Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin  (Luettu 6027 kertaa)

Bentti

  • Vieras
Olipa pöyristyttävää lukea tämän päivän Maaseudusta MTK:n kanta kelkkareittinen lunastamiseen tässä maastoliikenne lain muutosesityksessä.

MTK siis hyväksyy kelkkareittien rakentamisen yksityisten maille, jopa ilman minkäänlaista korvausta.

Pahinta on se, että kelkkareitit tullaan muuttamaan tieliikennelain mukaisiksi teiksi, jolloin maanomistaja ei itse saa kulkea niillä, esim kuljettaa puuta.

Ja kauhuskenaario on se, että maanomistaja maksaa tulevaisuudessa kiinteistöveroa myös maillaan kulkevaan kelkkareittiin kuuluvasta maa-alasta, samalla kun joku matkailuyrittäjä tekee bisnestä maksullisella kelkkareitillä jonka kulkemisesta perii maksun,  eli minä maksan veron, ja joku muu tienaa maani avulla.

Miten onkaan MTK voinut vajota näin alas?

Viimeksi muokattu: 01.12.10 - klo:16:15 kirjoittanut Bentti

minä-itte

  • Vieras
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin
http://www.keskisuomi.fi/filebank/165-moottorikelkka.pdf

Lue s. 10 ja 12.

Pakkolunastuksessa maanomistajakorvaus 150 €/km, MTK:n suositusten mukaisesti.

Tämmöinen pakkolunastus tuskin kestää EU-tuomioistuimen käsittelyn!

MTK on lähtenyt yhdessä Ympäristöministeriön kanssa murentamaan yksityistä omistusoikeutta, kommari Pekka Tuunasen johdolla.

Viimeksi muokattu: 01.12.10 - klo:17:32 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

  • Vieras
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin
Ämteekoo yrittää epätoivoisesti etsiä uusia jäseniä jäsenkadon takia, nyt tähtäimessä on matkailuyrittäjät.

MTK on murentamassa Suomen perustuslaillista omistusoikeutta.

Ari Harjunen

  • Vieras
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin
No Terve!

Huolestuttavaa tässä on se, että asetutaan yhden kapea-alaisen harrastejoukon tueksi. Entä jos
maanomistaja tai hänen perillisensä haluaisi jatkossa harjoittaa luonto- tai erämatkailua teemana
rauhallisuus? Kelkkareittien vaikutus ulottuu kauemmas kuin reitin laitaan. Miksi kelkalla pitää
matkustaa?  Safariyrittäjätkin haluavat, että ajetaan mahdollisimman vähän ja istutaan paljon nuotiolla niin ei kelkat kulu! Kelkkailu ei kuulu luontoon, eikä yhdysreiteistä kenenkään leipä levene,
veronmaksajan leipä vaan kapenee. Nyt MTK yrittää mielistellä väärässä paikassa.

ari

minä-itte

  • Vieras
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin
No Terve!

Huolestuttavaa tässä on se, että asetutaan yhden kapea-alaisen harrastejoukon tueksi. Entä jos
maanomistaja tai hänen perillisensä haluaisi jatkossa harjoittaa luonto- tai erämatkailua teemana
rauhallisuus? Kelkkareittien vaikutus ulottuu kauemmas kuin reitin laitaan. Miksi kelkalla pitää
matkustaa?  Safariyrittäjätkin haluavat, että ajetaan mahdollisimman vähän ja istutaan paljon nuotiolla niin ei kelkat kulu! Kelkkailu ei kuulu luontoon, eikä yhdysreiteistä kenenkään leipä levene,
veronmaksajan leipä vaan kapenee. Nyt MTK yrittää mielistellä väärässä paikassa.

ari

Ei muutakuin valitus EU-tuomioistuimeen.

Kysehän ei ole pelkästään harrastetoiminnasta, vaan bisneksenteosta toisen maaomaisuudella, mm hevoskouluille vapaa ratsastusoikeus toisten teillä ja metsissä.

Kuten Ympäristöministeriön Pekka tuunanen on moneen kertaan todennut, "jokamiesoikeuden kannalta ei ole merkitystä sillä, käytetäänkö jokamiesoikeutta  bisneksentekoon vai ei".

Jossain kirjoituksessa hän ilmoitti Ympäristöministeriön laajentavan jokamiesoikeuskäsitettä.

Millähän oikeudella Ympäristöministeriä muuttaa Suomen perustuslakia?

Alunperin jokamiesoikeus on ollut oikeus hakea särpimenjatkoa marjastamalla ja sienestämällä, sekä oikeus kulkea tilapäisesti toisten maitten läpi, kulkuyhteydet olivat ennenmuinoin huonot.

Viimeksi muokattu: 01.12.10 - klo:17:22 kirjoittanut minä-itte

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin
Tosi pöyristyttäviä nämä tälläiset jokamiehen ja jokahevosen oikeustulkinnat. Huomaa että on mopo karannut tosi pahasti, kun on etäännytty näin pahoin tosi elämästä. Jokamiehen oikeudet ovat perustuneet muinoin tarpeeseen liikkua tiettömillä seuduilla, ja hankkia ruokatarpeita itselleen.
Nyt nämä "tavat" on valjastettu keppihevoseksi sosialisoinnille.  ??? ???

minä-itte

  • Vieras
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin
Kyselin joskus Janina Anderssonilta kantaa saastuttavien moottorikelkkareittien vetämiseen pitkin maatamme.

Hänen mukaansa vihreät ovat olleet moottorikelkkareittien rakentamisen puolella.

Murentaa mukavasti yksityistöä omistusoikeutta, ovathan nämä Anderssonit ja Sinnemäet pikkupioneereja.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin


Miten onkaan MTK voinut vajota näin alas?

  Eikös tää ole jo keskusteltu moneen kertaan ,että MTK = MaidonTuottajienKeskusliitto. MTK hyväksyy kaikki muut valtion taholta tehdyt heikennykset perusturvaan,perusoikeuksiin,perustuslakiin. Ainoastaan tissinkoittajien etuihin C1 -C4 alueella ei saa puuttua ;D

minä-itte

  • Vieras
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin
Hyväksyttävää, jos kelkkareitit vedetään C-alueen navetoitten nurkalta....

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin
Hyväksyttävää, jos kelkkareitit vedetään C-alueen navetoitten nurkalta....
Eihän c-alueella sun kirjotusten mukaan asukkaan ketään, niin mitä kelkkareitti haittaa ? :)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin
Hyväksyttävää, jos kelkkareitit vedetään C-alueen navetoitten nurkalta....
ois kätsy lähtee kelkkaa tuulettamaan ;D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin
Hyväksyttävää, jos kelkkareitit vedetään C-alueen navetoitten nurkalta....

  Moottorikelkkailu on kepulaasten puoluerahoitusta varten keksitty liikkumismuoto. Siis se pitäisi kieltää ehdottomasti ;D
 
  Ei niin mitään järkee polttaa bensaa 20litraa 100km, kun autollakin pääsee paikasta A paikkaan B  ;D

http://www.sll.fi/tiedotus/kiertoartikkelit/kiertoartikkeli
  

minä-itte

  • Vieras
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin
MTK on jo alustavasti hyväksynyt tulevien kelkkareittien muuttamisen mönkijöitten kesäkäyttöön....ilman, että maanomistajille maksetaan korvauksia.

gutiguti

  • Vieras
Vs: MTK hyväksymässä maittemme sosialisoinnin


Pahinta on se, että kelkkareitit tullaan muuttamaan tieliikennelain mukaisiksi teiksi, jolloin maanomistaja ei itse saa kulkea niillä, esim kuljettaa puuta.

Ja kauhuskenaario on se, että maanomistaja maksaa tulevaisuudessa kiinteistöveroa myös maillaan kulkevaan kelkkareittiin kuuluvasta maa-alasta, samalla kun joku matkailuyrittäjä tekee bisnestä maksullisella kelkkareitillä jonka kulkemisesta perii maksun,  eli minä maksan veron, ja joku muu tienaa maani avulla.

Miten onkaan MTK voinut vajota näin alas?
Hevostalous on dynaamisesti kasvava ala, jonka harrastusmahdollisuus on hyvin rajallinen juuri turvallisten reittien vähyyden vuoksi.