Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pihvikarjapäivät  (Luettu 2826 kertaa)

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Pihvikarjapäivät
Olipa viikolla rennot ja "virkistävät"  8) pihvikarjapäivät Himoksella. Olikohan paikalla muita agronettiläisiä? Muutamia kyllä tunnistinkin... Tapahtuman järjestelyt pelasi ihan ok, mutta ravintolapalvelut, tai niiden puute harmittivat, samoin se "humppaorkesteri".

Paikka ja ohjelma oli kuitenkin mukavaa vaihtelua niille jokavuotisille emolehmäpäiville Ikaalisissa. Faban porukka voisi jo vähän miettiä uusia aiheita luennoille ja paikan vaihtokin saattaisi olla ajankohtaista.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Pihvikarjapäivät
No tuliko maailma viisaammaksi ...

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: Pihvikarjapäivät
Itse en päässyt, mutta rohkeesti laitoin emännän asialle. Kovasti kehu tullessaan, paremmat menot kun Ikaalisissa. Johtuukohan siitä, että oltiin siellä porukassa?????

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Pihvikarjapäivät
Itse en ollut siellä mutta kalenteriin olen joskus jo viime keväänä kirjoittanut joulukuun kohdalle että harkitse onko järkevää kuulua ko. liittoon ja maksaa mahdollisesti suurenevaa jäsenmaksua. Kun ilmeisesti ennen vuodenvaihdetta on ilmoitettava kuuluuko seuraavana vuonna liittoon.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Pihvikarjapäivät
Niin, kai se on jonkinlainen jäänne menneiltä vuosilta, että joka hommaan pitää olla oma etujärjestö.
Olen kyllä jäsen ja olen myös ensi vuonna, sitä en tiedä onko siitä mitään hyötyä, mutta olen ajatellut asian näin, että mikäli joku ei edes yritä vaikuttaa asioihin, niin eihän siitäkään mitään tule ...
Eli yritetään nyt ja tuetaan liittoa, eihän sitä tiedä vaikka se saisikin jotain vielä aikaan ????

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Pihvikarjapäivät
Niin, kai se on jonkinlainen jäänne menneiltä vuosilta, että joka hommaan pitää olla oma etujärjestö.
Olen kyllä jäsen ja olen myös ensi vuonna, sitä en tiedä onko siitä mitään hyötyä, mutta olen ajatellut asian näin, että mikäli joku ei edes yritä vaikuttaa asioihin, niin eihän siitäkään mitään tule ...
Eli yritetään nyt ja tuetaan liittoa, eihän sitä tiedä vaikka se saisikin jotain vielä aikaan ????

Niin olet ihan oikeassa että on hyvä että edes jotkut yrittää tehdä asioiden eteen jotakin ja samasta syystä kuulun myös mtk:n vaikka en tiedä onko siitäkään juuri konkreettista hyötyä minulle. Mutta sitä näkymätöntä myyräntyötä (toivottovasti?) nämä molemmat kai tekevät ja ehkä jotakin asioita joskus saavat paremmaksi.
Tälläisenä pikkutilallisena on vaan pistänyt silmään muutamat jutut joita pihvikarjaliiton johtoasemassa olevat ihmiset ovat kirjoittaneet. mm. siitä että vain suuri on kaunista jne. ja siihen olisi jokaisen tavoiteltava...No näinhän se tietysti onkin mutta mielestäni kuitenkin kaikenkokoisilla tiloilla on sijansa myös pihvikarjapuolella!

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Pihvikarjapäivät
Niin, kai se on jonkinlainen jäänne menneiltä vuosilta, että joka hommaan pitää olla oma etujärjestö.
Olen kyllä jäsen ja olen myös ensi vuonna, sitä en tiedä onko siitä mitään hyötyä, mutta olen ajatellut asian näin, että mikäli joku ei edes yritä vaikuttaa asioihin, niin eihän siitäkään mitään tule ...
Eli yritetään nyt ja tuetaan liittoa, eihän sitä tiedä vaikka se saisikin jotain vielä aikaan ????

Niin olet ihan oikeassa että on hyvä että edes jotkut yrittää tehdä asioiden eteen jotakin ja samasta syystä kuulun myös mtk:n vaikka en tiedä onko siitäkään juuri konkreettista hyötyä minulle. Mutta sitä näkymätöntä myyräntyötä (toivottovasti?) nämä molemmat kai tekevät ja ehkä jotakin asioita joskus saavat paremmaksi.
Tälläisenä pikkutilallisena on vaan pistänyt silmään muutamat jutut joita pihvikarjaliiton johtoasemassa olevat ihmiset ovat kirjoittaneet. mm. siitä että vain suuri on kaunista jne. ja siihen olisi jokaisen tavoiteltava...No näinhän se tietysti onkin mutta mielestäni kuitenkin kaikenkokoisilla tiloilla on sijansa myös pihvikarjapuolella!

Tuossa osasyy miksen jäseneksi liity, toistuvista pyynnöistä huolimatta. Jäsenmaksu kyllä kelpais, mutta katetta sille ei saa.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Pihvikarjapäivät
Niin, kai se on jonkinlainen jäänne menneiltä vuosilta, että joka hommaan pitää olla oma etujärjestö.
Olen kyllä jäsen ja olen myös ensi vuonna, sitä en tiedä onko siitä mitään hyötyä, mutta olen ajatellut asian näin, että mikäli joku ei edes yritä vaikuttaa asioihin, niin eihän siitäkään mitään tule ...
Eli yritetään nyt ja tuetaan liittoa, eihän sitä tiedä vaikka se saisikin jotain vielä aikaan ????

Niin olet ihan oikeassa että on hyvä että edes jotkut yrittää tehdä asioiden eteen jotakin ja samasta syystä kuulun myös mtk:n vaikka en tiedä onko siitäkään juuri konkreettista hyötyä minulle. Mutta sitä näkymätöntä myyräntyötä (toivottovasti?) nämä molemmat kai tekevät ja ehkä jotakin asioita joskus saavat paremmaksi.
Tälläisenä pikkutilallisena on vaan pistänyt silmään muutamat jutut joita pihvikarjaliiton johtoasemassa olevat ihmiset ovat kirjoittaneet. mm. siitä että vain suuri on kaunista jne. ja siihen olisi jokaisen tavoiteltava...No näinhän se tietysti onkin mutta mielestäni kuitenkin kaikenkokoisilla tiloilla on sijansa myös pihvikarjapuolella!

Tuossa osasyy miksen jäseneksi liity, toistuvista pyynnöistä huolimatta. Jäsenmaksu kyllä kelpais, mutta katetta sille ei saa.

Ehkä tossa on se syy, miksi myös pienet pitäisi saada mukaan, ettei se vaan ole pelkästään suurten harrasteklupi ...

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: Pihvikarjapäivät
Joo kyllä minunkin silmään kävi se että esim. suurilla tiloilla pystyään huolehtimaan paremmin eläinten hyvinvoinnista..... Mitataanko se eläinten hyvinvointi sillä kellä on ylimääräistä rahaa rakentaa hienoja lehmäpalatseja....
Liittoon kyllä täälläkin kuulutaan ainakin vielä.... Tosin onhan tässä jo omaakin tuttua emoporukkaa jonka kanssa voi pitää "seminaareja"

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Pihvikarjapäivät
Joo kyllä minunkin silmään kävi se että esim. suurilla tiloilla pystyään huolehtimaan paremmin eläinten hyvinvoinnista..... Mitataanko se eläinten hyvinvointi sillä kellä on ylimääräistä rahaa rakentaa hienoja lehmäpalatseja....
Liittoon kyllä täälläkin kuulutaan ainakin vielä.... Tosin onhan tässä jo omaakin tuttua emoporukkaa jonka kanssa voi pitää "seminaareja"

mielenkiintoista toisinaan tämä höpötys näistä hyvinvointitekijöistä siinä mielessä kun se on oikeasti kohtuu vaikeaa mitata. Juu karsinakokoja voidaan mitata mutta yleensä ne on kaukana varsinaisista hyvinvointitekijöistä...

totuutta lähinnä kuitenkin lienee se että olkoon elukoita 1 tai tuhat eläinten HOITAJA on eläimen tärkein hyvinvointitekijä. Kyllä sen tyypin pävittäisillä toimilla ja päätöksillä on suurimmat vaikutukset...


liitolta odotellaan edelleen edes jonkin tasoisia saavutuksia, jotta maksua ryhdyttäisiin maksamaan :P tahtoo edelleen se kuva olla on ainakin osalle pönötyspaikka jossa ajetaan kohtuu yksiviivaisesti omia etuja. Ei sillä tuo tapahtuma oli varmastikkin hyvä, positiivista on paljon kuulunut....
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

jattali

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
Vs: Pihvikarjapäivät
Myönteinen mielikuva jäi pihvikarjapäivistä ainakin minulla. Noin ensimmäiseksi tapahtumaksi laatuaan, anti oli yllättävän monipuolinen ja kiinnostava. Positiivista oli myös maataloushallinnon edustus paikalla. Toivottavasti meille tärkeistä asioista menee hänen mukanansa viestiä eteenpäin.

Hiomista toki löytyy monessakin asiassa, kuten aikatauluista kiinnipitämisessä ja tosiaan asiakaspalvelu meinasi tökkiä tapahtumapaikan puolesta pahemman kerran... Mm. ravintolan aukioloajoista ja majoitusten avainten saamisesta kantautui ainakin minun korviini melko kitkerää kommenttia. Myös ravintolan nuhjuisuus laski paikan pisteitä, mutta siitä huolimatta kokonaisuutena paikka oli aika toimiva. Kaikki toiminnot oli ihan lähietäisyydellä, ja areena oli toimiva "luentosali" (lukuunottamatta teknisiä ongelmia). Yllätyksenä tuli se, että pihvirasteja varten olisi pitänyt varata ulkoiluvarustus mukaan. Sää oli vähän turhan arktinen ulkoreippailuun sisävarustuksessa...

Mielenkiinnolla odotan mitä liitossa tulee tapahtumaan uuden toiminnanjohtajan valinnan myötä. Toki hallituksellakin on iso rooli ja toivonkin heiltä aktiivisuutta ja rohkeutta tehdä päätöksiä.  Vapaaehtoisia pyörii myös toiminnan taustajoukoissa ja siihen joukkoon kyllä mahtuu lisääkin toimeliaita ja idearikkaita ihmisiä!