkseni siinä oli ollut laikkoja useampia eli työleveyttä oli vähän enemmän.

Olen kuullut että jotkut olisivat vähän meinanneet tuoda laitetta suomeen mutta muuta en tiedä. Varmaan löytyisi halukkaita käyttäjiä enemmänkin jos vaikka sitten vuokraisi konetta.

Niin ja kuluttaako tuollaiset urat sorkkia enemmän eller hur?

peijooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 96
Vs: ritiläpalkkien roilotus
http://www.cramo.fi/Web/Apps/Products/ProductGroup.aspx?id=8986&epslanguage=FI
tasaisen lattian voi karhentaa tuolla, mutta ritiläpalkit on vaikeampi homma. siihenkin voisi joku ratkaisun löytää!
jyrsittyyn pintaan olen todella tyytyväinen!!!!
Ammattilainen vuodesta 1990:)

Poikapoloinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: ritiläpalkkien roilotus
Itse epäilevästi suhtaudun ritiläpalkkeihin kajoamiseen, voip olla ikävä jos sortuu alta.
Maaseudun tulevaisuus

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: ritiläpalkkien roilotus
tässä nimen omaan ei olisi tarkoitus sitä sillä lailla karhentaa vaan leikata uria n.10cm välein. Eikös timantin jäljiltä sen uran pitäisi olla yhtä kestävä kuin pinta muutenkin. Tarkoitus siis noin 5-10mm syviä uria tehdä.
 

JoHaRa

  • Vieras
Vs: ritiläpalkkien roilotus
Täällä Savossa näkyy jyrsityn kiinteitä lattioita Ramirentin jyrsimillä. Hyvää jälkeä...

Miten noissa palkeissa raudat on laitettu? Mä en rautojen kohdille lähtisi jyrsimään mitään uria.

Pantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 384
Vs: ritiläpalkkien roilotus
Jos tahtoo ritiläpalkkeihin muutosta, paras ratkaisu on laittaa ritilämatot. Meillä ontumiset ovat hävinneet lähes kokonaan (1kpl) vaikka laitoimme vain ruokintapöydän puolelle. Ja hauska katella kun lehmät juoksee siinä kuin laitumella, jos ne joskus innostuu. Ei mikään kiva näky mut joskus niitäkin juoksuttaa.

peijooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 96
Vs: ritiläpalkkien roilotus
Minä ainakin jyrsin tosi vähän pinnasta milli tai kaksi...
luulen, että tuollaisten urien  vaikutus palkkiin suurempi kuin tuon jyrsinnän!
Ammattilainen vuodesta 1990:)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: ritiläpalkkien roilotus
Minä ainakin jyrsin tosi vähän pinnasta milli tai kaksi...
luulen, että tuollaisten urien  vaikutus palkkiin suurempi kuin tuon jyrsinnän!

Nii, just tuota minäkin meinasin. Terävä ura raudan päällä tuntuisi korroosiosta tervetuliaiskutsulta  :D

Teroman

Vs: ritiläpalkkien roilotus

Niissä nykyään rosteria betoniraudat
 8)

Teutsi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 243
Vs: ritiläpalkkien roilotus
tollasella koneella ne jyrsii enklannissa http://www.surftech.co.uk/grooving.htm

peijooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 96
Vs: ritiläpalkkien roilotus
tollasella koneella ne jyrsii enklannissa http://www.surftech.co.uk/grooving.htm

samakone! mutta jyrsin prikat samassa rivissä!

Viimeksi muokattu: 11.12.10 - klo:17:19 kirjoittanut peijooni

Ammattilainen vuodesta 1990:)

sorkkis

  • Vieras
Vs: ritiläpalkkien roilotus
Jos tahtoo ritiläpalkkeihin muutosta, paras ratkaisu on laittaa ritilämatot. Meillä ontumiset ovat hävinneet lähes kokonaan (1kpl) vaikka laitoimme vain ruokintapöydän puolelle. Ja hauska katella kun lehmät juoksee siinä kuin laitumella, jos ne joskus innostuu. Ei mikään kiva näky mut joskus niitäkin juoksuttaa.

Miten ne ovat kestäneet ? Onko kallis investointi ?